![]() |
Dringend hulp: de grieken-goden/ja-nee antwoord is voldoende
Tijdens de Trojaanse oorlog vochten de Grieken tegen de Trojanen. Nu is mijn vraag, de goden van de Grieken (Athene, Apollo.....) zijn dat ook de goden van de Trojanen?
Dank je |
Volgens mij hoort dit op het forum over de Klassieke Oudheid thuis.
|
ja, want bijvoorbeeld Poseidon vocht ook mee maar dan vóór de Trojanen
|
Citaat:
|
Citaat:
maar inderdaad de goden waren verdeelt tussen het trojaanse en het griekse kamp. de strijd werd dus niet alleen op aard, maar ook op de olympus uitgevochten. |
Citaat:
alleen nbtje meer macht EN POST JE BERICHT IN4T VERVOLG OP HET GOEIE FORUM :rolleyes: |
Citaat:
(of ben ik nu fout?) En op de Olympus zelf werd volgens mij bar weinig gevochten. Het was meer een beetje flauw plagen wat de goden deden, ze hielpen wel bepaalde groepen, maar ze gingen elkaar niet letterlijk te lijf |
hoe verkeerd kun je het doen!? :p
ik verplaats hem naar klassieke oudheid om redenen die me duidelijk lijken. |
een van de godinnen was toch ook de moeder van aeneas?? ik weet niet meer wie ook alweer..
|
Citaat:
|
De Goden waren dus ook van de Trojanen, maar ze waren enigszins partijdig... Tip: lees Ilios van Imme Dros eens! Niet moeilijk maar je krijgt een goed duidelijk beeld van de toestand onder de Goden.
Liefs Janneke |
Citaat:
De moeder van Aeneas is Aphrodite |
Citaat:
ja, je hebt gelijk... Bron Aphrodite alias Venus |
Citaat:
Weet je wat ik me weleens afvraag? In welk land wonen die trojanen nou eigenlijk? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je het verhaal van Troje kent móet je de voorgeschiedenis van Paris en zn appel weten. En toen hij Aphrodite koos, stond Aphrodite aan de kant van Troje, en de andere twee aan de kant van de Grieken.
Goden konden dus wel degelijk partij trekken... |
Ze hebben ook geprobeerd het oude Troje op te graven. Eeen archeoloog is daar hewel lang mee bezig geweest. Zijn naam staat in mijn Grieks boek maar ik heb geen zin het op te halen :D
Over die partijdigheid van de Goden, ja ze waren partijdig. Nee de Goden van de Grieken waren niet de Goden van de Trojanen (dacht ik) En laten we vooral niet vergeten adt ze vochten om de mooiste vrouw van Griekenland Helena, die door Paris was " geroofd " N.B. (nota bene! Oftewel let goed op) Paris is een Griek. |
Citaat:
|
Ja die!!! Op een repetitie had ik hem verward met Niemann :rolleyes: , een schaatster idd. :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:21. |