![]() |
C&M-er
Ik heb zo'n gruwelijke fout gemaakt eind 3e. Ik heb voor C&M gekozen met biologie, en ik zit in 4 Havo, en ik zit mezelf de haren uit mn kop te trekken, omdat ik nu niet over kan stappen op N&G , zonder te blijven zitten :mad:
Heeft er iemand advies hoe ik dit t beste kan oplossen (of zeg gewoon hoe ''erg'' N&G is, dan ben ik ook weer blij) :) Thanx. |
Mja, als je écht N&G wil doen, moet je die overstap maar proberen (en dus blijven zitten, helaas). Een andere oplossing is er niet echt, tenzij je gewoon je C&M af wil maken en N&G vergeten...
Succes iig! |
tja
een maand geleden kwam er nog een CMer naar onze NG klas. die kwam, en ze hoefde lang niet alles in te halen, bij scheikunde kreeg ze zelfs een 6 (!) WTF voor de al gemaakte proefwerken. nee dat is motiverent voor ons, of voor alle mensen die er onvoldoende voor staan (n) |
Hangt er vanaf of je het nodig hebt voor je vervolgopleiding. Zo niet zou ik het vergeten.
Als je het wel nodig hebt voor je vervolgopleiding kun je ook nog kijken of je niet via een andere weg toegelaten kan worden. Als het echt niet anders kan en je wil heel graag N&G doen, is het ook niet zo erg om een jaar te blijven zitten, want dan hoef je niet nog examen te doen in vakken waar je toch geen zin in hebt. |
Das een goeie...maarja, ik overleef het wel...hoop ik. Tis echt raar als je denkt dat je iets wilt, je toch een jaar later opmerkt dat dat totaal niet is wat je zocht. Je kunt jezelf er ook niet voor waarschuwen, het onderbewustzijn spreekt pas op de meest rare momenten.
|
Hallo! Ik zag je berichtje. Ik zit nu in de vierde en moet gaan kiezen wat ik volgend jaar wil gaan volgen. Ik denk er sterk over om NG te gaan doen, omdat ik misschien wel dokter wil worden. Ik las dat jij ook graag naar NG wil, ik zou (als je het echt heel graag wil) er toch goed over nadenken. Het zijn heel ander soort vakken, schei en natuurkunde vind ik persoonlijk niet makkelijk en wi B al helemaal niet. Als je het toch heel grag wil, zou ik het gewoon doen. Anders blijf je altijd mijn zo'n iritant gevoel rond lopen, groetjes Lin
|
Is afhankelijk van wat je later wilt gaan doen.
Vaak als je scheikunde erbij kiest, kun je nog veel biomedische kanten op. Kweet verder ook niks voor je, heb zelf n&t gedaan dus. Veel suc6 ermee! Greettzzz, goth |
als je i je vrije deel nog scheikunde en natuurkunde kiest en dat allemaal inhaalt is er tog geen probleem :confused:
|
Tis wel een probleem als je dat vak al een jaar niet gevolgd hebt.
En om het tegen te maken, wiskunde B is echt %&$"#& |
Je kan een bijspijkerkamp volgen aan de Universiteit Twente in de meivakantie voor 299, - Euro. Ga ik ook doen voor wiskunde B en Natuurkunde 1. Je kan maximaal vier vakken doen dus misschien kan je zo nog wat stof inhalen zodat je over kan stappen op NG zonder te blijven zitten. HEt kan trouwens ook nog in de zomervakantie. Dus als je het echt heel graag wilt en je vakantie ervoor over hebt dan lukt het misschien zo.
Ik doe zelf trouwens ng. |
Dus dan zou je HEEL 4Havo in 1 vakantie doen??? dat klinkt leuk, maar dan zit ik echt te denken wat je dan het hele jaar op school doet (als gewone N&G-er) als je toch dat hele jaartje doet in de vakantie. Tis wel een leuk idee overigens...
|
Na ja, kweet ook niet of je al de stof van het hele jaar in kan halen maar in de vierde overlappen wia1 en wib1 voor een gedeelte geloof ik wel dus dan hoef je niet alles in te halen en scheikunde natuurkunde en bio is ook niet zo veel (wij hadden alle vakken maar 40 uur per jaar) dat is maar een uurtje per week. Ik ga mn wiskunde en mn natuurkunde bijspijkeren omdat ik er niets van begrijp en ze me op school niet meer kunnen helpen dus ik weet ook niet hoeveel je in kan halen want ik ga pas in de meivakantie, ik heb er veel zin in trouwens.
meer info kan je vinden op www.twentesummercampus.nl geloof ik. |
SK is vet relaxed, simpel.
Natuurkunde is te volgen, zeker als je weet hoe een mongoldriehoekje werkt en weet hoe je grafieken moet tekenen. Wi is makkelijk; eerst kansberekening, daarna statistiek. Bi, allen maar wat over die leipe chromosomen. Wie kiest er nou ook weer iets met C&M, dan ben je echt dom |
Citaat:
Maar maar met wiskundeB ligt de nadruk zeker niet op statistiek ed. maar op differentieren, en ook integreren. Dus meer met formules en vergelijkingen rekenen. Dat vind ikzelf leuker dan die kansen, maar ook dat verschild per persoon Bovendien is natuurkunde ook meer dan alleen een driehoekje, want lang niet alle formules bestaan uit maar 3 grootheden. Het is wel veel werken met formules. Scheikunde is idd niet zo heel moeilijk, als je maar een beetje met mol kunt rekenen. Rekenen is voor de meesten het moeilijkste. Biologie weet ik niet, want dat heb ik 2 jaar geleden afgesloten had alleen bio 1 |
Citaat:
Misschien ben jezelf dom... Bij natuurkunde gebruik ik nooit dat driehoekje, hij is ten eerste fout en ten tweede zijn er meer formules... Wiskunde is geen kansrekening en statistiek, da's integreren, differentieren, buigpunten, raaklijnen... etc... en algebra... En biologie is zeker niet alleen maar chromosomen... :o |
Citaat:
N&G is best relaxed trouwens (vind ik) hoef echt geen flikker te doen.. maar dat kan wel eens heel goed aan mij liggen :) |
Citaat:
het is overgens niet zo dat je heel 4 havo in een paar weken doet, je doet een maar een aantal vakken die nu otbreken in je pakket. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32. |