![]() |
Geloof en jouw lifestyle
Is het makkelijk om jouw levensstijl af te stemmen op je geloof? Of vind je dat moeilijk? Ik persoonlijk vind het niet zo moeilijk, alhoewel ik heel soms wel eens twijfel of ik nu het juiste doe. Maar gelukkig kunnen we daar met zijn alleen over discussieren bij catechisatie, dus dan hoor ik ook meteen wat anderen er van denken (y)
|
't lijkt me inderdaad vrij lastig om altijd via God's regels te leven. Dat je bijvoorbeeld in de knoei kan komen erdoor. Stel je voor dat je bergen met huiswerk hebt voor de volgende week, en je komt daar op zaterdagavond pas achter.. dan mag je maar tot 12 uur doorwerken niet?
|
Ik heb geen geloof, dus gaat makkelijk ja :p
|
Ja, ik geloof in mijzelf, en er is niets makkelijker dan je levensstijl daarop af te stemmen.
|
*vind JezusLovesYou wel erg stereotype*
|
Trouwens moet ik zeggen dat dat niet betekent dat ik een egoïst ben. Mijn geloof ligt, omdat ik in mijzelf geloof, in mijzelf als zijnde een deel van een Godheid, of een Godheid op zichzelf, met grote potenties, dichter bij het Christenlijke geloof dan bij atheïsme. Dit betekent niet dat ik mijn levensstijl afstem op het woord van God, zoals dat in bijvoorbeeld de Bijbel beschreven staat. Een dergelijk woord kan leiden tot grote misverstanden en zelfs tot het bedremmeld accepteren van dingen waar je eigenlijk niet achter staat. Ik leef, mede door mijn filosofische inslag, voor mijn geest, en ik geloof dat mijn geest te omschrijven is als liefde, licht, Godheid op zichzelf. Daarom geloof ik in het woord Gods zoals ik dat van binnen voel, in mijn hart, in mijzelf, in mijn eigen God. En wat is er makkelijker dan het afstemmen van je levensstijl op zulk een inzicht?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ehm. Ik heb geen geloof dus ik heb nergens last van.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Gelovigen hanteren dus ook 'n soort gedoogbeleid. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Oftewel, als ze iets heeft gepresteerd dan zal ik niet zeggen: "dankuwel God dat ik dat ik dat goed gedaan heb" maar de credit bij mezelf leggen. En als ik iets verneuk zal ik niet mezelf niet vernederen en om vergiffenis vragen. |
ik ben meer een spiritueel persoon en daar zijn geen strikte regels voor ...
geloven zijn trouwns uit :p :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb mn zaakjes prima in orde hoor. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Geloof vind ik echt zo'n onzin,
een beetje meer om een boekje geven wat nooit is bwezen dus gewoon verzonnen dan om jezelf. 75% van de oorlogen worden gevoerd vanwege geloof, geloof is gewoon een ziekte ofzo. |
Citaat:
Nee, maar je ziet er wel enigszins spiritueel onderlegd uit, klopt dat? |
gelovigen zien god meestal iets dat buiten hun staat ... iets dat almachtig is.... dat alles controleert en beoordeeld
mensen zoals jesus loves you :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En dat klopt absoluut niet. Ik leef gewoon. En ik vind het allemaal prima, ben gelukkig, en heb daar geen geloof voor nodig. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb het gevoel dat Jezus straks Lifestyle gaat overspoelen,
ik denk dat er beter een disucssie op DK gevoerd kan worden :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
het boekje is geschreven en herschreven en.... Het orginele boekje is verdwenen met de echte waarheden de echte waarheden zijn universeel, maar daar zal ik niet te diep op in gaan :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En nou word ik dit zat |
Citaat:
verder is de helft ook nog eens niet goed vertaald.. En verder ga je mij echt niet wijsmaken dat er spontaan een adam en eva waren |
Citaat:
Genieten is iets dat het lichaam bevredigt!! Het lichaam dat na je dood sterft en niet verder leeft! |
Citaat:
|
Opium voor het volk, tra-la-la...
Uhm, ik heb geen geloof, ik wil liever zelf leven dan me laten leven door opgelegde regels of door een god. Ik hoef geen onbekende die meeloert over m'n schouders. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dank je wel. |
Ik geloof niet in een God, dus daar houd ik ook geen rekening mee. Ik wil de dingen doen die ik zelf leuk en belangrijk vind, met
mensen die voor mij belangrijk zijn. |
Citaat:
http://www.ufoworld.co.uk/movie1.jpg |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:09. |