Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   egoïstisch vriendschapsidee??? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=378657)

framboosje 15-02-2003 15:45

egoïstisch vriendschapsidee???

*zucht* ik weet niet meer wat ik moet doen...

der is dus nen gast, waar ik écht héél erg persoonlijke dingen tegen heb gezegd en hij ook tegen mij en zo en we hebben echt een héél lange tijd héél goed overeen gekomen... we komen wel nog steeds overeen, maar toch lijk minder en minder persoonlijk dan vroeger...

dan heb je ook nog zijn beste vriend... we hebben ook altijd goed overeen gekomen, maar niet zo goed als ik met die eerste persoon... wij komen nog steeds overeen, maar soms heb ik het gevoel, dat ik TE GOED overeen kom met hem en dat ik dat eigenlijk niet wil, omdat ik hetzelfde wil met die eerste persoon, maar niet direct met hem...

en dan heb je nog mijn ex-beste vriendin... ze zit nu ook terug in mijn klas en we spreken wel af en toe es met elkaar, maar over niets persoonlijks of zo... alleen, ik heb het gevoel dat zij altijd mijn beste vrienden en vriendinnen afneemt...
dit was zo met mijn allerbeste vriend (maar ondertussen is dit alweer in orde), mijn beste vriendin (die zegt nu meer tegen haar dan tegen ik) en ik heb nu ook het gevoel dat ze de eerste (en ook langzaam aan die tweede) persoon van me afneemt...

'k weet et, het klinkt misschien wat egoïstisch, omdat ik net iedereen voor mezelf wil houden, maar ik voel me er gewoon heel erg klote bij... ik weet wel dat ik niet kan bepalen met wie iedereen mag omgaan en dat wil ik ook niet... ik weet echt niet meer wat te doen... ik heb met iedereen hier al eens over gepraat (behalve met die ex-beste vriendin), maar veel verandert er niet aan...
ik geloof erin dat alles wel weer komt zoals het was, omdat die mensen na een tijd ook wel gaan inzien dat die ex-beste vriendin van me hun vriendschap eigenlijk niet waard is, maar ondertussen zit ik er wel mee...

*weet niet meer wat te doen*

*blue angel* 15-02-2003 16:00

ik snap je verhaal niet helemaal

CryptapiX 15-02-2003 16:36

mischien komt het omdat je belgisch tikt
maar ik snap geen fuck van je verhaal
ik ken al die belse begrippen en termen niet sorry

*blue angel* 15-02-2003 16:39

Citaat:

CryptapiX schreef:
mischien komt het omdat je belgisch tikt
maar ik snap geen fuck van je verhaal
ik ken al die belse begrippen en termen niet sorry

ik ben belgische en ik snap er geen ene reet van

Wes 15-02-2003 19:01

Wow.

Was de draad al kwijt naar de 1e alinea :rolleyes: :)

fruitvliegje 16-02-2003 15:34

same here (en ook Belg:)) dus ;
even opnieuw vertellen in een iets vereenvoudigde vorm?:)

Sarah 16-02-2003 15:48

1. haar contact met een vriend van haar wordt minder, persoon A
2. haar contact met de beste vriend van A, persoon B, wordt beter, en dat wil ze eigenlijk niet, omdat ze hem aan A linkt
3. een meisje met wie ze bevriend was, persoon C, pakt haar vrienden van haar af
4. C heeft eerst framboosjes beste vriend, persoon D, van haar afgepakt, maar nu is D weer goede vrienden met framboosje
5. C is bezig om A en ook een beetje B van framboosje af te pakken
6. C is bezig om de beste vriendin van framsoosje, persoon E, van haar af te pakken
6. framboosje heeft er met alle betrokken personen over gepraat, behalve met C
7. framboosje weet niet meer wat ze moet doen

klopt dit een beetje?

ik zou zeggen dat je met iedereen moet gaan praten, maar dat heb je al gedaan, behalve dan met C. Vraag eens aan iedereen waarom ze C zo interessant vinden. Je bent zelf toch ook goed bevriend met haar geweest? Waarom is dat voorbij gegaan? Misschien begrijpen ze je beter, als je aan ze vertelt waarom jij niet meer goed overweg kunt met C, en dat je het echt niet prettig vind dat ze zo veel met haar omgaan.

En verder... als je wat vaker leuke dingen gaat doen samen met A, dan zou het toch kunnen dat je dan weer beter met elkaar overweg kunt?

perseus 16-02-2003 15:55

Citaat:

framboosje schreef:
*zucht* ik weet niet meer wat ik moet doen...

der is dus nen gast, waar ik écht héél erg persoonlijke dingen tegen heb gezegd en hij ook tegen mij en zo en we hebben echt een héél lange tijd héél goed overeen gekomen... we komen wel nog steeds overeen, maar toch lijk minder en minder persoonlijk dan vroeger...

dan heb je ook nog zijn beste vriend... we hebben ook altijd goed overeen gekomen, maar niet zo goed als ik met die eerste persoon... wij komen nog steeds overeen, maar soms heb ik het gevoel, dat ik TE GOED overeen kom met hem en dat ik dat eigenlijk niet wil, omdat ik hetzelfde wil met die eerste persoon, maar niet direct met hem...

en dan heb je nog mijn ex-beste vriendin... ze zit nu ook terug in mijn klas en we spreken wel af en toe es met elkaar, maar over niets persoonlijks of zo... alleen, ik heb het gevoel dat zij altijd mijn beste vrienden en vriendinnen afneemt...
dit was zo met mijn allerbeste vriend (maar ondertussen is dit alweer in orde), mijn beste vriendin (die zegt nu meer tegen haar dan tegen ik) en ik heb nu ook het gevoel dat ze de eerste (en ook langzaam aan die tweede) persoon van me afneemt...

'k weet et, het klinkt misschien wat egoïstisch, omdat ik net iedereen voor mezelf wil houden, maar ik voel me er gewoon heel erg klote bij... ik weet wel dat ik niet kan bepalen met wie iedereen mag omgaan en dat wil ik ook niet... ik weet echt niet meer wat te doen... ik heb met iedereen hier al eens over gepraat (behalve met die ex-beste vriendin), maar veel verandert er niet aan...
ik geloof erin dat alles wel weer komt zoals het was, omdat die mensen na een tijd ook wel gaan inzien dat die ex-beste vriendin van me hun vriendschap eigenlijk niet waard is, maar ondertussen zit ik er wel mee...

*weet niet meer wat te doen*

Ik ken een gast, en daar kan ik echt heeel goed mee overweg.
Met zijn beste vriend echter, kan ik nog beter overweg, maar dat wil ik eigenlijk niet, want ik wil bij die gast blijven blijven.
Een klasgenote was ooit mijn beste vriendin, ik spreek haar af-en-toe, maar alleen oppervlakkig. Ik heb het gevoel dat ze altijd mijn vrienden probeert af te nemen, omdat ze vaak met mijn vrienden omgaat. Mijn vrienden zien na een tijdje wel in dat zij hun vriendschap niet waard is, maar ik zit hier wel heel erg mee.

Dit vind ik eigenlijk heel egoistisch van mezelf.

Dat is wat ik ervan begrepen heb :p. Het is nog steeds onsamenhangend eigenlijjk :p

framboosje 16-02-2003 16:31

Citaat:

sarahbressers schreef:
1. haar contact met een vriend van haar wordt minder, persoon A
2. haar contact met de beste vriend van A, persoon B, wordt beter, en dat wil ze eigenlijk niet, omdat ze hem aan A linkt
3. een meisje met wie ze bevriend was, persoon C, pakt haar vrienden van haar af
4. C heeft eerst framboosjes beste vriend, persoon D, van haar afgepakt, maar nu is D weer goede vrienden met framboosje
5. C is bezig om A en ook een beetje B van framboosje af te pakken
6. C is bezig om de beste vriendin van framsoosje, persoon E, van haar af te pakken
6. framboosje heeft er met alle betrokken personen over gepraat, behalve met C
7. framboosje weet niet meer wat ze moet doen

klopt dit een beetje?

euhm, ja da klopt wel!!! thx... maar eigenlijk als ik het mijne herlees is het idd wel erg onsamenhangend... :S maar 'k weet ook niet oe ik het nog zou kunnen verbeteren, dit is best wel een goeie verbetering denk ik...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:33.