Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   Tattoo-vraagjes.. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=374825)

Janneke1 11-02-2003 18:36

Tattoo-vraagjes..

Ok, ik ben 21 April jarig en ik krijg van mn ouders een tattoo-tje..
Wil ik heel graag en zo, weet zeker dat ik er geen spijt van krijg.
Mn ouders zijn er trouwens niet erg blij mee, maar ze zijn gewoon erg lief :)

Alleen...echt heel heel weet ik er niet over..Al die mensen zeggen wat anders....Vooral op internet staat het overal anders..

Ik wil trouwens een donker roosje op mijn rechterschouder aan de achterkant..

Hoe gevaarlijk is het nou eigenlijk? Gaat het snel ontsteken ofzo?
Hoe lang duurt zo een kleintje van hooguit 6/7 cm zetten?
Hoelang niet zwemmen, zonnen etc..Na hoeveel tijd issie echt mooi?!

Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
Ik denk dat ik hem hier vlakbij in een tattoostudio laat zetten, waar ik ook mn neus en navel heb laten piercen. Is erg schoon enzo..

Zijn er hier mensen die er later spijt van hebben gekregen? Ookal wisten ze van te voren eigenlijk zeker dat ze dat niet zouden krijgen??

O ja..en ik zou zo graag een foto willen zien van iemand die een roosje daar heeft, maar dat is niej te vinden he, op internet :(
Misschien wel plaatjes van roosjes, weet iemand goeie tattoosite bijvoorbeeld?

Okay, alvast bedankt! :D
Hoop dat iemand wat antwoorden kan geven!

rodina 11-02-2003 18:40

Ik zou 'm op m'n tiet zetten ;)

Janneke1 11-02-2003 18:41

Hehe, njah strax gaat dat over 20 jaar al zakken ofzow...Bah ik moet er niet aan denken :D

Jules 11-02-2003 18:42

Je bent 15 :\

Maargoed. Ik zou met die vragen gewoon ff naar die lokale tattoo-shop gaan waar je het over had :)

rodina 11-02-2003 18:42

Bekijk het economisch. Je investeert nu wat, en 't groeit alleen maar :p

Janneke1 11-02-2003 18:48

Citaat:

Sooz schreef:
Je bent 15 :\

Maargoed. Ik zou met die vragen gewoon ff naar die lokale tattoo-shop gaan waar je het over had :)

Ja, maar die gaan vast niet uitgebreid over de gevolgen vertellen bijvoorbeeld..Snappie..

Janneke1 11-02-2003 18:49

Citaat:

rodina schreef:
Bekijk het economisch. Je investeert nu wat, en 't groeit alleen maar :p
Lol, ja das waar, het groeit wel! Maar of het er mooier op word... :eek: denk ut niej :D

Janneke1 11-02-2003 18:50

Citaat:

Janneke1 schreef:
Ja, maar die gaan vast niet uitgebreid over de gevolgen vertellen bijvoorbeeld..Snappie..
O ja en ik ben er al geweest, maar ze hebben maar 1 voorbeeld van roosje en die vinnik niet echt mooi..Maar ze kunnen wel maken..moet ik wel weten hoe ik hem precies wil!

AtHell 11-02-2003 18:50

Je moet d'r gewoon helemaal geen nemen. Vraag je ouders om 't voor je te betalen als je 't over 3 jaar nog wil.

Jules 11-02-2003 18:50

Citaat:

Janneke1 schreef:
Nee dat snap ik niet, een goede tattooeerder (sorry, dyslectieaanval vandaag) vertelt dat wèl.

Qamra 11-02-2003 18:51

Citaat:

Janneke1 schreef:
Nee, natuurlijk niet, waarom zouden ze dat nou doen zeg?

:rolleyes:

Dat doen ze heus wel, ze zijn niet allemaal op geld uit.. En als ze je het niet willen vertellen, dan zou ik maar naar iemand anders gaan.

Janneke1 11-02-2003 18:57

Citaat:

AtHell schreef:
Je moet d'r gewoon helemaal geen nemen. Vraag je ouders om 't voor je te betalen als je 't over 3 jaar nog wil.
Daar gaat deze topic niet over, ik heb dit allang besloten hoor... Mag ik zelf weten toch? Okay dan..

Static Dollie 11-02-2003 18:58

Citaat:

Janneke1 schreef:

Hoe gevaarlijk is het nou eigenlijk? Gaat het snel ontsteken ofzo?
Hoe lang duurt zo een kleintje van hooguit 6/7 cm zetten?
Hoelang niet zwemmen, zonnen etc..Na hoeveel tijd issie echt mooi?!

Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?

Zijn er hier mensen die er later spijt van hebben gekregen? Ookal wisten ze van te voren eigenlijk zeker dat ze dat niet zouden krijgen??

gevaarlijk wordt het als degene die jou tattoeëerd (of hoe schrijf je dat?:p) geen schone naalden gebruikt, ze moeten nieuw, nog nooit gebruikt uit de verpakking komen, je kan er desnoods naar vragen als je het niet vertrouwt.
als je tattoo net gezet is moet je het om de 3 uur (ongeveer. of gewoon als hij weer droog begint te worden) insmeren met een zalfje, ik had calendulan van vsm meegekregen, dat spul werkt heel erg goed. het gaat vaak jeuken als de tattoo begint te genezen en heel vervelend: je mag er absoluut niet aan krabben:p
je mag er niet mee in de zon de eerste tijd, alleen weet ik niet meer precies hoe lang.. 4 weken dacht ik.
zwemmen ook 4 weken niet geloof ik. en als het mee zit dan is je tattoo de eerste 2/3 dagen mooi dan begint ie te vervellen en na ongeveer 3 weken is ie helemaal mooi:) als je hem tenminste goed behandeld.
verder kun je er rekening mee houden dat sochtends bijvoorbeeld je nachtjapon aan je tattoo vastzit, dan moet je maar gewoon met kleren en al onder de douche stappen om t los te laten weken. je nachtjapon er dan vooral NIET aftrekken anders verneuk je je tattoo:o
en dan als laatste, ja ik heb ook een tattoo sinds afgelopen zomer en nee ik heb er nog geen spijt van:p:)

Janneke1 11-02-2003 18:58

Citaat:

Evil-Cherry schreef:
Nee, natuurlijk niet, waarom zouden ze dat nou doen zeg?

:rolleyes:

Dat doen ze heus wel, ze zijn niet allemaal op geld uit.. En als ze je het niet willen vertellen, dan zou ik maar naar iemand anders gaan.

Uhmz jah jullie hebben gelijk, zal allemaal wel goed zitten..
Maar hoe weet ik dan of ze het eerlijk vertellen of niet :D
Hoopte gewoon dat iemand me hier alvast wat meer over kon vertellen..
Mjah..zo raar is dat toch niet, of wel?

rodina 11-02-2003 19:00

Citaat:

Janneke1 schreef:
Daar gaat deze topic niet over, ik heb dit allang besloten hoor... Mag ik zelf weten toch? Okay dan..
Tuulijk mag je 't zelf weten. Toen ik zo oud was als jij nu bent *god ik lijk wel bejaard* wilde ik 3 piercings, en een aantal tattoo's. Toen mocht dat niet van m'n ouders. Godzijdank. Ik ben echt heel blij dat ik dat ook niet gewoon heb laten doen, een tattoo is echt heel erg definitief, en er zitten een aantal risico's aan vast.

Janneke1 11-02-2003 19:01

Citaat:

Static Dollie schreef:
gevaarlijk wordt het als degene die jou tattoeëerd (of hoe schrijf je dat?:p) geen schone naalden gebruikt, ze moeten nieuw, nog nooit gebruikt uit de verpakking komen, je kan er desnoods naar vragen als je het niet vertrouwt.
als je tattoo net gezet is moet je het om de 3 uur (ongeveer. of gewoon als hij weer droog begint te worden) insmeren met een zalfje, ik had calendulan van vsm meegekregen, dat spul werkt heel erg goed. het gaat vaak jeuken als de tattoo begint te genezen en heel vervelend: je mag er absoluut niet aan krabben:p
je mag er niet mee in de zon de eerste tijd, alleen weet ik niet meer precies hoe lang.. 4 weken dacht ik.
zwemmen ook 4 weken niet geloof ik. en als het mee zit dan is je tattoo de eerste 2/3 dagen mooi dan begint ie te vervellen en na ongeveer 3 weken is ie helemaal mooi:) als je hem tenminste goed behandeld.
verder kun je er rekening mee houden dat sochtends bijvoorbeeld je nachtjapon aan je tattoo vastzit, dan moet je maar gewoon met kleren en al onder de douche stappen om t los te laten weken. je nachtjapon er dan vooral NIET aftrekken anders verneuk je je tattoo:o
en dan als laatste, ja ik heb ook een tattoo sinds afgelopen zomer en nee ik heb er nog geen spijt van:p:)

Okay thnx, hier heb ik tenminste wat aan..
Alleen inderdaad hij kan blijven plakken, dat lijkt me toch wel eng :S Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht :S
Maar dat weekt er wel weer af? Dan valt ut wel mee..(hoop ik) :D

Static Dollie 11-02-2003 19:03

Citaat:

Janneke1 schreef:
Okay thnx, hier heb ik tenminste wat aan..
Alleen inderdaad hij kan blijven plakken, dat lijkt me toch wel eng :S Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht :S
Maar dat weekt er wel weer af? Dan valt ut wel mee..(hoop ik) :D

o dat weekt er wel gewoon af ja:o:p ik hetb er geen last van gehad, vriend van me wel, die moest sochtends met t-shirt en al onder de douche. ik smeerde er savonds een enorm dikke laag zalf op dan zat ie sochtends ook niet vast :)

Janneke1 11-02-2003 19:04

Citaat:

rodina schreef:
Tuulijk mag je 't zelf weten. Toen ik zo oud was als jij nu bent *god ik lijk wel bejaard* wilde ik 3 piercings, en een aantal tattoo's. Toen mocht dat niet van m'n ouders. Godzijdank. Ik ben echt heel blij dat ik dat ook niet gewoon heb laten doen, een tattoo is echt heel erg definitief, en er zitten een aantal risico's aan vast.
Ik weet het, maar ik denk dat het verschil ook wel is dat ik 1 kleine tattoo wil, dat al heel lang zeker weet..
Ook al welke plek en wat...
Tuurlijk kan ik er over 10 jaar spijt van krijgen, maar dat kan ook als ik hem pas op mijn 18e had laten zetten...
Het is trouwens een plek die je makkelijk kan bedekken..tis niet op mn voorhoofd ofzo :)

Janneke1 11-02-2003 19:06

Citaat:

Static Dollie schreef:
o dat weekt er wel gewoon af ja:o:p ik hetb er geen last van gehad, vriend van me wel, die moest sochtends met t-shirt en al onder de douche. ik smeerde er savonds een enorm dikke laag zalf op dan zat ie sochtends ook niet vast :)
Hehe, maar als je er zo een laag zalf op doet (dat doe ik, weet ik nu al zeker :) )
Kun je dat dan ook afplakken? Hij heeft zeker zuurtstof nodig he?

Static Dollie 11-02-2003 19:08

Citaat:

Janneke1 schreef:
Hehe, maar als je er zo een laag zalf op doet (dat doe ik, weet ik nu al zeker :) )
Kun je dat dan ook afplakken? Hij heeft zeker zuurtstof nodig he?

denk dat je het beter niet af kunt plakken, het heeft lucht nodig anders kan het niet goed genezen, het is wel een baggertroep met die zal maar het werkt wel:o

rodina 11-02-2003 19:09

Citaat:

Janneke1 schreef:
Ik weet het, maar ik denk dat het verschil ook wel is dat ik 1 kleine tattoo wil, dat al heel lang zeker weet..
Ook al welke plek en wat...
Tuurlijk kan ik er over 10 jaar spijt van krijgen, maar dat kan ook als ik hem pas op mijn 18e had laten zetten...
Het is trouwens een plek die je makkelijk kan bedekken..tis niet op mn voorhoofd ofzo :)

Op je schouder, lekker zomers bikini/shirjte noem maar op.

Je moet het zelf weten.

Ik zeg alleen dat ik die tattoo's en piercings ook gigantisch lang al wilde *kdenk dat ik al met al zo'n 2a3 jaar heb lopen zeuren bij paps en mams*, en dat ik zeker wist dat ik er nooit spijt van zou krijgen. Ik kan je één ding zeggen ik heb absoluut geen spijt ervan dat ik 'm niet heb laten zetten..

Een tattoo verneukt je huid, imho, 't creeert een bepaald beeld. Dat moet je willen.

Kzou eerst maar eens denken aan zo'n henna ding. Als je die mooi laat zetten, blijft ie een maand of 4 zitten.

Janneke1 11-02-2003 19:10

Okay dan :) Nou k ben benieuwd hoe dat allemaal gaat...Thnx iig.

Janneke1 11-02-2003 19:13

Rodina, je hebt best gelijk hoor, maar mij overtuig je nu toch echt niet meer, sorry :)
En dat het een beeld creeërt, dat is zo, maar dan moeten de mensen daar maar eens wat makkelijker over gaan denken.
En henna-ding, ja leuk, maar niet leuk genoeg..Dat vind ik net zoiets als een plakplaatje opplakken..Of een neppiercing indoen..Neej..Te nep.
Dit is ook gewoon iets voor mezelf, ookal is de hele wereld er tegen.

rodina 11-02-2003 19:15

Citaat:

Janneke1 schreef:
Rodina, je hebt best gelijk hoor, maar mij overtuig je nu toch echt niet meer, sorry :)
En dat het een beeld creeërt, dat is zo, maar dan moeten de mensen daar maar eens wat makkelijker over gaan denken.
En henna-ding, ja leuk, maar niet leuk genoeg..Dat vind ik net zoiets als een plakplaatje opplakken..Of een neppiercing indoen..Neej..Te nep.
Dit is ook gewoon iets voor mezelf, ookal is de hele wereld er tegen.

Het maakt mij niet uit. Maar ga straks niet lopen janken als je tattoo is ontstoken, lelijk is geworden, pijn gaat doen, en tegen valt.

Later weg laten halen is namelijk geen optie.

:)

DeadNation 11-02-2003 19:20

Wat een doemscenario's allemaal weer. Als je gewoon naar een goeie shop gaat is er niks aan de hand(dus geen thuisprutswerk tenzij je weet dat t goed is hehe). Gast van de tattoozaak kan vast ook wel voor je tekenen wat jij uitlegt.

Weet je t niet zeker? Niet doen.

DeadNation 11-02-2003 19:22

En weg laten halen is weldegelijk een optie, maargoed dan moet je er maar niet aan beginnen hehe.

En wat voor image er dan aan je vast zit? Iedereen en z'n moeder heeft tatts tegenwoordig. Besides who gives a fuck wat mensen van je denken....

MissGreeny 11-02-2003 20:54

Hoi...maybe dat iemand dit al gezegd heeft, mja had geen zin om al die posts te lezen ;)
Ik liet hem zelf ook zetten toen ik 15 was (ook voor birthday) en nja waar je rekening mee moet houden is: Het jeukt ontzettend! En je mag niet krabben :(
Succes!

Janneke1 11-02-2003 21:23

Jaja, ik wist niet dat ik allemaal zulke reacties zou krijgen, maar goed :D
En dat jeuken..tsjah dat heb ik vaker gehoord, lijkt me irritant..

En A New Nose: dat is echt wat ik van plan was hoor, ik wil geen tribal of iets wat nu ff in is..Ik wil gewoon een simpel, mooi, klein roosje..Dat is toch iets wat altijd mooi blijft (vind ik)
Ik heb er echt wel over nagedacht hoor :)

Janneke1 11-02-2003 21:25

Trouwens, A new nose; zit daar een leeftijd aan vast dan? Op je 17e/18e is het wel acceptabel?
Ik ben dan 16, dus maken die jaartjes nou uit hey, dat vind ik echt onzin.

DeadNation 11-02-2003 22:46

Vanaf 16 is t met goedkeuren van de oudors volkomen legaal voor de sjop om t te zetten :)

nare man 11-02-2003 23:10

Citaat:

DeadNation schreef:
Vanaf 16 is t met goedkeuren van de oudors volkomen legaal voor de sjop om t te zetten :)
Daarvoor ook al wel. Ik zie niet in waarom niet namelijk.

Onder de 18 ben je sowieso handelingsonbekwaam, dat wil zeggen dat je geen rechtshandelingen mag verrichten tenzij je ouders die bekrachtigen. Dus je mag ook best een tattoo laten zetten op je 11e, als je ouders dat goed vinden.

Wim Wok 11-02-2003 23:53

ik zou nog ff wachten ivm met groeien, een groeispurt en je hebt een verfucked roosje

DeadNation 12-02-2003 08:18

Precies! Geen enkele(goede) shop begint eraan om een kind die nog in de groei is te tattoeeren.

eXo 12-02-2003 12:13

Citaat:

nare man schreef:
Daarvoor ook al wel. Ik zie niet in waarom niet namelijk.

Onder de 18 ben je sowieso handelingsonbekwaam, dat wil zeggen dat je geen rechtshandelingen mag verrichten tenzij je ouders die bekrachtigen. Dus je mag ook best een tattoo laten zetten op je 11e, als je ouders dat goed vinden.

Is een tattoo laten zetten een rechtshandeling? Wat is een rechtshandeling eigenlijk?

freakjuh 12-02-2003 12:30

Citaat:

eXo schreef:
Is een tattoo laten zetten een rechtshandeling? Wat is een rechtshandeling eigenlijk?
´rechts·han·de·ling (de ~ (v.))

1 handeling met beoogd rechtsgevolg, b.v. een contract

:p

eXo 12-02-2003 12:56

Citaat:

freakjuh schreef:
´rechts·han·de·ling (de ~ (v.))

1 handeling met beoogd rechtsgevolg, b.v. een contract

:p

Ah. Bedankt.

Maar wat heeft dat met een tattoeage te maken?

(overigens, waarom kent Van Dale.nl het woord 'tattoeage' niet? Zo schrijf je het toch goed?)

eXo 12-02-2003 12:58

Citaat:

Janneke1 schreef:
Trouwens, A new nose; zit daar een leeftijd aan vast dan? Op je 17e/18e is het wel acceptabel?
Ik ben dan 16, dus maken die jaartjes nou uit hey, dat vind ik echt onzin.

Ik was 17 toen ik m'n tattoeage liet zetten en de artiest deed niet moeilijk... toch was het geen 'beunhaas' ofzo.

JesusLovesYou 12-02-2003 13:19

Tattoo's zijn lelijk!!!
Je verpest je lichaam dat heb je van God gekregen dus je mag er geen piercings door heen doen!!

eXo 12-02-2003 13:21

Sterf.

Sterf!

STERF STERF STERF STERF STERF!

Wim Wok 12-02-2003 13:23

Citaat:

JesusLovesYou schreef:
Tattoo's zijn lelijk!!!
Je verpest je lichaam dat heb je van God gekregen dus je mag er geen piercings door heen doen!!

.....god heeft dan toch ook de piercing uitgevonden

eXo 12-02-2003 13:25

Citaat:

Wim Wok schreef:
.....god heeft dan toch ook de piercing uitgevonden
Jezus werd ook door z'n handen gepiercd :) aan 't kruis genageld weet je wel.

Wim Wok 12-02-2003 13:25

Citaat:

a new nose schreef:
Kijk je moet het als volgt zien. 90% van de jeugd tussen de 13 en 15 jaar is heel erg veranderlijk of gaat nog een aantal maal behoorlijk veranderen. Dat geldt voor 40% van de jeugd tussen de 16 en 17 en misschien 20 procent voor 18 tot 20 jarigen.

Misschien denk jij wel dat je bij dat andere percentage hoort... maar ja, zeg later niet dat ik je niet gewaarschuwd heb :p.

Vraag aub niet hoe ik aan die cijfers kom... die schetsen toch wel een vrij realistisch beeld als ik mijn omgeving zo bekijk.

hoe kom je aan die cijfers

Wim Wok 12-02-2003 13:26

Citaat:

eXo schreef:
nieuwe rage wellicht?:P

JesusLovesYou 12-02-2003 13:26

Citaat:

eXo schreef:
Asof hij dat leuk vond ofzo... Spot niet zo met Jezus :(

eXo 12-02-2003 13:28

Citaat:

JesusLovesYou schreef:
Asof hij dat leuk vond ofzo... Spot niet zo met Jezus :(
Ik spot er niet mee, zie je me lachen?

Je moet gewoon niet met van die non-argumenten aankomen.

Overigens ik heb ergens gelezen dat het helemaal niet mogelijk is om aan je handen aan een kruis opgehangen te worden omdat het weefsel dan scheurt en je dan onmiddelijk naar beneden dondert.

Wim Wok 12-02-2003 13:32

Citaat:

eXo schreef:
Ik spot er niet mee, zie je me lachen?

Je moet gewoon niet met van die non-argumenten aankomen.

Overigens ik heb ergens gelezen dat het helemaal niet mogelijk is om aan je handen aan een kruis opgehangen te worden omdat het weefsel dan scheurt en je dan onmiddelijk naar beneden dondert.

wrden elkjaar op goeie vrijdag echt mensen gekruizigd, blijven dan n bepaalde tijd hangen ossow, wel met drinken etc. zijn mensen die dat echt jaarlijks doen..lang leve het geloof..kan wel dus...

eXo 12-02-2003 13:33

Citaat:

Wim Wok schreef:
wrden elkjaar op goeie vrijdag echt mensen gekruizigd, blijven dan n bepaalde tijd hangen ossow, wel met drinken etc. zijn mensen die dat echt jaarlijks doen..lang leve het geloof..kan wel dus...
Hmm.. ook echt met spijkers enzo?

Nou ja. cool! ik ga je ook opgeven, dan vind Jezus me vast een toffe Peer!

Janneke1 12-02-2003 13:34

Citaat:

Wim Wok schreef:
ik zou nog ff wachten ivm met groeien, een groeispurt en je hebt een verfucked roosje
Lol, tsjah..ik ben al vanaf mn 13e 1.78...
Denk niet (weet zeker, heeft dokter gezegd) dat ik nog groei.
Ik ben al helemaal volgroeid.
Daar had ik anders heus wel rekening mee gehouden.

Janneke1 12-02-2003 13:35

Wat een verhalen komen eruit voort...
Jezus komt zelfs in mn topic voor..Zow hey :D

Wim Wok 12-02-2003 13:38

Citaat:

eXo schreef:
Hmm.. ook echt met spijkers enzo?

Nou ja. cool! ik ga je ook opgeven, dan vind Jezus me vast een toffe Peer!

jups...kom je lekker dicht bij J master hè? :D denk t ook, geef m de groeten van me! (y)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:10.