![]() |
Meditatie
(nee dit hoort niet op mystiek)
ik kan dit iedereen hier op psychologie aanraden. brengt de geest tot rust, helpt tegen depressiviteit of vermoeidheid (het is ontspannender dan slaap), zorgt ervoor dat je je gedachten wat beter kunt beheersen en niet laat overspoelen door zinloze stress-gedachten, helpt je problemen te relativeren. en het is ook nog eens goed voor het lichaam. de voordelen zijn eindeloos. wie mediteert hier weleens? |
Vind 't nou niet dat je zegt de makkelijkste bezigheid het vereist wel wat oefening zo is mijn ervaring, maar idd, het kan helpen en ik doe 't af en toe wel 'ns.
Bedankt voor je tip! Wellicht hebben andere er ook iets aan. Misschien zijn wat praktische tips en howto's wel handig. |
ja dat klinkt makkelijk.
moet je et wel kunnen als ik eens rust neem is mijn gedachte 1 minuut later al weer ergens anders... naja onzinnige reply.. |
ja, doe ik ook wel eens, als ik het ff moeilijk heb. Help meestal wel, kun je ook beter nadenken.
|
Citaat:
|
Mediteren doe ik best vaak ja http://forum.scholieren.com/smile.gif
ik ken moeilijk stilsitten dacht dat mediteren me helemaal niet zou lukken maar ondertussen vind ik mediteren helemaal niet moeilijk. En het verfrist je wel ff na een vermoeiende dag of juist als de dag nog moet beginnen. |
Een paar jaar geleden heb ik in korte tijd veel gemediteerd onder begeleiding. Vond het erg moeilijk, maar rustgevend |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30. |