![]() |
wanneer is het cum laude?
Gemiddeld een 8 of hoger voor alle vakken? Of is het ook goed als het afgerond een 8 is? (bijv een 7,7). En betekent het dat je voor elk vak een 8 of hoger moet hebben of voor alle vakken gemiddeld?
En het gemiddelde van alle vakken, is dat dan het gemiddelde van de afgeronde cijfers van de vakken of de precieze cijfers? (dus 7,7 6,9 9,1 of 8, 7 en 9?) |
alles 8 of hoger, 7.7 is dus ook een 8 (toch?)
|
ik denk gemiddelt alle afgeronde cijfers.
en is het cumlaude als je voor alle eindcijfers is, of alleen voor je profiel vakken, en wat je als centraal examen doet? |
8 gemiddeld of hoger.
En waarom is dat belangrijk? |
Ze gaat er vast hard voor werken ;)
|
het is gemiddeld een 8 of hoger en dus niet afgerond op een 8
|
ok, en dus voor alle vakken, ook dingen die je in de vierde heb afgesloten en toch op je lijst staat, of alleen de dingen waar je central examen in deed?
|
Citaat:
|
Citaat:
ik had trouwens gehoor dat ze het zo deden: je school stuurt punten naar IB-groep (zéér waarschijnlijk de afgeronde punten). Ze kijken naar je profielvakken, algemene vakken en 1 vrij keuze-vak (dat je zelf mag opgeven). Die punten tellen ze op, delen ze door het aantal punten (dus gemiddelde uitrekenen), en als daar een 8 of hoger uitkomt ben je cum laude geslaagd (de IB-groep zei wel dat ze die term niet meer gebruikten...) |
Citaat:
|
Ik had gemiddeld een 7.8 (door wiskunde :mad: ) maar was niet cum laude geslaagd, dus ik denk idd 8 of hoger, onafgerond.
|
gemiddeld 8 over of hoger, en alle vakken minimaal een 7... is mij verteld ;)
|
je moet voor alle vakken een 8 op je eindlijst hebben staan, dit is dus afgerond of onafgerond. je totale gemiddelde heeft er geen reet mee te maken.
is het een 7 ipv een 8 dat heet het 'met lof' |
Citaat:
|
'Met lof' bestaat bij mijn weten niet. Als je alle vakken 7 of hoger hebt, dan slaag je echt niet 'met lof'. Of er is mij een loftuiting door de neus geboord, en dan wil ik die met terugwerkende kracht nog verleend krijgen. :D
|
Ik weet wel dat als je gemiddeld een 8 of hoger hebt je niet mee hoeft te loten voor geneeskunde... Dus gemiddeld, maar dan weet ik nog niet of het het gemiddelde is van de afgeronde cijfers of niet... * zucht*
Nouja tot nu toe sta ik gemiddeld een 8,12, als dat nou zo blijft zit ik wel goed, toch? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:13. |