![]() |
3Com Netwerk kaart
hehehe nog maals een vraagje
waar kan ik mijn netwerk kaart bewerken ik heb een 3com kaart, en heb als o.s Linux redhat 7.3 om een ADSL verbinding te maken onder Linux moet ik met netwerk kaart gaan bewerken... maar waar kan ik die file vinden :eek: |
Je wilt je netwerkkaart "bewerken"? En je wilt "die file" hebben?
Verklaar u nader... |
man ifconfig
je moet 'm op 10 mbit half duplex zetten |
Wil je MAC adres veranderen?
Dat kun je gewoon in Linux doen. :) Met ifconfig, tenminste het kan in FreeBSD, neem aan ook in Linux. |
Citaat:
|
hmmm...
ik heb een 3com kaart en een ADSL verbinding in WinXP moet je je kaart een ip adres geven + subnet en gateway in Linux moet je een file bewerken, om die gegevens in te kunnen voeren ik heb op een internet site gelezen dat het gaat om de file /ect/network/interfaces maar ik kan die nergens vinden. Ik d8 misschien heet mijn file anders..omdat ik een andere netwerk kaart heb en een andere linux versie |
Citaat:
|
hehhehe inderdaad
vandaar dat ik er aan begonnen ben.. maar het is best wel moeilijk want me internet verbinding werkt nog steeds niet onder Linux heb een heel script naast me liggen..maar toch werkt het niet :confused: maar goed... zo leer je telkens dingen bij :rolleyes: |
ifconfig xl0 "inet 10.0.0.14"
zo geef ik mijn xl0 interface het ip adres 10.0.0.14, in FreeBSD. In /etc/rc.conf zet ik dingen als: ifconfig_xl0="inet 10.0.0.14 netmask 255.255.255.0" zodat als ik reboot mn interface meteen configured is. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar business zou aangeven dat het commerciëel is, dus dat woord gebruik ik liever niet. Lang leve het idealisme :) |
Citaat:
Maar het is altijd handig als je dingen aan een vriend/kennis kan vragen, die er veel ervaring mee heeft. |
Citaat:
Tussen jou en je modem MOET 10 mbit half duplex zijn. Sommige NICs vinden het grappig om de beste mode te nemen. Ik meen me te herinneren dat de 3c905b daar last van had. En ja, ik weet wat half duplex betekend, ja. Start maar 'ns linuxconf ofzo op. Of via console in /etc/sysconfig ergens. |
je wilt met linux je ip enzo instellen?
/sbin/ifconfig eth0 192.168.0.1 netmask 255.255.255.0 zo stel ik in slack voor eth0 ip 192.168.0.1 en subnetmask 255.255.255.0 gateway weet ik niet want die gebruik ik (nog) niet, bij slack kan je het iig ook via netconfig instellen, meeste distro's hebben wel een tool voor network config |
Hangt er van af hoe modem is geconfigureerd
waarschijlijk van: /sbin/ifconfig eth0 10.0.0.150 en dan PPTP up-brengen. voor het PPTP/VPN gedoe is www.adsl4linux.nl wel handig, newbie-vriendelijk scriptje daarzo ook... |
hmmm, ik ga het maar weer proberen.. het probleem alles is dat in iedere linux versie je netwerk "script" op een andere plaats staat :confused:
Maar ik ga het wel weer proberen :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:27. |