![]() |
[IP] Ik wil een vast IP, maar hoe te veranderen?
Hallo forummers,
Ik zit hier achter een proxy en wil graag een vast IP hebben, weet iemand hoe/waar ik het kan instellen? Ik heb de zoekfuntie al bezocht waar ik dit tegenkwam: Bvd |
niet.
ligt aan je provider. ja, of brut voor gaan betalen. maar dan ook wel heel bruut. of een server afhuren natuurlijk, maar je home pc kan je mooi vergeten, tenzij je bakken vol met geld over hebt. |
owk mijn ip is dan wel dynamisch, maar k heb nu al een heel tijdje kabel en k heb NOG STEEDS hetzelfde ip, het verandert volgens mij eens in de zoveel jaar, behalve als je het zelf aanvraagt
|
of als je je modem uitplugt.
maar dat is niet betrouwbaar, als je dan eens troomstoring heb heb je weer en ander adres... |
Citaat:
|
Citaat:
veel providers krijg je gewoon static ip ik heb bij planet adsl standard ook vast ip |
ADSL nemen, daat heb je (bijna) altijd een vast IP adres. Bij kabel wordt bijna altijd gebruik gemaakt van DHCP, dynamisch IP adres dus. Niks aan te doen.
|
Wil je een vast IP binnen je netwerk of voor op internet?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
igg, bij mij wel. |
ik maak thuis ook gebruik van DHCP maar ik heb wel altijd hetzelfde IP adres... het wordt bij ons afgeleid van je MAC adres, want als ik er een andere nic instop dan heb ik wel een ander IP :) heel handig
|
Citaat:
Dus niet van je lan maar van je internet. |
Citaat:
|
Citaat:
het is gewoon dsynamisch? Bij chello heb je ook een dynamisch IP, maar je krijgt pas een nieuw IP als je je modem 7dagen offline hebt |
Citaat:
bij alle providers die ik ken worden de ip's uitgedeeld door een dhcp server die kan jou een vast ip geven aan de hand van dingen als je username of je MAC adres wat ook mogelijk is, is dynamisch toewijzen hierbij krijgt iemand die een ip wil een ip toegewezen dit heeft een bepaalde lease tijd na het verstrijken van de lease tijd moet de host zich opnieuw melden op het ip te behouden, anders word het vrijgegeven en krijg je de volgende keer een ander ip dus als je dan je modem zo lang offline hebt, is de leasetijd verstreken en ben je je ip kwijt maar zolang ie online is op een moment dat de leasetijd verstrijkt, meld ie zich netjes en mag ie het ip weer een tijdje houden dus als jouw modem altijd online is wanneer de lease tijd verstrijkt, lijkt het alsof je een vast ip hebt maar dat is dus niet zo |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(alleen die vraagteken achter dynamisch had weg gemogen :D) |
Conclusie,
Verschilt dus per provider. Bij mij is de 'lease tijd' aanzienlijk minder aangezien ik al binnen een dag een nieuw ip adres kreeg. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een echt vast IP heb je pas als je zelf als bedrijf IP-adressen registreerd via een RIPE-formulier. Het vaste IP-adres van je provider is vast, totdat zij hun IP-ranges willen vervangen, wat bijvoorbeeld kan gebeuren door onderhoud of wijziging van de netwerkarchitectuur. |
Hoezo uberhaupt de @Home DCHP gebruiken ;-) (net zoals al hun andere "services" )
Een keer een record requesten bij die DHCP server , en daar heb je je static IP :-) (of @home dit leuk vind is een 2e ) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
/* edit: zijn ook kabelaanbieders die je een "statisch" adres aanbieden natuurlijk, maar in nederland ken ik die niet eigenlijk. */ |
Citaat:
|
idd.. de oude chello gebruikers die nog zo'n ouwe gouwe kabelmodem hebben :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Stond op www.xtechnet.net site is down :( *knip* Tim (8:55 PM) : maar dat uncappen werkt neit meer he niet bij chello althans uToPia^Selene (8:55 PM) : ook niet met die hele oude modems? Tim (8:56 PM) : nee het werkte juist op redelijk nieuw docsis 1.1 modems... maar wordt nu niet meer gecapped bij modem maar nu bij router dus al zet je hem helemaal open.. je schiet niks op. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09. |