Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Wie kan deze argumenten over de 2de fase weerleggen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=379296)

foefighter 16-02-2003 10:35

Wie kan deze argumenten over de 2de fase weerleggen?

het is voor een betoog en ik moet deze argumenten weerleggen

* sluit beter aan op je vervolg opleiding
* leert zelfstandig werken
* resultaten zouden beter worden met slagingspercentage enzo ( tot nu toe nog niet voorgekomen )
* leert samenwerken
* zelf problemen oplossen

Lucky Luciano 16-02-2003 11:42

Citaat:

foefighter schreef:

* resultaten zouden beter worden met slagingspercentage enzo ( tot nu toe nog niet voorgekomen )

Dat is dus nog niet bewezen
Citaat:

* leert samenwerken
Dat was ook al voor de tweede fase, je moest PO's enzo, sowieso altijd al samen maken, en verder werk je niet echt samen

Balance 16-02-2003 14:04

Ik dacht juist dat er bewezen was dat leerlingen met Tweede Fase slechter zijn voorbereid op de vervolgstudie dan leerlingen van de oude stijl.
In welk opzichte leer je dat dan?

foefighter 17-02-2003 12:48

waar kan ik dat dan opzoeken van dat die slagings percentages niet gestegen zijn?

Mariebel 17-02-2003 14:02

Citaat:

foefighter schreef:
het is voor een betoog en ik moet deze argumenten weerleggen

1 sluit beter aan op je vervolg opleiding
2 leert zelfstandig werken
3 resultaten zouden beter worden met slagingspercentage enzo ( tot nu toe nog niet voorgekomen )
4 leert samenwerken
5 zelf problemen oplossen

1. ?
2. Dat zou je kunnen leren, maar dan moet de 2e fase anders worden opgebouwd en moeten ze je niet in de 4e klas opeens in het diepe gooien
3. Over het slagingspercentage kan ik weinig zeggen, maar het aantal zittenblijvers is heel erg toegenomen en het aantal leerlingen dat van VWO naar HAVO gaat ook.
4. Wij hoeven nooit samen te werken.
5. Er zijn alleen maar heel veel problemen bijgekomen, waar wij als leerlingen niets aan kunnen doen.

Lucky Luciano 17-02-2003 16:06

Citaat:

foefighter schreef:
waar kan ik dat dan opzoeken van dat die slagings percentages niet gestegen zijn?
Jah, jij voert het als argument aan, dus dan moet je het ook met een bron kunnen onderbouwen

Veenbes 19-02-2003 18:43

* leert zelfstandig werken
* leert samenwerken

* Leert zelfstandig werken: heeft helemaal niets met Tweede Fase te maken, dat is het studiehuis (iets anders dus, het is een totaal non-argument wanneer het over de Tweede Fase gaat)

*Leert samenwerken: voor dit argument geldt hetzelfde, dat is een argument voor het studiehuis en niet voor de Tweede Fase.
(Hint: zoek het verschil tussen Tweede Fase en studiehuis uit, ik heb het ooit precies geweten (heb erover gedebatteerd), maar weet het niet meer precies)

Succes

Post je hoe het gegaan is?

foefighter 20-02-2003 16:55

Dat zallik zeker doen ik hoop dat het een beetje goed gaat :) nog een weekje voor bereiding en dan hoopik dat het lukt

als je verdere info hebt die niet op de scholieren.com werkstukken staan wil ik dat graag hier zien :)

foefighter 04-03-2003 14:49

nou ik heb hem gehad en het ging harstikke lekker ik had maar een 7- en de klas zelf vond dat ik hem erg goed had gedaan maar de lerares vond hem te tammig :| over nieuwe woorden gesproken. maar ja toch voldoende

kortom... deze kan dicht?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:13.