![]() |
soul!!
eej,
lately ben ik hier echt een beetje verslaafd aan aan het raken al green, james brown, curtis mayfield maar ook dingen als the meters weet iemand nog meer van die funky ish voor mij? En dan ook wat nieuwere artiesten? hiphop met soul invloeden is ook prima! |
nope
|
|
Niet nieuw, maar gewoon een van de allerbeste soul albums aller tijden: http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p...=A2tduak5k5m3n
|
Ik vinnut maar kut maar dat kan ook komen omdat ikke een kater heb:D
|
Citaat:
|
Neuh denk het nie
|
ja tja ik luister vooral een beetje meer de bekende artiesten zoals
Marvin Gaye Otis Redding Al Green The Manhattans Booker T & The Mg's Lou Rawls The Delfonics Bobby Womack Minnie Ripperton (veeel gesampled door Hip Hop artiesten) Aretha Franklin En zoiets als Gladys Knight & The Pips (Midnight Train (y) ) of Bobby 'Blue' Band, Liyod Price(das meer R&B/Blues) |
vergeet niet:
Barry White (Diana Ross &) The Supremes Ray Charles en iets meer funky: Funkadelic :cool: Sly and the Family Stone :cool: |
ik heb toevallig vorige week de dubbelaar van Stevie Wonder gekocht ..'The Definitive Collection' ..dat is echt een must voor Stevie, en soul, liefhebbers.
maar over het algemeen luister ik meer naar soul van hedendaagse artiesten ..ik kan wel een heel lijstje gaan opnoemen, maar of je daar iets aan hebt weet ik niet. in plaats daarvan zeg ik alleen dat D'Angelo's 'Brown Sugar' album en Musiq's 'Aijuswanaseing' mijn favo neo-soul albums zijn |
aw ja d angelo...das idd masterrr
maar van die funky dingen als james etc.. ook! maar ehm dr zaten wel paar dingen tussen die k nog niet kende so nice one~! |
stetsasonic
probeer dat eens.. |
Citaat:
Dit heb ik de laatste tijd ook. Ik luister ook veel soul. Ik zag dat jullie er een paar goeie vergeten zijn: The trammps, Isley Brothers en O' Jays. --------------- L1 |
India. Arie = (y) haar eerste CD is echt geweldig.
|
Citaat:
interesse, laat het me weten. |
Citaat:
hoe wil je dat dan noemen? sorry vind het toch echt een soulzangeres en live ook erg goed heb Donnie nog niet voorbij zien komen(nieuw opkomende artiest,zeker de moeite waard) verder las ik op andere forums veel klachten richting D (angelo) dat hij de fans niet aan het lijntje kan houden en ook moet oppassen dat hij niet meer zo een grote impact kan maken als eerst aangezien er zoveel artiesten zijn bijgekomen,ik hoop dat D hier naar luisterd,had wel vernomen dat hij bezig is met nieuw werk voor dit jaar...dus ik w8 geduldig Rat |
Citaat:
die heb ik trouwens ook nog niet voorbij zien komen. donny hathaway! |
Citaat:
Verder kan ik je aanraden....Maceo Parker en Tower of Power! xxx |
Citaat:
http://us.f1.yahoofs.com/groups/g_66...xQrV.AgB6UtTKJ have fun :D Rat |
is dat wat dan, of loop je ons te flashen hiero..
|
Citaat:
het is geen nieuwe D'angelo maar wel gewoon lekker om naar te luisteren gewoon even wat downloaden,die cd van hem was bij Concerto(amsterdam) laatst een van de betere verkochte cd's Rat |
Citaat:
Luister de laatse tijd ook wel veel Boys to men, vooral het album evolution! maar ook het gelijk namige album draai ik half grijs... India Arie, oude album; Acoustic Soul en nieuwe Album; Voyage to India! Super albums, beide!! Meer Hiphop achtig maar ook erg goed, vooral de teksten; Micheal Franti & Spearhead- Stay Human!! Maxwel, heeft een paar ontzettend goede albums uit gebracht! Eric Benet, ook 'moderne-soul' die niet mag missen in het lijstje! Heb ook veel positieve dingen gehoord over Bilal, maar vind het zelf niet echt fantastisch eigelijk! Er is toen ook zo;n gozer en die heft zo'n singel 'Don't you forget it' uitgebracht, maar weet zo niet echt zijn naam niet meer. (geen zin om naar cd kast te lopen, liever lui dan moe... :o ) Miela! |
Citaat:
Verder zijn de soul-artiesten die ik goed vind al genoemd, persoonlijk vind ik Alicia Keys en D'Angelo wel de beste new soul. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
de titel is volges mij: One Step Ahead ( dat nummer ga ik zelf ook nog effe opzoeken ;) ) |
Citaat:
|
Citaat:
:) |
Jill Scott - A Long Walk (touch of jazz remix)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16. |