Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Gele tanden (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=378216)

MrfUbU 14-02-2003 23:12

Gele tanden

Weet iemand misschien hoe je hier vanaf komt? Ik heb een paar jaar lang maar 1 keer per dag gepoetst en daardoor zijn me tanden erg geel uitgeslagen...(behalve me voorste tanden) Weet iemand hoe ik hier vanaf kom? Ik poets nu 2 keer op een dag om het lichter te maken, heeft iemand wat tips (speciale kauwgom) ? (p.s. ik ga geen hele behandeling laten doen bij de tandarts, is te duur namelijk)

r3nske 14-02-2003 23:14

Oh, dit gaat misschien een beetje raar klinken maar het is een middeltje van mijn oma... Iedere avond spoelen met een beetje water waarin je wat zout oplost... Ik weet niet of het niet gewoon een fabeltje is maar goed ik doe het zelf al heel lang en mijn tanden zijn behoorlijk wit... En je kan ze laten polijsten bij de tandarts (weet niet zeker of dat de goede naam is sorry!)!

Lakitu 15-02-2003 09:45

Citaat:

(p.s. ik ga geen hele behandeling laten doen bij de tandarts, is te duur namelijk)
Citaat:

je kan ze laten polijsten bij de tandarts
*zucht*

:)

r3nske 15-02-2003 09:59

Citaat:

Lakitu schreef:
*zucht* :)
Ja, inderdaad zucht... Aangezien dit helemaal niet duur is!

Lakitu 15-02-2003 12:12

Ik heb het niet nodig, hoor. :) Je snapt 'm niet.

MetalliCat 15-02-2003 15:25

Citaat:

Lakitu schreef:
Ik heb het niet nodig, hoor. :) Je snapt 'm niet.
Dat zegt ze ook niet, JIJ snapt het niet!!!

r3nske 15-02-2003 15:26

Citaat:

MetalliCat schreef:
Dank U :D (tenminste iemand die het begrijpt)...

Ik 15-02-2003 15:37

volgens mij snappen jullie elkaar niet, maar ik snap wel wat jullie niet snappen van elkaar en datgene snap ik van beiden.

r3nske 15-02-2003 15:48

Het wordt nu een beetje té vaag, ik hoop in ieder geval dat mrfubu iets aan mijn berichtje gehad heeft... Laten ff weten of het helpt!

Ik 15-02-2003 15:52

vaag?
Voor jou misschien, voor mij is het allemaal nog heel duidelijk :D:P

Alicia Silverstone 15-02-2003 16:05

polijsten bij de tandarts is geen hele behandeling die geld kost ofzo. Hij gaat er gewoon met een soort elektrische tandenborstel overheen, binnen 5 minuten gebeurd, gewoon na de standaard-controle. En ze zijn dan echt een stuk witter.. :)

En anders: elektrische tandenborsten kopen en dat in combinatie met Pearl Drops (= whitening tandpasta) gebruiken. Werkt ook heel goed.

Talon 15-02-2003 19:13

dat komt niet van 1x per dag poetsen hoor..
er zijn gewoon mensen die wat gelere tanden hebben..
spietwitte tanden zijn geloof ik ook niet helemaal goed (als het van nature is) zoiets las ik ooit eens..

x-spekkie-x 15-02-2003 19:46

Die behandeling bij de tandarts die MrfUbU niet wilde is het laten bleken...

Maar polijsten is weer heel wat anders, dat gebeurt ook als je bijvoorbeeld een kies hebt laten vullen, dan polijsten ze na afloop de bovenkant om het glad te maken enzo.

MrfUbU 15-02-2003 20:15

Citaat:

r3nske schreef:
Het wordt nu een beetje té vaag, ik hoop in ieder geval dat mrfubu iets aan mijn berichtje gehad heeft... Laten ff weten of het helpt!
Bedankt...Ik zal het gaan proberen, maar heb geen idee hoe lang het duurt voordat er resultaat is natuurlijk :) En ik had het inderdaad over bleken.....En niet wat de tandarts altijd doet na een normale beurt, het schoonmaken.

Fleurop 16-02-2003 10:26

Ik heb ook vrij gele tanden ; niet extreem, ik zie het meestal beter dan anderen.. maar toch :p
Maar mijn tandarts zegt ; gele tanden zijn het sterkst, dus tja.. onthoud dat maar ;)
En wat je eraan kan doen? Inderdaad zo'n 'behandeling' bij de tandarts, vraag het gewoon aan hem/haar, misschien zijn er meer opties voor weinig geld.

Lakitu 16-02-2003 13:20

Citaat:

MetalliCat schreef:
Eh? Nou, ok dan. :)

Andijvie 17-02-2003 09:21

Sommige mensen hebben gewoon een andere tint geel/wit op hun tanden dan anderen.. Krijg je lang niet altijd weer mooi wit, maar van 1 keer per dag poetsen zou je echt niet ineens heel gele tanden moeten krijgen hoor...

Maar ok, als ik jou was zou ik elke dag 2 keer poetsen met Pearl Drops (werkt echt goed tegen aanslag!!) en daarnaast een keer per half jaar ofzo met een soort poeder van 'Smile', dat schuurt echt, daarom niet al te vaak gebruiken.. Je kan je tanden bij de tandarts schoonlaten maken - dus niet bleken - zodat de aanslag (van koffie, thee, wijn, roken etc) verdwijnt.. Dat kost niets, volgens mij...

Maar goed, iig succes :)

sicilion 20-02-2003 14:13

iid gele tanden zijn ut sterkst! kheb me papa zelfs wondjuh is zijn vinger gebeten :D

Ik 20-02-2003 14:20

Citaat:

sicilion schreef:
iid gele tanden zijn ut sterkst! kheb me papa zelfs wondjuh is zijn vinger gebeten :D
klopt in mijn geval. mijn tanden zijn nou niet echt heel erg wit, gaatjes of andere problemen met mijn tanden heb ik nooit... :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:58.