![]() |
Waarom maken mensen om de meest onzinnige reden ruzie
Bijna altijd maken mensen ruzie om de meest onzinnige dingen. Wat beweegt de mens toch om dit te doen?
Graag jullie visie hierop. |
dat is echt precies wat ik me afvraag!
maar het enige waar ik op kan komen is dat er zonder ruzie ook geen liefde zal zijn! was t maar wel zo alleen maar liefde geen ruzie! en om de meest kleine dingen ik denk dat mensen eerst alle kleine dingen opproppen en dan is het laatste kleine dingetje gewoon de druppel! |
Mijn korte antwoord (ben moe): in hoeverre kan een ruzie onzinnig zijn? Volgens mij doet de mens alleen zinnige acties of acties die mogelijk zinnig zijn in zijn/haar visie. Je kunt zelfs zaken die onzinnig zijn relativeren naar zinnig zijn. Zo kun je nu naar buiten gaan en proberen te vliegen. Je weet van te voren dat 't niet lukt maar mogelijk heb je wel lol.
Ik denk dan ook dat 'zinnig' een behoorlijk subjectief begrip is in deze redenatie en ik denk ook dat die 'onzinnige ruzies' voor 1 of meer van die ruziende mensen 'zinnig' is hoewel ik best kan begrijpen dat een deel van die ruziende partij cq. derden een ruzie als 'onzinnig' beschouwen. |
Volgens mij zit daar meestal meer achter... iemand ergert zich aan iets heel anders en grijpt dan iets schijnbaar onbenulligs aan om dat af te reageren. Ik zie dat tenminste wel vaker hier thuis http://forum.scholieren.com/biggrin.gif
|
Onbegrip: mensen willen heel vaak dingen alleen van hun kant zien en van overtuigd zijn dat ZIJ gelijk hebben. Zo krijg je dus op een gegeven moment een situatie die niet meer houdbaar is.
|
Ja, ik heb ook een probleem: Een vriendin van mij is boos op me, omdat ze het idee heeft dat ik haar vrienden "afpik", als ik met ze omga.Hebben jullie een idee wat ik moet doen, want ik weet het echt even niet meer, ik sta in tweestrijd...
|
Heb sinds vandaag ook om iets achterlijks ruzie..
Vroeg iemand waarom ie tegen iemand anders had gezegd dat ik een zeur was, kregen een kortstondige discussie, en nu issie kwaad.. VAAG!!! |
Ik denk ook dat ruzie onbegrip is, of een kwestie van gelijk willen krijgen. Maar ruzie is ergens goed voor, het kan banden ook versterken, je moet leren met elkaar omgaan, dat kan mede door af en toen ook ruzie te maken. Het is echt niet leuk, ruzie, om ombenullige dingen al helemaal niet, maar het dwingt je ook om naar een oplossing te zoeken, en dat is goed, want daar leer je van... (zoiets is mijn visie dan hoor)
|
samenloop van omstandigheden...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:34. |