![]() |
Wanneer kun je iemand 'ziek' in zijn/haar hoof noemen?
Ik vraag me dikwijls af..wanneer kun je iemand 'ziek' in het hoofd noemen? Als je verslaafd bent aan drugs of alcohol? Als je zonder reden begint te janken? Als je in jezelf verwond? Als je opeens woedeaanvallen krijgt? Als je last hebt van boderline? Als je zwaar depri bent? Waar trekken jullie de grens? Wie noemen jullie 'ziek' in het hoofd of gek en wie niet?
|
Waar iemand een grens trekt tussen wat normaal en abnormaal is hangt af van hoe de persoon in kwestie geneigd is tegen bepaalde zaken aan te kijken. Zelf maak ik nogal bezwaar tegen de termen "ziek in het hoofd" of "gek" zijn omdat deze begrippen nogal negatief overkomen. Voor mensen met psychische problemen kan het dan ook zeer kwetsend zijn als er over hen in dergelijke termen wordt gesproken.
|
Als die voor Ajax is.
JinX |
Ach ja, normaal... Even een voorbeeldje over depressie... Je kunt toch heel best stellen dat een depressief iemand eigenlijk gelijk heeft en dat alle 'normale' mensen geheel verblind zijn door de evolutionaire drang om te blijven leven?
|
Daar zijn geen maatstaven voor, dat is begrip dat voorkomt uit het volk.
Het is gewoon wat je zelf vind wat ziek is (ik denk dat je hier wel een oordeel aan kan geven) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:52. |