Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   knieën die knakken (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=376977)

fib 13-02-2003 19:37

knieën die knakken

Soms als iemand op z'n hurken zit en op staat hoor je knak, hoe komt dat??

Somebody Special 13-02-2003 19:49

Bij mij kraakt alles, bij elke beweging die ik maak kraakt er wel wat.
Knieen, enkels, schouders, kaak.
Ach jah, volgens de dokter was het gezond.
(Heb btw wel een afwijking aan mn knieen)

dromerig elfje 13-02-2003 20:18

Ik weet nie precies meer hoe het komt...,
maar het kan in ieder geval geen kwaad.
Bij mij knakt trouwens alles maar ok :o

Marsel 13-02-2003 20:29

Jah .. vriendin van me heb dat ook. als ze loopt in der enkels enzo.. haar vader is fisiotherapheut.. die zegt dat het wel goed is
alleen ik geloof echt niet dat het gezond is hoor.. je gewrichten schueren fet over elkaar.. ken toch niet goed wezen.

ik was een keer fet hard op me knie gevallen.. knakte ook altijd... zware kraakbeenbeschading.. egt shit.. nu is het wel minder gelukkig

notbonefish 13-02-2003 22:39

je hebt volgens mij een aantal vershillende soorten knakjes. iets van gasbelletjes die spontaan oplossen, en pezen die over knobbels springen ofzo.. :confused:

MegaManX 13-02-2003 23:00

ja vooral als ik net heb geslapen of ik heb een tijdje gezeten en ik sta op..knak! in mn knieen of voet of rug etc :o

Ellesje 14-02-2003 07:48

Ik kraak en knak ook van alle kanten...
M'n rug, m'n polsen, ellebogen, schouders, knieën, bekken... :o
Is volgens mij vanuit het niets gekomen :(...
Ik weet ook niet of het schadelijk is, ik denk niet dat je er al te veel aan kunt doen eigenlijk... Ik zal het de huisarts eens vragen :)

dyfusica 14-02-2003 09:06

ik heb wel eens dat mn knie een beetje pijn doet en anders voelt. dan beweeg ik em even, neit lopen maar echt helemaal buigen horo ik een knak en gaat het over..

ik heb het ook bij mn kaak, maar als ik mn kaak met mn hand vasthou terwijl ik mn mond opendoe hoor ik niks, anders wel

en bij de kaken zei iemand dat het kwam omdat de 2 delen niet helemaal goed aan elkaar sluiten en dat dat vanzelf wel goed groeit.. misschien is dat bij de knieen ookzo

Lentekriebel 14-02-2003 17:12

Citaat:

somebody special schreef:
Bij mij kraakt alles, bij elke beweging die ik maak kraakt er wel wat.
Knieen, enkels, schouders, kaak.
Ach jah, volgens de dokter was het gezond.

hier precies het zelfde...
heb jij ook wel vaker pijn in je gewrichten dat het gewoon móet knakken?
ik ben echt op alles getest zowat, maar ze hebben niks kunnen vinden. en de huisarts denk gewoon dat het tussen mijn oren zit volgens mij :( .

Evito 14-02-2003 17:42

Bij mij kraakt alles.
Zelfs mijn pik kraakt als ik hem uit het vet haal. :D

OPEC 14-02-2003 20:18

Het knakken in je gewrichten komt doordat er in het gewricht een vloeistof zit die, wanneer je het gewricht iets buiten zen normale posities beweegt, dan ontstaat er in het gewricht een vacuum, en dan verdampt die vloeistof die er in zit, doordat dit zo snel gebreurt hoor je een knak...
Kan later wel problemen geven volgens de dokter (reuma..)

notbonefish 14-02-2003 22:30

Citaat:

OPEC schreef:
Het knakken in je gewrichten komt doordat er in het gewricht een vloeistof zit die, wanneer je het gewricht iets buiten zen normale posities beweegt, dan ontstaat er in het gewricht een vacuum, en dan verdampt die vloeistof die er in zit, doordat dit zo snel gebreurt hoor je een knak...
Kan later wel problemen geven volgens de dokter (reuma..)

ik betwijfel heel erg dat er iets verdampt. het geluid is gewoon een implosie van een vacuum belletje.

wat bij mij het meeste kraakt is mijn nek. daar worden mensen altijd even stil van :D

Dark Psycho 16-02-2003 16:11

als er iets knakt bij je, springt er een lucht/gas weet ik het belletje weg, en dat hoor je dan, of idd iets verschuift.
ik knak zelf altijd me middel en wijs vinger aan me linker en rechterhand, en mensen kijken me dan egt zo aan van " auww!?"
of me nek of iets....tenen kan ik ook knakken...
ja zo zie je maar weer, ik zit vol luchtbelletjes :p ;) :D

Sarah 16-02-2003 16:13

welk gewricht ik ook beweg, ik knak:) ligt er wel beetje aan hóé ik het beweeg, is alleen bij plotselinge dingen...
geloof niet dat het ongezond is, 't kan alleen wel pijn gaan doen als je t te vaak achter elkaar doet...

Fantôme 16-02-2003 16:13

bij mij knakt ook alles, mn nek, mn knieen, mn vingers, mn tenen, mn enkels, mn polsen en mn schouders... soms per ongeluk maar kan ook expres om mn ouders te irriteren (ja, ik ben af en toe een erg irritant meisje...:))

Somebody Special 16-02-2003 16:43

Citaat:

me blackrose schreef:
heb jij ook wel vaker pijn in je gewrichten dat het gewoon móet knakken?
Jah dat heb ik ook. Heb vaak ook dat mn knie half uit de kom gaat (dat gevoel tenminste) en dan een vreselijk kraak (knak) en het zit weer goed :eek:

Anne 16-02-2003 19:26

Citaat:

somebody special schreef:
Jah dat heb ik ook. Heb vaak ook dat mn knie half uit de kom gaat (dat gevoel tenminste) en dan een vreselijk kraak (knak) en het zit weer goed :eek:
O, dat heb ik ook altijd. Ben dus niet de enige. :)

Gadje 17-02-2003 13:41

tkomt omdat je dan waarschijnlijk te weinig kraakbeen hebt. kep t nl. dit gaat binne een jaar over en zo niet dan kan j eraan geopereerd worden, theeft een moeilijke latijnse naam, staat nl wel spannend. het is niet erg maar wel irri. *knak*

ScatMan.II 17-02-2003 20:34

Mja, bij mij is het soms erger dan anders, maar ik kan echt met alles knakken :D

Het knak geluid komt door 2 botten die dmv van kraak been op mekaar zitten, als die dan weer loskomen ontstaat er een vacuum, en dat plopt als je het opheft :) [*leest het nog eens over - Wow, vage forumulering :P ]

Zelfde denkik als dat je met je mond kunt ploppen :)

Ik heb het als ik een trap oploop, echt knak, knak, knak, knak :|

Wilmy 17-02-2003 21:48

Ik knak ook altijd, als ik mijn vingers even strek, en heel snel weer gespannen buig, knak ik. Als ik plotseling door mijn hurken ga, knak ik ook. Mijn rug knakt als ik op een bepaalde manier gelegen heb. Als ik aan mijn vingers trek, knakken ze ook. Het schijnt normaal te zijn. 'k Weet het ook niet.

Ik 17-02-2003 22:27

das cool, kan je leuk andere mensen mee weerzinwekken :D :rolleyes:

Tulpje6 19-02-2003 13:22

Ik ken geen antwoorden, maar weet wel dat ik zelf altijd knak in mn knieeen als ik uit een gehurkte positie omhoog kom of in zo'n positie ga zitten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.