![]() |
Vragen voor godsdienst * a.u.b *
geef 5 verschillen tussen de bijbel en Qur'an en toon die aan met voorbeelden
Mekka, Medina,jeruzalem,kerbale,najaf zijn heilige steden, waarom zijn juist die steden heilig wat heeft Abu Bakr (zoek hem even op) de 1e kalief bereikt voor de de islam ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~Dat zijn de laatste 3 vragen die ik nog moet beantwoorden voor godsdienst Kunnen jullie mij hier A.U.B mee helpen? zodra ik de antwoorden heb kan er een slotje op. ^_^ domo (oftwel bedankt) |
Bijbel:
- gered zodra je geloofd in de messias - Jezus is de messias - Geen plichten - Isaak geofferd door abraham verzin de rest zelf maar |
Citaat:
Zou je die effe toe kunnen lichten? |
Citaat:
|
Citaat:
En over 'niets moeten doen om in de hemel te komen'. Nu weet ik dat christenen geloven dat Jezus voor hun zonden is gestorven en dat ze sowieso in de hemel komen. Maar zelfs dan moet je iets doen, namelijk geloven in Jezus, nietwaar? Daarnaast zijn er ook christenen die angstig zijn om iets te doen wat niet Gods wil is, omdat ze bang zijn dan in de hel geworpen te worden. Nu zijn dat simpele mensen, maar zij hebben dat ooit te horen gekregen van een of andere geestelijke die beweert dat uit de bijbel te lezen. |
Citaat:
- De bijbel bevat vele dogma's zoals blind geloof in de erfzonde etc. die de Qurán niet heeft - Er bestaan meer dan 70 versies van de bijbel. Er is maar één versie van de Qur'an. Tot de dag van vandaag komen er nieuwe drukken uit van de bijbel met verbeterde vertalingen. - De bijbel bulkt van de fouten, tegenstrijdigheden en nonwaarschijnlijkheden. De bijbel had immers vele schrijvers. - In de bijbel is Jezus de Zoon van God en God zelf (begrijp je het zelf nog) terwijl hij in de Qur'an beschreven wordt als een Profeet van God en is gewoon een sterveling. |
Citaat:
Ook de Koran kent dogma's of zijn dat legendes van de profeet Mohammed? De Koran was in het prille begin ook anders. Volgens mij waren de sunna's er later bijgezet. Verbeter me als ik het fout heb. REIE |
Citaat:
Zijn offer heeft de wet volbracht. De wet is gegeven om een perfecte samenleving te hebben. Deze wil je gewoon houden omdat Jezus dat ook deed en je zonder zonde een heel eind dichterbij God kan komen. Lees Romeinen of hebreeën er maar op na. In galaten staat ook een hoop. Deze wet is niet nodig om in de hemel te komen. Dat kom je sowieso als je beleidt dat jezus de zoon van God en jouw verlosser is. Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Met in het achterhoofd het feit dat het Christendom een wereldgodsdienst is geworden, vindt ik het eerste en het vierde veel moeilijker om te begrijpen... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:12. |