![]() |
[Programmeren] Browser Game
Ik wil dus iets gaan maken als projectje om C++.
Iets a la Planetarion. Maar waar vind ik een goeie site??? Google gaf niet veel weer behalve een hoop onzin. Weet iemand of dit eigenlijk kan in C++. Zover ik weet is Unitywars ook in C++ geschreven. Dus: - Welke programmeertaal is het beste??? - Waar vind ik een goeie site??? |
k wil owk iets maken, alleen ik heb totaal geen inspiratie, k heb gen idee wat ik kan maken. Het moet niet al te ingewikkeld zijn en togn een beetje nuttig :p
|
ik ken planetarion niet. maareuh.... om ff op je vraag terug te komen.. jazeker, dat kan in C++ ;)
|
Citaat:
Das een uitdaging volgens mij |
Citaat:
|
Citaat:
MP3Player Bacaratspel (Zoek maar met google as je nie weet wat Bacarat is) een connectionchecker (prog dat kijkt wanneer de verbinding weer tot stand komt als chello weer us probs geeft) boardprog (Progje dat dit forum elke soveel tijd checkt op nieuwe posts) Browser (altijd lachen :P) Transferprogje (zodat je met iem via IP ofzo makkelijk bestanden uit kan wisselen) ID3Tag-lezer/veranderder (voor de tags van MP3tjes) Lander (spelletje) eigen MSN translate progje (die via URL woorden naar nl vertaald) zat te doen nog ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alles wat ik hier zie is goed te maken en niet zo erg moeilijk ook niet voor al niet als je een object georienteerde programeer taal als c++ builder of Delphi gebruikt.
Ons eerst projectje was een programmatje waarin je html text kun type en als je iets in typte checkte het programma of het een goed commando voor html was en als extra optie zetten het prog het nog eens in een kleurtje om. Bijv. commantaar werdt groen en een lijn als <a href="kjhdsa.html"> <> blauw a rood href rood = rose tussen "" geel en als iets fout was kwam hier een melding van. |
ik ben ook nog maar een n00bie met programeren, ik heb wel veel doorzettingsvermogen en goede naslagwerken, het lukt best!
|
Citaat:
|
Citaat:
want ik wil graag een handje bij dragen :D |
Citaat:
gewoon 1 socket, die openen naar een IP, dan stuur je gewoon via je eigen gemaakte protocol commando's en het bestand als binary in delen van 100k ofzoiets |
Citaat:
|
Citaat:
je opent het bestand en je opent een socket naar de andere pc je checkt of de andere pc de connection geaccepteerd heeft je stuurt de bestandsnaam en vervolgens een code die aangeeft dat het bestand eraan komt dan stuur je het hele bestand, kan ook in stukjes, heb k geen ervaring mee of het in 1x kan de pc waar je het naartoe stuurt laat je alles naar een lokaal bestand schrijven dan stuur je nog een code waarvan de kans vrijwel nihil is dat die in het bestand zelf staat dan sluit je de sockets en bestanden en dan ben je klaar :) |
Citaat:
|
Citaat:
begin eens met wat tutorials over bijv. sockets en file i/o, die zijn er genoeg en zoiets als dit kan je ook prima in c programmeren, maar als je weinig c++ ervaring hebt kan je ook eens een tut doornemen over OO |
Citaat:
Offtopic: Als k je topic aan het verpesten ben neophyte, roep het dan effe, k weet dat het wat aan de late kant is maar sorry ;) |
Ik zie mensne die het over socks hebben,
maar ik zou het gewoon met PHP doen en het via ene database regelen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
lijkt me erg omslachtig maar php ruled wel :p |
Als je c++ builder hebt kun je bijv. die INDY componenten downloaden hier zitten heel erg makkelijke componenten in voor web/netwerk applicaties te bouwen.
Maar doe je het onder borland c++ (dos based) dan wordt het iets moeilijker maar het is ook te doen. |
Citaat:
hij heeft het over zoiets als planetarium, dat zijn gewoon cijfers, daar stuur ej toch geen files heen... |
Citaat:
Citaat:
|
Misschien is het beter om idd zo'n File transfer progje te schrijven.
I/o leren <- wel belangrijk onderdeel volgens mij. Maar waar begin ik??? Ik heb geen flauw id. Google al afgezocht maar ik vind eigenlijk niet echt iets bruikbaars. Wat moet ik intikken? is er een naam voor binnen c++? |
Citaat:
dus dan zoek je op 'reading files c++' http://www.google.com/search?q=readi...tart=0&start=0 resulteert bovenaan in: http://www.experts-exchange.com/Prog..._20280421.html lees de 2e post en daar staat wel wat |
gebruik j++
|
Citaat:
|
Afhankelijk van de grootte van je project (aantal players) zou ik als ik jou was beginnen met PHP en een MySQL databeestje. Daarmee kun je een heel eind vooruit, alleen trekt MySQL het op een gegeven moment niet meer. Dat merk je echter pas als je 30 gebruikers tegelijkertijd hebt... Komt niet vaak voor.
|
Citaat:
|
kijk eens op deze site daar staan wat gratis boeken over c++ ed. http://neworder.box.sk/codebox.links.php?&key=prgpap
ps. j++ is dus java kijk hier voor op deze site http://msdn.microsoft.com/vjsharp/productinfo/visualj/ |
Citaat:
Ik denk dat hij nog onvoldoende basis hebt om nu al tutorials te gaan zoeken En ik kan het weten, want ik pas een maand begonnen in vb (heb vroeger wel basic gedaan, en kon er vrij goed mee overweg), en weet dat ik daar helemaal nog niet aan toe ben :D Doe gewoon eerst het allergemakkelijkste zodat je wat constanten en properties uit het hoofd kent |
Citaat:
|
Citaat:
|
Java is gewoon een hele goede taal. Er is echt goed over nagedacht bij de ontwikkeling. De enige andere taal die daar misschien enigszins mee vergeleken kan worden is C#. Jammer is alleen van Java dat het over het algemeen niet heel erg snel is. C# schijnt het op dat vlak iets sneller te doen, maar daar staat dan weer tegenover dat C# voorlopig alleen op Windows draait (tot ze weer wat verder zijn met Mono, that is), en Java juist heel erg platform-onafhankelijk is.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
java is wel platform on afhankelijk en ook niet moeilijk te leren maar ik ik vind object georienteerde tools zoals visuel cafe en j++ builder erg traag.
overigens is c/c++/c++ builder , pascal/delphi net zo makkelijker en zijn de tools veel sneller. |
Citaat:
ik wil best wel helpen! |
Citaat:
ik maak zelf al regelmatig wat, op het moment veel in php |
Een browser game moet toch haast wel een java class zijn of flash?
|
Citaat:
ik zou zelf kiezen voor Delphi of PHP, of Java Servlets ofzo |
Je kun ook kiezen voor asp.
http://www.darkvalley.nl/ is gebazeerd op asp |
Citaat:
ik geloof dat alleen Neophyte een spel wil maken Maar misschien is het idd wel leuk om met zijn alle iets te maken alleen het regelen van dit soort dingen is erg moeilijk zekert via internet. Eengroot project in real time is al moelijk te organiseren. zeker als je kijkt naar deadlines en afspraken. |
Citaat:
|
ok dan.
Heb geweldig id. We gaan IETS maken ;) Ik ben nog altijd voor een browser game omdat daar meer aan bod kan komen. Mensen die php willen leren kunnen de eigenlijk site maken en mensen die grafisch goed zijn kunnen voor de grafische dingen zorgen. Her eigenlijke spel lijkt me het best in C++ aangezien dat hetgeen is wat ik wil leren. Wat denken jullie ervan??? Ik heb momenteel een eigen site met forum dus vanuit daar zou alles te regelen zijn. Andere ideeën zijn ook welkom. Laat maar horen. |
Citaat:
|
Citaat:
maar ik doe niet mee want heb het al druk genoeg met me eigen projects |
Citaat:
Het is echt redelijk nutteloos om een taal te leren door middel van het maken van een programma dat helemaal niet geschikt is voor die taal. Als jij graag C++ wil leren, prima, maar ga dan een PIM schrijven (leuke competitie met Chandler en spaces). Als jij een browser game wil maken, dan moet je dat in Perl doen, of PHP. C++ is hier echt heel erg niet geschikt voor. Maar goed, als je koppig wil zijn moet je dat vooral doen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.