Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   ARTistiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=16)
-   -   +tekening+ Elfje (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=376884)

klikorat 13-02-2003 18:48

+tekening+ Elfje

http://pics.sjeemz.nl/getpicture.php?id=40977

Tja, hijs klaar. Ben niet van plan er iets aan te veranderen. Ookal klopt ie niet helemaal, qua borst. Maar als ik dingen ga veranderen nu verpest ik em... maja meningen?

fiepje 13-02-2003 19:11

mjah wel mooi getekent, maar schouder en idd borst kloppen niet helemaal...

Leonoor 13-02-2003 19:20

Citaat:

Dark Girl! schreef:
mjah wel mooi getekent, maar schouder en idd borst kloppen niet helemaal...
Helemaal niet, is mijn mening. :o

De ogen vind ik het mooist...dat lukt mij nooit, dus misschien ook vandaar. ;) :D

GRRR 13-02-2003 19:37

nogal plat

Moenbloem 13-02-2003 19:47

Ze kijkt zo raar? :o

Mortischa 13-02-2003 19:56

op zich zou je hem 'beter' in kunnen kleuren en meer diepte kunnen creeeren...

klikorat 14-02-2003 08:36

thanks. Kleuren kan ik wel iets mee doen, maar vormen veranderen heb ik geen zin in

BitterTear 14-02-2003 08:37

''waar-de-loos'' quote/mijn oma/quote

*grapjeee* :P

Stoetel 14-02-2003 18:05

K vind het gezichtje wel mooi, maar de rest vind ik niet zo goed gelukt. Ben het ook wel eens met Mortischa wat die kleuren betreft.

klikorat 15-02-2003 07:11

Citaat:

BitterTear schreef:
''waar-de-loos'' quote/mijn oma/quote

*grapjeee* :P

hmm tips dan

Nas-t Zeekoe 15-02-2003 12:58

hij is een beetje zwak ingekleurd ja, moet je iets voller doen, met donker/licht kleurovergangen...
ik vind de lijn tussen schouder en nek een beetje raar, zo wordt hij (nog) platter...

(Waarom tekent iedereen elfjes?)

SuperSanne 15-02-2003 13:44

De vorm van het hoofd klopt ergens niet. het kan helpen als je eerst de vorm van het hoofd tekend en daarna het kapsel.
P.S. wat is er mis met de schouders? ik vind ze wel goed!

klikorat 16-02-2003 09:15

Citaat:

SuperSanne schreef:
De vorm van het hoofd klopt ergens niet. het kan helpen als je eerst de vorm van het hoofd tekend en daarna het kapsel.
P.S. wat is er mis met de schouders? ik vind ze wel goed!

Das eigenlijk altijd het eerste wat ik doe, het hoofd. En in de schouders zie ik zelf ook niet heel veel foutjes, maar zoals ze al zeiden, die lijn van nek naar borst is te recht.

en voor Nas-t Zeekoe, tis gewoon leuk om elfjes te tekenen. Sprookjesfiguren zijn leuk :)

ShootingStar 16-02-2003 14:16

heej piejfjuh lieve skat!! kwist niej da jij kon tekenen !! kvin um wel apart! mooie ogen en lievige oortjes! xxxxxx Ninuh :D

SuperSanne 16-02-2003 14:21

Over dat hoofd: daar is een truck voor. eerst met een passer of mal een circel tekenen, vervolgens met lijken weergeven welke kant ze op kijkt, en vervolgens de kaak eraan "vastzetten". Dan is het in ieder geval wat minder "plat" aan de achterkant.

Sinqi 17-02-2003 08:48

De verhoudingen in het gezicht kloppen niet... het oog aan de rechterkant hoort kleiner te zijn omdat die "verder" zit dan de andere, het lijkt net of de ene wang een beetje opgezwollen is en het oor aan de rechterkant lijkt te lang.

De overgang van nek naar schouder ziet er niet echt super uit (niet dat ik t zelf beter zou kunnen :p) En er kan misschien wat schaduw op getekend worden voor diepte, zoals eerder gezegd.

Aphex 17-02-2003 17:54

lelijk

Angeltears 17-02-2003 18:03

Helemaal niet mooi gedaan!

*LL* 17-02-2003 19:31

hey iefje! :p

Avelon 17-02-2003 19:57

het is zonde als je dingen niet wil verbeteren.. het onderlijf zorgt er zo nml voor dat het niet echt veel uitmaakt hoe mooi het hoofd is.. mijn tip is: gummen en er wat dingen aan veranderen.
ik zou de schouders wat hoger doen..
maar ik heb niet echt verstand van deze stijl van tekenen..

sicilion 17-02-2003 20:10

sorry --> slegt

klikorat 18-02-2003 18:22

Hmm ok negatieve reacties. Hijs misschien wel niet heel realistisch maar ik ben er zelf heel trots op. Dat er toch nog iets qua 'fatsoenlijke' tekening uit mijn potlood is gekomen. :)

Kjem 19-02-2003 09:33

Citaat:

klikorat schreef:
Hmm ok negatieve reacties. Hijs misschien wel niet heel realistisch maar ik ben er zelf heel trots op. Dat er toch nog iets qua 'fatsoenlijke' tekening uit mijn potlood is gekomen. :)
Vinnut het alleen wel jammer dat je er niets aan wil veranderen, want als je iets vaak tekent word je er vanzelf beter in. Ik denk zelf dat je um nog wel iets kunt verbeteren :P

RockRoach 19-02-2003 12:13

sorry hoor.....lelijk...

klikorat 19-02-2003 15:44

Citaat:

Kjem schreef:
Vinnut het alleen wel jammer dat je er niets aan wil veranderen, want als je iets vaak tekent word je er vanzelf beter in. Ik denk zelf dat je um nog wel iets kunt verbeteren :P
Dat doe ik ook wel, oefenen. Alleen tis meer dat ik echt de laatste hand aan de tekening had gelegd. en dat ik daar nu niet op terug wil komen...

Forumtalker 19-02-2003 16:52

Ik vind hem wel iets hebben (y)

sicilion 19-02-2003 19:56

ik zla we ff zeggen wak er slecht aan vindt want vindt het toch beetje hard om te zeggen dak hem slecht vindt zonder wrom!

1. hij valt in niemandland! het is geen strip, niet iets realitisch het is gewoon niks .... 9niet goed uitlegbaar)

2.Daarnaast hij heeft geen stijl geen klasse tis misschien wel een cliche opmerking maar mijn neefjuh van 7 kan dat ook! (<-- nog waar ook! :D )

3.Veel mensen om mij heen kunnen zo mega goed tekenen vergelijken met jou kun je nix!

misschien hard maar wou het toch ff uitleggen! :D

klikorat 20-02-2003 17:02

Citaat:

sicilion schreef:
ik zla we ff zeggen wak er slecht aan vindt want vindt het toch beetje hard om te zeggen dak hem slecht vindt zonder wrom!

1. hij valt in niemandland! het is geen strip, niet iets realitisch het is gewoon niks .... 9niet goed uitlegbaar)

2.Daarnaast hij heeft geen stijl geen klasse tis misschien wel een cliche opmerking maar mijn neefjuh van 7 kan dat ook! (<-- nog waar ook! :D )

3.Veel mensen om mij heen kunnen zo mega goed tekenen vergelijken met jou kun je nix!

misschien hard maar wou het toch ff uitleggen! :D

dit vinnik tenminste een relaxte reactie, ookal istie negatief :p

coriat 23-02-2003 15:49

ok, sorry hoor, maar zo'n reactie vind ik nergens op slaan. Als iemand het aandurft om zijn werk hier te laten zien en dan een reactie krijgt van 'je kan het niet' met een onderbouwing van: mn kleine neefje kan dat ook, ben je wel erg laag bezig.

Ik vind persoonlijk de tekening ook niet heel erg mooi ( :) ).
Gewoon door blijven gaan, teken alles wat je tegen komt, zolang je maar plezier hebt, dan komt het vanzelf.
Leen bijvoorbeeld een boek uit de bibliotheek om je op weg te helpen, en blijf oefenen. :)

Citaat:

Veel mensen om mij heen kunnen zo mega goed tekenen vergelijken met jou kun je nix!
:rolleyes: echt hoor, stakker :cool:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:35.