![]() |
ik ga der zelf aan kapot
hey allemaal ik heb een aantal vriendinne(2) die zwaar depri zijn de een heeft al enkele zelfmoordpogingen achter de rug en de ander gaat al 3 maand nimmer naar school ik zit echter veel bij dit meisje en nu moet ze waarschijnlijk opgenome worden ik voel me hier echt niet goe bij en trek men eige dit allemaal veel te hard aan . Ik kan die meisjes toch niet late valleen he wa moet ik doen heeeeeeelp
!!!!! |
Probeer iets meer afstand van ze te nemen. Ik weet niet hoe goed je ze kent, maar misn kun je het ze uitleggen? Als jij zelf t gevoel hebt dat je eraan onderdoor gaat, moet je naar jezelf luisteren. Dat is uiteindelijk ook beter voor hen, als jij t je teveel aantrekt, is t over n tijdje misn zo erg, dat je niet in staat bent ze te helpen. Probeer afstand te nemen, laat weten dat je er voor ze bent, dat je ze wil helpen, maar dat t moeilijk voor je is. Veel sterkte, liefs, Miss Helena
|
zoals Miss Helena al zei, probeer afstand te nemen, ze niet laten vallen, maar laat wel weten dat het soms wel moeilijk voor je is.
succes Blackdolfin |
Citaat:
|
Vat me niet verkeerd op, ik bedoel het niet onaardig maar komen ze niet gewoon aandacht tekort? Is dit geen gigantische schreeuw om aandacht? Want als je ze dan "los laat" gaat het van kwaad tot erger...
|
Ik denk ook dat je afstand moet nemen van hun..., om er niet zelf aan kapot te gaan.
Of anders kun je misschien met een vertrouwenspersoon (een neutraal persoon) op school praten..., om het tenminste niet zelf op te kroppen, hij/zij kan je misschien ook ' leren ' om afstand te nemen, zonder dat je hun in de steek laat... |
Citaat:
Waarom voel je je niet goed bij die opname die ze misschien krijgt? De kans is groot, dat ze er alleen maar sterker uit komt... *spreek uit ervaring* Je schrijft al dat je het veel te veel aantrekt. Goed dat je het zelf ook door hebt. Je laat ze niet vallen, als jij aangeeft waar jou grenzen liggen. Dat is voor jou de limit. Jij kunt niet voor hun leven meis.. Al zou je dat nog zo graag willen.. Ze moeten er zelf voor vechten, en steun is daarbij hard nodig, maar tot waar jij kan en wil. Heel veel sterkte! Dashja |
wat kut voor je...
een vriendin van mij heeft het hetzelfde met mij gehad... ongemerkt sluurde ik haar mee ze heeft me uiteindelijk uitgelegd waar ze mee zat en dat ze er anders dadelijk ook aan onder gaat ik schrok natuurlijk best wel ik had het nooit gewild. ik snapte het wel, we hebben een tijdje afstand van elkaar genomen... ik ben toen aan mezelf gaan werken en zij heeft toen gewoon af en toe alles eruit gegooid bij iemand, het hielp bij ons allebei... waarom vindt je erg dat ze naar een kliniek gaat? ik denk dat het misschien alleen maar beter voor haar is en denk ook voor jou dan kan je wat meer aan jezelf denken je moet zeker aan jezelf denken niemand heeft er wat aan als jij er ook aan onder door gaat... leg het ze goed uit ik denk dat ze het wel snappen sterkte |
Jezus man, wat errug. Ik zou echt helemaal in paniek raken. Ik zou ook niet weten wat ik moest doen. Ik wil je echt zo graag een tip geven ofzo... Maar als je echt GOEIE vrienden dit hebben zou ikzelf ze het liefst achterna willen. Maar je blijft ze toch wel veel bezoeken? Zou ik wel doen. Van ECHTE vrienden wil je toch geen afstand nemen? Ik zou juist in zo een moeilijke tijden ze heel veel steunen en vooral GEEN afstand nemen... Laten zien hoe je voor ze staat!!!!!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ja ik ga der echt regelmatig langs dat ene meisje dat al 3 maand mimmer int school is is mijn buurmeisje waar ik bijna elke avond heen ga dat was daarvoor ook al zo dus. mja merci kga der is over prate met hen en mss wel afstand nemen want zo gaat het echt niet meer. Alvast bedankt allemaal
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:51. |