![]() |
Stelling: Datgene waar je je het meest aan ergert bij anderen, speelt bij jezelf.
Ik zal dit even toelichten:
Vaak heb ik bepaalde dingen waaraan ik me gigantisch erger (in stilte) bij een bepaald persoon, en als ik daar dan over nadenk en eerlijk tegen mezelf ben, merk ik dat ik eigenlijk precies hetzelfde doe! Hebben jullie dat ook en klopt dit eigenlijk wel? |
Deels http://forum.scholieren.com/smile.gif
Er zullen dingen zijn die ook bij jezelf spelen, maar zeker ook genoeg dingen die niet bij jezelf spelen. Het is volgens mij een grijs gebied dat niet exact te definieren is http://forum.scholieren.com/smile.gif |
mee eens. Soms heb ik dat wel ja.. heet toch hypocriet? Maar ik heb het vooral sl ik van anderen zeg dat ze iets stom doen en dan kan het goed dat ik maar loos iets uitroep wat ik later of eerder zelf zou kunnen doen..
|
denk niet dat dit altijd opgaat, soms wel maar zeker niet altijd.
ik erger me bv aan een meisje bij mij op school, omdat ze altijd ontzettend aardig tegen iedereen doet, en vervolgens achter zijn/haar rug om zijn/haar vrienden gaat zitten opstoken. imo doe ik dat zelf niet.... en ik erger me ook altijd aan mensen die niet serieus mee kunnen werken in een les (is btw geen nerd, lijkt alleen zo) die op hun 17de nog gaan zeuren om het huiswerk. doe ik zelf ook niet... denk dus niet dat t altijd opgaat greetzzz |
weleens wat overgelezen ja schijnt inderdaad zo te zijn vaak.
|
ja ik kan niet tegen jalourse mensen, maar ik ben zelf ontzettend jalours http://forum.scholieren.com/eek.gif
|
Citaat:
|
Bij mij klopt dat juist helemaal niet...
Als voorbeeld: Ik kan me echt dood ergeren aan mensen die heel zelfverzekerd zijn.... En zelf ben ik dat juist niet..... |
Citaat:
|
mee eens. Maar tkan ook iets zijn waar je je bij jezelf in t verleden aan hebt geergerd. Of jaloesie: goh dat zou k ook wel (misschien in mindere mate) willen hebben/kunnen...
|
Citaat:
Nog niet over nagedacht... |
Ik erger me kapot aan mijn collega die *altijd* vloekt en tiert.
En nee, 'k ben niet jaloers op hem, dat die dat kan, zeg maar. |
nah..hetgeen waar ik me het ergste aan erger is meelopers..die geen eigen mening hebben etc..en da benk zelf niet..ik verwerp de stelling
|
Ik erger me dood aan een vriend van me, die echt eigendunk heeft van hier tot gunter *gatver*
Maar als ik na denk, komt het misschien wel omdat ik juist best onzeker ben.... |
Ik zal ook ff vertellen waar t vooral bij mij om gaat: Ik kan me doodergeren aan mn broertje als hij z'n eten heel gulzig zit op te eten en doet alsof z'n leven ervan afhangt. Hij vindt t dan zooo lekker dat hij er zelfs geluid bij maakt en de hele tijd z'n eten zit te bekijken (alsof ie 'n beetje op z'n eten zit te geilen zeg maar)
Nu kun je volgens mij al aan mijn omschrijving zien dat dit me erg stoort, maar als ik eerlijk tegen mezelf ben, zit ik ook de hele dag aan eten te denken en wil ik t zo eten, dat 't het lekkerst is, snappie? Beetje vaag allemaal, maar ik denk ook dat je eigenschappen, die je zelf maar niets vindt, sneller ziet bij anderen dan bij jezelf...En dat heb ik nog wel met meer dingen... |
Citaat:
|
Citaat:
Neu, ik heb geen behoefte om net als hem te doen. |
Neen, ik heb een hekel aan telaatkomers, zelf kom ik zelden te laat.
Kheb een er een hekel aan als mensen niet pardon zeggen na een boertje, zelf zeg ik het altijd, zelfs als ik alleen ben ... X-je |
Citaat:
|
mja,dat klopt wel. maar ik erger me ook aan mensen die iets hebben wat ik heel graag wil bv onwijs spontane mensen die altijd een antwoord hebben ofsow. dat wil ik ook! maar dat is weer jaloesie he. deze topic wordt een vicieuse cirkel ( hehehe)
|
mja,dat klopt wel. maar ik erger me ook aan mensen die iets hebben wat ik heel graag wil bv onwijs spontane mensen die altijd een antwoord hebben ofsow. dat wil ik ook! maar dat is weer jaloesie he. deze topic wordt een vicieuse cirkel ( hehehe)
|
ik weet niet hoe dat bij mezelf zit. ben niet echt ontevreden met mezelf omdat ik toch denk dat er niks meer aan te doen is dus maar het beste van maken. ik heb wel een vriendin waar bij ik merke dat wat zij zegt over anderen precies is waar zij zich bij zichzelf onzeker over voeld ik vind dat wel apart wand volgens mij heeft ze het zelf niet door.
|
kan het ook zo zijn dat het juist is dat wat anderen wel hebben of kunnen en jij niet jalosie bij je op wekt. en dat je je daar aan gaat ergeren omdat je er niet aan herinner wilt worden dat jij het niet hebt of kan?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:55. |