![]() |
Condensator
Hoe lang doet een condensator er ongeveer over om helemaal ontladen te zijn?
|
Zal grotendeels afhangen van de capaciteit van de condensator? :)
|
zit wat in :o
ik zal het ff erbij zoeken :) |
Hmm hier heb ik ook nog het een en ander over te vragen. Die dingen schijnen te lekken na een tijdje door fabrikagefouten. Is er een goedkope manier om dit goed op te lossen?
|
Als condensatoren lekken kun je daar niet veel aan doen. Vanaf het moment dat ze open zijn verandert immers de capaciteit en dan zijn ze niet meer bruikbaar.
|
Citaat:
Hij's nu ook overleden, ik ga hem binnenkort eervol begraven. :) Echt! :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
staat het er niet op? bij een beetje electro winkel hebben ze alle soorten en maten :) |
Citaat:
|
Citaat:
en anders ff naar nijmegen komen, zit echt zo'n oud winkeltje waar allemaal van dat spul te krijgen is |
Citaat:
Voor die kosten heb ik een nieuw mobo. :) |
Citaat:
|
Haha zal best, maar zo krom ben ik ook weer niet hoor. Dat heb ik er niet voor over. :)
Bovendien zit ik er niet op te wachten, heb de schijven naar een andere server verplaatst. |
Je moet niet vergeten dat elco's die op moederborden e.d. gebruikt worden, vaak een veel hogere kwaliteit (dwz een veel lagere tolerantie) hebben dan 'standaard' elco's. De kans dat je 'SMD-grade' elco's aantreft bij de standaardhobbyzaak acht ik vrij klein.
Bovendien vragen ze er waarschijnlijk zoveel geld voor, dat je voor vier van die dingen een nieuw mobo hebt. |
In Australie is een hobbyist die mobo's fixed. Het ziet er vertrouwelijk uit, maar wel duur (imo) en transportkoste zullen ook niet mis zijn. Hij vervangt gewoon alle condensators en test het dingetje dan.
http://home.att.net/~garyheadlee/index.html Voor mijn mobo (KT7A-RAID) is dat $75 :( |
Voor dat geld kun je heel wat dure RMA's uit laten voeren, reparateurs ernaar laten kijken, en hééél lang met helpdesks bellen.
|
Citaat:
|
Koop wel nieuw bordje voor €59 :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:07. |