![]() |
dyslextie en hoogbegaafd
zijn er hier mensen die ook hoogbegaafd zijn en dyslextie hebben. En hoe gaan anderen er mee om?
|
Ik heb het zelf niet en ken ook geen mensen die het hebben/zijn.
Ik weet niet hoe die mensen zijn maar volgens mij ga he er net zo me eom als met anderen. Toch? http://forum.scholieren.com/confused.gif |
Citaat:
Ten eerste is het voor anderen in de omgang nauwelijks relevant of je aan dyslexie lijdt en ten tweede hangt het bij hoogbegaafdheid meer ervan af hoe je er zelf mee omgaat. Als je hoogbegaafd bent, kun je immers jezelf altijd nog instellen op de simpelere ziel, tenzij je er zelf moeite mee hebt. Jammer genoeg lijden HB'ers ook nog vaak aan andere dingen zoals een vorm van Autisme of Schizofrenie, hetgeen hun parten speelt bij interactie met anderen... |
Mijn ex was dyxlecties (ofzo), maar wel super hoogbegaafd
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben wél hoogbegaafd (ook op emotioneel gebied), maar absoluut niet autistisch of schizofreen. Overigens weet ik wel waardoor dat soms komt. Mijn oom had dat ook. Die was ánders, bijzonder. Helaas raakte hij verslaafd aan drugs en alcohol, omdat hij altijd alleen was en niemand hem wilde accepteren. Hij is altijd als vreemde persoon, als rare, behandelt. Niemand, behalve mijn oma (zijn moeder dus), die kort geleden overleden is, en wat familieleden, konden hem respecteren zoals hij was. Uiteindelijk is hij aan drugs overleden, omdat de hulpverlening hem weigerde. Tip: vanavond om 20:48, documentaire op Nld3. |
Citaat:
|
Citaat:
Daar ben ik 't dus niet mee eens, want de mensen die ik ken (en 'hoogbegaafd' zijn, rotwoord overigens), zijn niet dyslectisch. Jouw stelling ben ik het dus niet mee eens. |
Volgens mij ben ik aardig dislextisch (of hoe je het dan ook schrijft) en hoogbegaafd, majhaaa best wel :P
|
Er zijn zat HB'ers die niet dyslectisch zijn.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:07. |