![]() |
ironische depressiviteit
Ja, ik weet het, de topic-naam is dwaas, maar ik zal het uitleggen.
Ik vind het leven kut. Ik heb geen zelfmoordneigingen, geen meerdere persoonlijkheden, geen kut-jeugd etc etc. Ik vind het leven waar ik nu in leef nadelig voor mijn gevoel binnenin. Maaaaaaar, hierop reageer ik ironisch. Ik kan sentimenteel over het leven filosoferen,maar ik ben het leven ironisch, beetje sarcastisch, bijna cynisch gaan benaderen. En juist die cynische houding helpt me erbovenop. Wie kent dit? |
ja dat doe ik ook.
maar ik vind dat het vaak nog deprimerender werkt. soms is het wel leuk, humor bouwt een soort schild waardoor je niet meer echt geraakt wordt door dingen, maar het maakt ook zo ontzettend eenzaam soms... |
Cynische houding helpt in dit geval niet ben ik bang. Denk dat het meer een kwestie is van iets aan je leven veranderen zodat het beter wordt ipv. cynisch ertegen over staan.
Tja, alsmaar cynisch denken kan leuk zijn, heel erg leuk, zwaar humoristisch, maar in bepaalde gevallen ook gevaarlijk omdat het onrealistisch kan zijn. Bijv. van 'mwah, komt wel weer goe'. Ff realistisch, daar hebbie geen fluit aan. Weinig concreets dat ik nu zeg, maar ik denk dat je wel snapt waar ik naartoe wil (nu naar me nest :"> ) |
Citaat:
|
Citaat:
Maar om het in een discussie enzo te gebruiken, da's juist leuk http://forum.scholieren.com/smile.gif |
*herkenning*
ben ironisch grenzend aan het sarcasme tegen iedereen. Dat vormt soms wel een probleem omdat niemand het door heeft als ik me kut voel want ze denken dat ik gewoon de clown uithang terwijl ik eigenlijk gewoon ff wil dat iemand me een knuffel geeft |
Citaat:
en wat betekent cynisch precies??? dankje wel! enne, ik kan niet echt op je vraag antwoorden kafka als die woorden niet begrijp die je gebruikt http://forum.scholieren.com/smile.gif miep |
Ja, dat herken ik wel. Tis alleen irri dat er weinig mensen zijn met wie je lekker de hele dag door samen cynisch mee kunt zijn. Ten minste, meeste mensen in mijn omgeving zijn te blij daarvoor.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:04. |