![]() |
Netwerkproblem Win98SE & Win XP Pro
Hallo allemaal,
Ik heb hier een probleem met mn netwerk, want mn Win 98SE pc shared internet via ICS van Windows. Ik heb op mn Win XP pc ook internet, maar volgens mij kan ik bepaalde poorten niet gebruiken op mn Win XP pc (bijv. 3389 voor "Hulp Op Afstand"). Iemand oplossing voor dit probleem?? Grtz, Tim |
WIN98 heeft geen "hulp op afstand" functionaliteit. ;)
|
Wat bedoel je nou? Je gebruikt Windows 98 als gateway om je internet te delen? Dan zijn inderdaad je poorten op je windows XP bak niet bereikbaar nee, daarvoor moet je een port forward instellen. Bij Windows 2k/XP ICS gaat dat best makkelijk, bij de Advanced knop. Hoe het in Windows 98 gaat weet ik je niet te vertellen.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ook bepaalde dingen als MSN werken niet 100%, bijvoorbeeld met video/microfoon communicatie.. Grtz, Tim |
Oplossing gevonden..
Voor mensen met same problem; Download Wingate (of andere software router). Deze kan je vinden bij b.v. Kazaa. Hiermee kan je alle poorten mappen.. Tog bedankt! Tim |
Citaat:
Cracken wordt wel erg makkelijk tegenwoordig ;) Ik trouwens maar weinig meisjes die Tim heten, maar kan aan mij liggen. :p |
Citaat:
Deze acount is trouwens van mn vriendin; klaske.. Vandaar.. Forum zelf nooit:P |
Citaat:
Maarehh, Wingate is niet erg veilig zeg maar. Crackers kunnen via Open Wingates heel wat ongein uithalen, waar je provider jou op al zal kunnen rekenen. In de toekomst zal ik dan toch eerder denken dat je internet deelt m.b.v. ICS van Windows 2000/XP, wat eigenlijk heel goed werkt (NAT-principe), en heel makkelijk in te stellen is, gewoon "share this connection" ofzoiets in de properties van je internet verbinding. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:53. |