![]() |
Vraag: Wat doe je als de moeder van je vriendje doet of ze jouw moeder is?
Mijn moeder is een paar jaar geleden overleden en nu probeert de moeder van mijn vriendje haar plaats in te nemen (heb ik het gevoel). Ik wil geen ruzie met zijn ouders krijgen, maar hoe maak ik haar duidelijk dat ze mijn moeder niet is?
|
2 woorden: 'mevrouw' en 'u'.
In Duitsland is dat gebruikelijk als je op een beleefde manier duidelijk maken wil dat je niet te persoonlijk met iemand wil worden. |
Misschien moet je dat eerst subtiel aan je vriendje uitleggen? Kijk, waarschijnlijk bedoelt ze het allemaal heel lief enzo, dus je zult een beetje moeten uitkijken met wat je zegt...
Sterkte! |
ik zou gewoon wat afstand gaan houden, iets minder enthiousiast zijn op haar dingen enzo en het hierdoor een beetje duidelijk mee proberen maken. Moet je dan natuurlijk niet te erg doen, want dan komt het ook weer zo bot over.
Misschien dat je er ook met haar over moet praten, een beetje uitleggen hoe jij je voelt enzo, ik denk dat ze hier echt wel begrip voor heeft en het dan ook probeert anders te doen........ |
Citaat:
|
Ik zou het opzich niet zo erg vinden omdat de moeder van mijn vriend echt heel lief is. Ze is altijd erg bezorgt om mij en ze wil dat alles met mij goed gaat. daar ben ik toch wel blij om omdat ik vaak ruzie heb met mijn eigen moeder en dan vangt zij me op! :D
|
Citaat:
(*gaat dat ook maar ff toepassen :s*) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10. |