Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   wat nu (graag reacties) (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=376500)

honey 13-02-2003 13:41

wat nu (graag reacties)

Ik zou graag jullie mening over dit gedicht willen hebben. Ik heb zelf nog niet zoveel ervaring met gedichten die niet rijmen, maar ik heb het toch geprobeerd. Hoe ik op het idee kom, is heel stom. Ik fietse langs twee mannen die zeiden "wat nu" Naja, ik hoop dat het ergens op lijkt.
Graag commentaar (ook negatief, maar positief is ook welkom ;))

Wat nu
je weg bent
niet voor me staat
de leegte
in mij

Wat nu
al lopend
over straat
mijn gedachten
bij jou

Wat nu
als ik niet
kan vergeten
ons tweeën

groetjes!

sublime 13-02-2003 15:13

de laatste strofe vind ik wel goed, goeie woordkeuze.. al zou ik misschien kan nog achter de tweede regel aan plakken

de eerste twee strofes vind ik helemaal niks eigenlijk, voor mijn gevoel kloppen de woorden niet, ze vormen voor mij gevoel geen geheel..

ik vind het een beetje teveel 'telegramstijl' zeg maar...

>na nog een x gelezen te hebben kom ik eigenlijk tot de conclusie dat die hele wat nu er niet helemaal bij past...

in de eerste strofe zou ik er eerder want van maken, en dan groeit de leegte (oid) > dan klopt het imo meer...

en in de tweede strofe wat nu gewoon weg laten, vind ik mooier...

maar ja tis wel een kwestie van smaak hè :)

[GEEN_HELD] 13-02-2003 19:23

Wat nu
je weg bent
niet voor me staat
de leegte
in mij

Wat nu
al lopend
over straat
mijn gedachten
bij jou

Wat nu
als ik niet
kan vergeten
ons tweeën

groetjes!

Het heeft wel wat (y) maar die 2de "wat nu" kan idd wel weg (y)

honey 14-02-2003 13:19

Citaat:

sublime schreef:
de laatste strofe vind ik wel goed, goeie woordkeuze.. al zou ik misschien kan nog achter de tweede regel aan plakken