![]() |
sex tussen meisje van 16 en jongen van 20, strafbaar?
Zie topictitel...
Iemand een antwoord hierop? |
Volgens mij niet.. maar dat meisje kan wel aangifte doen natuurlijk. ;)
|
neej.
alleen als de een jonger dan 16 en de andere 18 of ouder is, dan is het strafbaar. iedergeval, als de jongste zelf, of de ouders daarvan, een klacht indienen. 16-20 is niets illegaals. hier zijn al zoveel topics over geweest. even zoeken maat. :) |
Citaat:
Het is altijd strafbaar om 'seksuele handelingen die bestaan uit het binnendringen van het lichaam' te verrichten met iemand die nog geen zestien is. Voorbeeldjes: Meisje van 15 met jongen van 19: strafbaar. Meisje van 14 met jongen van 16: strafbaar. Meisje van 15 met jongen van 13: strafbaar. Het enige verschil is, dat onder de 18 degene die binnendringt onder het jeugdstrafrecht valt. Dat zijn andere en lagere straffen, maar je bent nog steeds strafrechtelijk aansprakelijk. Verder heeft de strafbaarheid niets te maken met jongen/meisje zijn, meerder- of minderjarig zijn, etcetera. Ook een meisje van 13 met een voorbinddildo is strafbaar als ze een jongetje van 15 van achter pakt. |
Citaat:
|
nee, maar ze kunnen je wel verrot schoppen.
|
Citaat:
Ik kom uit een wat minder leuke situatie :( en haar ouders dreigen daar nu mee :(.... Ik d8 al dat ze me nix konden maken.... Maar ik wou ff bevestiging ;) |
Die bevestiging heb je nu.
Laat ze maar komen, ik heb het wetboek van strafrecht in de aanslag. :p |
volgens mij klopt hier de ballen niet van. ik ga da toch eens vragen bij neef die rechtenstudeert
|
haar ouders kunnen je niet aanklagen voor zover ik weet, zijzelf geloof ik wel, maar als zij ook wil dan zal ze dat niet doen. En verydrukdriver, ik geloof dat nare man rechten studeert, dus bespaar je de moeite
|
holy shit!:eek:
mn vriend (18) is dus strafbaar...mm gaaaarrrr |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dus ben ik nou als jongen van 16 strabaar als ik het met mijn vriendin van 14 doe?
|
Citaat:
|
Ik neem aan van niet, en haar ouders zie ik ook zo snel nog niet aangifte doen!! Maar ik moet dus wel oppassen
|
het is niet erg als de politie erachterkomt oid. zij kan je aanklagen, haar ouders kunnen een klacht indienen, maar zonder klacht of aangifte doet de politie er niets tegen
|
Daar was ik ook niet bang voor. CQ er is nog niets gebeurd, maar als er iets gebeurd, en er gaat iets fout tussen ons, dan kan het me dus wel problemen opleveren? Wat ik natuurlijk niet hoop (het uit elkar gaan).
|
denk je dan dat ze op die manier wraak zou nemen? dat zou wel erg zielig zijn... zeker als ze het wel wilde op het moment dat t gebeurde... ehm... weet even niet hoe t dan zit
|
Citaat:
|
Vraag een pedopas aan (y)
http://pim.scholieren.com/interactief/pedopas/ |
en als dat misjuh dat nou zelf wil???
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:57. |