![]() |
Kan ik niet beter stoppen met therapie..
als ik zelf toch niet mee wil werken.
Ik heb nu cognitieve gedragstherapie en het werkt echt niet bij mij hoor.. ze zegt dat het ook niet meteen helpt, maar ik zie het niet zitten. Ik moet negatieve gedachtes proberen om te zetten in positieve met in combinatie dingen doen die ik als bedreigend ervaar (bv pwen oh , vinger opsteken in de klas) ik zie het gewoon niet zitten.. wat denken jullie? |
als je er toch niet in geloofd heeft het volgens mij weinig zin. dan wil je er ook niks van leren.
|
Citaat:
maar goed, ik zou als ik jou was denk ik toch nog even doorgaan. Hoe denk je namelijk anders uit de problemen te komen? je kunt gaan kijken of er niet een ander soort therapie bestaat ofsow http://forum.scholieren.com/smile.gif maar dingen die je als bedreigend ervaart zal je, in jouw geval, toch moeten doen. Anders blijft 't altijd bedreigend.. succes! |
Waarom zie je het niet zitten? Spreken de oefeningen die je moet doen je niet aan of ben je bang dat de therapie toch niets uit zal halen? Ik denk dat het verstandig is om het hier met je therapeute over te hebben zodat jullie samen kunnen kijken of het zinvol is om door te gaan of dat het beter is om een andere therapievorm te zoeken.
|
Citaat:
Als een vriend je iets verteld en je geloofd er niet in probeer je toch ook te luisteren later kun je alsnog je conclusies trekken maar dan heb je er in ieder geval wat van geleerd. |
Ik denk sowieso dat een 'therapie' die van te voren is uitgedacht door iemand die jou niet kent niet goed is. Hulp moet naar de persoon gevormd zijn, niet de persoon naar de hulp.
|
Ik zie die therapie gewoon niet zitten , kan niet meer veel met school bezig zijn, kweet ook niet waarom, maar dan heeft die therapie toch geen nut als ik zelf niet wil
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37. |