![]() |
Koorts
Ik heb nou al minstens een week koorts. Niet heel erg, het hoogste was iets van 38.1 graden, maar toch. Wat is nou de beste manier om er van af te komen? Het is vervelend om het continu warm-koud te hebben. Ik heb geen zin om in bed te gaan liggen, daar ben ik te actief voor en ik heb er ook geen tijd voor, ik mis dan veel te veel. :o
Iemand andere tips? |
Jah koorts doet he lichaam expres. Er zit waarschijnlijk een virus in je lichaam dat eruit moet. Je KAN koorts verlagen met paracetamol, maar het is beter van niet. Ff uitzieken en je bent weer fit!
|
Inderdaad .. en 't zal wel in de lucht zitten want ik heb 't ook dus:
warm aankleden en goed eten anders ga je je slap voelen (koorts vreet energie ) ow hete koffie en warme chocomel zijn ook goed om je warm te houden |
Citaat:
|
Citaat:
Zelf heb ik een paar dagen koorts gehad en ik heb gewoon 2 x een paracetemol geslikt(ik zat dan ook op de 40 graden) en veel gerust. Ik denk dat er niet veel anders op zit dan dat. Beterschap Liefs, Mariamne |
Heej,
Je moet je juist niet al te warm aankleden, je moet zorgen dat je je warmte kwijt kunt want dan wordt de koorts lager dus dat is beter (heb ik ooit eens ergens gelezen....) Beterschap :D |
Citaat:
Misschien kun je echinea force (van vogel, verkrijgbaar bij apotheek en drogist) gaan slikken...dat verhoogt je weerstand en helpt je lichaam beter te worden. Verder veel drinken (water, thee, vruchtensappen) en proberen ook te eten, al is het alleen maar beschuit, fruit, enz. Je lichaam heeft het nodig om aan te sterken. En verder rust nemen, zit weinig anders op, je lichaam geeft aan dat het rust nodig heeft. Beterschap idd. |
Alles wat ik eigenlijk wou zeggen is al gezegt! Beterschap meis, en ziek goed uit!! is echt belangrijk, anders blijf je door 'kwakkelen' Sterkte!
|
Citaat:
|
je moet toch maar echt even uitzieken, want als je de hele tijd dingen blijft doen, blijf je juist langer koorts hebben.
heel veel drinken (t'liefst gewoon water) veel fruit eten en heel veel slapen. beterschap :) |
sorry maar koorts begint bij 39 graden geloof ik, 38 is verhoging, weleens waar zwaar maar geen koorts.
Als je moet gewoon thuis blijven uitzieken, de reden dat je koorts hebt is al gezegt hier geloof ik |
Citaat:
Citaat:
P.S. Moeilijk hè, zonder rolleyes praten? Zonder zou je een stuk vriendelijker over komen iig. |
Ik heb geleerd dat je toch echt gewoon in bed moet gaan liggen. Het moet dan een koude kamer zijn met het liefst een raam open ofzo (frisse lucht) en dan heel veel dekens op je bed. Je moet je namelijk warm houden met dekens, maar niet door de verwarming omhoog te gooien. Op die manier zou je het beste aan zweten toe komen en dat is goed ofzo.
Is wat mij verteld is hoor, of het goed is :confused:;) |
Ik ben al bijna beter. :)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33. |