![]() |
svga - cpp???
ik zoek wqat naslag werk, tutorial over hoe ik svga gebruik/aanroep in (v)c++?
aangezien ik in basic al wat heb zitten klooien met mode 13h, wat zooooooooooooo traaag (basic)is, en zooooooooooooo gooooor. dus dacht ik van svga &c++. anyone?? |
onder windows kan je niet direct je grafische kaart aanspreken, dus met VC++ kan het in ieder geval niet... dan moet je van de GDI of DirectX ofzo gebruik maken
|
als je wil weten hoe je mode 13H gebruikt (dat kan wel gewoon onder dos natuurlijk) dan moet je even zoeken op Ralph Brown's interrupt list en daarin kijken... of op internet zoeken naar mode X...
als je wel onder windows wilt werken kan je bij GDI of DirectDraw kijken (http://msdn.microsoft.com/) |
Mode 13H heb ik ook veel in gewerkt vroeger met Turbo Pascal. :)
320x240x255 VGA. Waren ook een aantal goede tutorials over, van een groep genaamd Ansphyxia ofzoiets. De auteur heette "Denthor". Daar kun je ook eens op zoeken. |
kzal zoeken, zelf kloot ik al wat in openGL, maar ik had t(3d-shit) in basic lekker zelf uitgezocht;) anders gebruik ik wel borland c++
|
zeg dan even wat je wil! voor windows programmeren, voor dos programmeren, hardware acceleration, zelf alle berekeningen met polygonen e.d. doen?
|
kijk het zit zo;
ik heb al een tijdje trug in opengl zitten klote, best grappig, lijpe grafics maar het was meer 'scripten' ,weetjewel, vertex hier, poly daar, build in shit. da wou ik niet. ik wou voral wat wiskunde erbij betrekken enzo, snappewat ik deed. ik wil zelf al de berekeningen doen (perspectief, vertex, poly, polyfill, texturing, z-bufferen etc.), met/zonder hardware accelaration (buffertje schrijven--> klaar??). dus mijn alternatief; basic. ;) daar wat in zitten putsen, lukte aardig (mode 13h), 3d basics enzo. maar mode 13h is zo gaar, vooral met basic(laaaaanzaaam). dus dacht ik svga, betere resulutie , ' sliker .' en dan c++ gebruiken(snelller!!!!) i.p.v basic. maar ik denk dat ik met jullie tips wel uit de voeten kan. |
Laat is zien wat je in Basic gemaakt hebt dan?
|
k mail wel naar:
me@marcmade.net |
Met de GDI en Extended GDI API's kun je al aardig wat spelen in Windows. Alles wat je nodig hebt is een device context (HDC of HWND).
Ik heb zelf al eens een Paddle-game geschreven om ermee te spelen. Was op zich wel geinig :) Ik kan het helaas niet meer vinden (n) :( Of ik moet een nieuwe gaan maken ;) |
in opengl heb ik ook met die stuff gewerkt, pong 3d (half)gemaakt.
maar ben toen opgehouden. ik programmeerde maar maar wist niet hoe t nou zat, initialiseer pixel format, render hwnd etc. ik wil gewoon helemaal vant begin wat prutsen, niet zomaar wat aankloten. ;) |
Citaat:
me@marcmade.net is niet mijn e-mail adres. :p |
Citaat:
|
Citaat:
maar kan ik met vc++ nou dos programma's schrijven?(Svga = toch dos?!) of moet ik borland gebruiken? dan wou ik meteen wat asm gebruiken in c++, das lekker snel;) hoe doe je dat in (v)c++? ik had wat geprobeert in vc++, maar t ging niet. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat zei ik dus ook in dat topic; en zo staat het ook in mijn info. :p me@marcade.net me@marcade.net me@marcade.net me@marcade.net me@marcade.net me@marcade.net sorry. :o |
gestuurt ;)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.