![]() |
Kan je hulp krijgen zonder dat je ouders hier vanaf weten???
Weet dat ik om bepaalde dingen prof. hulp zou moeten zoeken, maar doe dit niet mede doordat ik niet wil dat mijn ouders weten dat ik net zo verknipt ben als zij. Kan je deze hulp ook krijgen zonder dat ze ervan af weten???? (Lijkt mij eigenlijk onwaarschijnlijk, maar vraag 't toch maar ff voor de zekerheid)
|
goede vraag, vraag ik me namelijk af. ik denk 't eigenlijk ook niet, je ouders moeten daar toch voor betalen?
|
Dat kan wel...je moet wel ff informeren, je zou 't kunnen vragen aan je huisarts, of even naar St. Korrelatie bellen...er is namelijk een zwijgplicht, en een boel dingen vallen in 't ziekenfonds, en die zien je ouders dan niet eens.
En een gesprek met de dokter horen ze nieteens achter te komen. |
Citaat:
Het gebeurde via school, een leraar belde naar een soort RIAGG om te peilen of ze daar terecht zou kunnen. Bij die 'riagg' hebben ze een afspraak met haar gemaakt en hebben ook gevraagd of ze wilde dat zij haar ouders mochten raadplegen. Nou dat wilde ze liever niet, dus alles is tussen riagg en het meisje gebleven (en evt. de huisarts, omdat hij het wel mocht weten dat het meisje in behandeling was daar) *Lang verhaal* conclusie: er is een zwijgplicht in die sector, en met jouw toestemming mogen ze wel informatie vrij geven. Take Care grtxxx J. http://forum.scholieren.com/wink.gif |
Durf zelf niet goed een afspraak te maken, maar is het raar om dit aan een leraar te vragen -die wel van problemen afweet-?
|
het kan, spijtig dat ik je leeftijd niet weet
als je nog naar het school gaat kan je via daar een aanvraag doen voor iemand te zien en dat mag zelfs in de meeste scholen binnen de schooluren gebeuren ik ga dat momenteel doen ik weet je wel iets te zeggen hoe het afloopt |
Citaat:
maar daar zou ik ook eerder met uitkijken psycholoog heeft zwijgplicht een leerkracht denk ik niet |
Ga wel al naar de vertrouwenspersoon van school, maar helpt niet. Vertrouw haar niet genoeg en snij weer terwijl ik haar beloofd had het niet meer te doen. Betekent dus dat ik gewoon lieg tegen haar en dat wil ik ook niet meer.
|
ik denk het niet idd..er moet voor betaald worden..maar ik zal even aan mijn ouders vragen..moment...
ow mijn moeder zegt van wel. moetje naar t riagg zijn en zeggen wat je wil...suc6 |
ik ben ook met een vorm van profesionele hulp bezig op school. echt professioneel is het niet maard het is wel een oplossing misschien de counselor/vertrouwenspersoon opschool het kan heel waardeloos zijn heb ik ervaring mee maar ook heel erg oed heb ik ook ervaring mee. dat is op school en met een beetje mazzel onder schooltijd.
succes =xxx= pline |
Ja, dat kan zeker via de huisarts. Ze moeten het vertrouwelijk houden als jij dat wilt. Veel sterkte.
Liefs Shania |
Het kan, ik heb dat ook, ik ben in therapie bij het riagg en mijn ouders weten van niets. (ben doorverwezen door schoolarts, schoolarts is namelijk gratis)
Alleen wil mijn therapuit eigenlijk wel dat mijn ouders het weten. En school wil dat mijn ouders het weten. En ik weet dat ze er toch wel achter komen. Vroeg of laten moeten ze het weten. Tis namelijk een beetje vreemd dat er allemaal cijfers op mijn komende rapport gaan ontbreken en er veel slechte cijfers op staan... Wat ik hiermee wil zeggen is dat het mogelijk is, maar verwacht er niet teveel van, zoals ik :S |
hmmz njah, ik praat zo met een vertrouwespersoon op school, en die wou mij doorsturen naar jeugdzorg, en daar zouden mijn ouders dan niets van afweten... dzjah, kweeniej? zal vast wel kunne...
|
jazeker kan het.. Ik heb het. Ben ermee in contact gekomen via huisarts. Ik heb van tevoren gesteld dat het ABSOLUUT niet bij mijn ouder bekend mocht worden, tot nu toe reeds een dik jaar verborgen weten te houden, en met succes inmiddels, mag ik wel zeggen.
Genesis |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:50. |