![]() |
[XP] Formatteren en installeren.
Ik heb eingelijk 2 vragen,
ik ben bezig met me pc opnieuw aan het installeren, ik had voorheen ME en XP , maar ik wil nu dus alleen XP gaan gebruiken. Nu heb ik ME Verwijderd, maar dat was niet zo slim want je kan dan nie tmeer opstarten in XP, dus ik heb ME weer even snel geinstalleerd. Nu zit ik dus in ME , maar ik zie me XP schrijf niet meer omdat dat een NTFS schrijf is. nu is me vraag, hoe formateer ik die schrijf nu? via ME of dos? want ik kan niet in dos tikken: D:/format D: of E:/format E: dus ik weet niet hoe ik dat moet doen. En als dat gelukt is dan uninstall ik ME weer, dus dan heb ik helemaal geen OS meer, maar ik kan XP alleen in windos mode installeren, iig, ik wou dat net ff proberen in dos, maar toen zei die: Kan setup niet laden in ms-dos, ga naar windows o.i.d dus me 2e vraag is, hoe kan ik er voor zorgen dat alleen XP erop staat. doormiddel van een opstartdisketten van XP ofzo? ik zou het niet weten. IIG bedankt voor de antwoorden, en ik hoop dat ik snel weer verder kan! greets |
ik heb zelfde probleem, je kunt niet via ME of DOS op een NFTS schijf komen, het enigste wat je kan doen is via WinXP-CD booten en dan partitie weghalen, en dan via dos een nieuwe aanmaken die FAT32 is. is een hoop gekloot ik heb ervaring ermee :(
[EDIT] gewoon allebei de schijfen formatteren (opstarten met een bootdisk) en dan alleen XP installeren (ik raad je aan het niet meer als NFTS te formateren maar als FAT32) |
ik heb het antwoord denk ik al gevonden,
ik installeer nu gewoon op ME, XP , (erover heen) zodat ik die schrijf wel kan zien en gewoon kan formatteren, en dan heb ik dus XP op C: en een lege schrijf over.. hehe bedankt iig |
Citaat:
|
Citaat:
Windows XP heeft geen MS-dos ondersteuning. kan ik niet MS-dos installeren. of werkt dat dan ook niet :confused: |
Citaat:
:confused: bedoel je gewoon Dos-Prompt? die staat er wel op, moet je naar START > UITVOEREN (RUN) > CMD intypen, voila en nee je kan geen MSDos installeren in windows |
Citaat:
|
Ik zie probleem niet zo; gewoon bootdisk 1 in je floppy pleuren, en opnieuw opstarten... Kan je daarna nog kiezen of je NTFS of Fat 32 wil!
Tim |
als je nou onder ME partition magic instaleerd kan je volgens mij zou die ntfs partitie verwijderen... en er een fat van maken ( weet et niet zeker. maar volgens mij moet het mogelijk zijn)
|
in dos kun je niet op een NFTS partitie komen, en het weghalen is ook een heel gedoe in DOS, ik heb laatst zo zitten kloojen dat ik nu nietmeer presies weet of je via FDISK wel een NFTS partitie weg kan halen, geloof het wel. anyway tis nogal een gekl**t
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:15. |