Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Mystiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=12)
-   -   geesten (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=380739)

olympia 17-02-2003 16:31

geesten

Hey
Ik heb al een paar x glaasje gedraaid, ze hebben me 1x heel bang gemaakt en ik weet dat het gevaarlijk kan zijn. Maar zijn er nog andere manieren om geesten op te roepen, in je eentje bijvoorbeeld?

barkrukkie 17-02-2003 18:46

Doe een laken om en kijk in de spiegel :rolleyes:...

Maar kzou hier eens tussen kijken, vind je vast wel wat bij:
Zoekresultaten "geesten oproepen"

fiepje 17-02-2003 19:47

in je eentje is het nooit slim...
k raad t je af

Dark Psycho 18-02-2003 14:46

Citaat:

Dark Girl! schreef:
in je eentje is het nooit slim...
k raad t je af

jep....ik raadt je dat ook af, en ook al weet er totaal niet veel vanaf, tog raadt ik het je af.
ken je de nadelen al? en weetje wel waar je aan begint als je het in je eentje doet?
je hebt niemand die je "beschermt" en in je eentje lukt het denk ik ook niet.....
zou het niet proberen

Ellesje 18-02-2003 15:16

Niet doen...

Al is ís het typisch iets voor griezelfilms, ik denk dat je maar zo eens de verkeerde (slechtgestemde) geest zou kunnen oproepen. Ik zou het met rust laten, dat is niet iets waar wij ons imho mee bezig moeten houden.

fiepje 18-02-2003 19:43

Citaat:

Dark Tish schreef:
jep....ik raadt je dat ook af, en ook al weet er totaal niet veel vanaf, tog raadt ik het je af.
ken je de nadelen al? en weetje wel waar je aan begint als je het in je eentje doet?
je hebt niemand die je "beschermt" en in je eentje lukt het denk ik ook niet.....
zou het niet proberen

je weet bijv ook nooit wat er kan gebeuren.. zeker niet als je alleen bent..
een geest kan je dwingen zelfmoord te plegen bijv
dat wil je niet meemaken!

barkrukkie 18-02-2003 19:49

Citaat:

Dark Girl! schreef:
je weet bijv ook nooit wat er kan gebeuren.. zeker niet als je alleen bent..
een geest kan je dwingen zelfmoord te plegen bijv
dat wil je niet meemaken!

once-in-a-lifetime experience!

sorry, die was flauw

Vivjahhh 18-02-2003 19:53

NOOIT doen je weet niet wie/wat je oproep!

fiepje 18-02-2003 19:57

Citaat:

barkrukkie schreef:
once-in-a-lifetime experience!

sorry, die was flauw

haha :rolleyes:
idd :D

Suqeunse 18-02-2003 21:14

Geesten roepen is niet goed, je gaat spijt krijgen jongetje!!

Nar'Hyarmen 19-02-2003 08:30

Citaat:

Suqeunse schreef:
Geesten roepen is niet goed, je gaat spijt krijgen jongetje!!
volgens mij was het een meisje, er staat namelijk v... maar ja

Ik weet niet.. als je het alleen gaat doen, dan zou ik eerst zoiezo eens gaan kijken wat je mogelijkheden zijn (zoek op inet of in bibliotheek ofzo, vraag aan mensen die er verstand van hebben (die zijn er naar mijn weten niet op het forum :o )) en ga ook meteen kijken naar risicos

wat ik van veel mensen hoor is dat er ONTZETTEND veel risico's zijn. Maar ik denk zelf van niet. Als je zelf positief blijft denken en gewoon redelijk nuchter eronder blijft lijkt het me niet zo dat geesten je iets aan willen doen (als ze het al kunnen)

maja je moet het zelf weten

Dark Psycho 19-02-2003 10:54

er zitten zeker veel risico's aan!

stel je maar eens voor:

je zit alleen in een kamer, proberend een geest op te roepen;het lukt je. dat glas gaat draaien, jij schrikt, maar gaat door. je vraagt het een en ander, maar dan gaat het glas nog harder draaien en het geestje wordt boos. jij flipt, die geest gaat in je hoofd zitten en maakt je gek, jij blijft er in geloven........

GA NIET IN JE EENTJE GLAASJE DRAAIEN ECHT NIET!!!!!!

Nar'Hyarmen 19-02-2003 12:45

Citaat:

Dark Tish schreef:
er zitten zeker veel risico's aan!

stel je maar eens voor:

je zit alleen in een kamer, proberend een geest op te roepen;het lukt je. dat glas gaat draaien, jij schrikt, maar gaat door. je vraagt het een en ander, maar dan gaat het glas nog harder draaien en het geestje wordt boos. jij flipt, die geest gaat in je hoofd zitten en maakt je gek, jij blijft er in geloven........

GA NIET IN JE EENTJE GLAASJE DRAAIEN ECHT NIET!!!!!!

waar haal je deze wijze informatie vandaan? Ik bedoel.... hoe weet jij dat die geest in je hoofd kan (volgens mij kan dat dus niet) waarom denk je dat geesten boos zijn/kunnen worden en waarom alleen glaasjedraaien?

fiepje 19-02-2003 13:21

Citaat:

Nar'Hyarmen schreef:
waar haal je deze wijze informatie vandaan? Ik bedoel.... hoe weet jij dat die geest in je hoofd kan (volgens mij kan dat dus niet) waarom denk je dat geesten boos zijn/kunnen worden en waarom alleen glaasjedraaien?
een geest kan idd niet in je hoofd komen...
maar op t moment dat je glaasje aan t draaien bent, ken ie je wel in z'n macht krijgen...
mjah hoe of wat weet ik niet precies, want ik heb 1 een keer gedaan... en NOOIT MEER!

olympia 19-02-2003 14:56

hey iedereen
Bedankt voor alle reacties. Ik snap wel dat jullie het afraden, maar ik vind het heel leuk. Op internet staat alleen meestal dat je met 2 of meer personen moet glaasje draaien.

Dark Psycho 19-02-2003 15:52

Citaat:

Dark Girl! schreef:
maar op t moment dat je glaasje aan t draaien bent, ken ie je wel in z'n macht krijgen...
mjah hoe of wat weet ik niet precies, want ik heb 1 een keer gedaan... en NOOIT MEER!

jah oke in je hoofd is misschien ook overdreven ofzo, maar hij kan je idd in zijn/haar macht nemen, want je gaat er in geloven.

hell's fairy 19-02-2003 17:11

juist.. gewoon niet doen dus..
tish weet er best wel wa vanaf op school kan ze ok over nix anders lullen.. (tish it's me pluisj :) )

Hopla 19-02-2003 19:14

heej,
ik heb ook vaak glaasje gedraaid met een paar vrienden van mij.
dat was best wel eng.
want me vriendin vroeg of de geest door haar heen wou lopen, dat vond ie goed, zij ging staan en ze voelde iets door der heen gaan en ze viel.

we hebben ook wel eens iets gevraagd over onze toekomst, ik weet het dat mag je niet vragen, maar daar klopt dan ook geen hol van he? me moeder zou dood gaan op der 40ste en nu is ze 41. ik zou ook verkracht worden door me beste vriend en daar zou ik mee gaan trouwen en nog 4 kinderen van krijgen. de jongste zou bij ajax gaan voetballen. allemaal bullshit dus.

ik heb ook gehoord dat er helemaal geen geesten zij die dat doen, maar je onderbewuste ofzo.

nou, ik weet dat het niet mag, geesten oproepen, maar toch ga ik door. het is wel cool.

nog een variatie van geesten oproepen is dat je een ketting heb, daar doe je een ring aan, en dan ga je heen en weer zwaaien, dat vraag je iets (kan alleen ja of nee op geantwoord worden) en dan laat je hem rustig uit laten draaien, als ie van links naar rechts is nee, en van voor naar achter is ja. je moet wel de gene die de ketting vast houdt wel vertrouwen want het kan ook zijn dat ie je gewoon in de maling neemt.

ik hoop dat je er iets aan heb :confused:

:D :p

Dark Psycho 20-02-2003 15:47

Citaat:

hell's fairy schreef:
juist.. gewoon niet doen dus..
tish weet er best wel wa vanaf op school kan ze ok over nix anders lullen.. (tish it's me pluisj :) )

heeey knijnekoppiej :p nou valt wel mee dat ik er veel vnaf weet, maar goed, als jij at zo vind..mij best ;)

fairyangel 20-02-2003 15:54

je kunt ook zo'n bord gebruiken met van die letters erop. Dan stel je een vraag en dan moet je zo'n rondje vasthouden en je eigen concentreren en dan gaat dat rondje naar letters toe en zo krijg je een antwoord op je vraag. Ik weet niet hoe je de naam van dat bord schrijft, maar je spreekt het geloof ik uit als wiezja bord

Hopla 20-02-2003 17:58

je bedoelt een ouija-bord

Nar'Hyarmen 21-02-2003 08:14

Citaat:

Dark Girl! schreef:

precies.... je hebt geen bronnen met informatie... :D

maar ok ik geloof je wel hoor... als je er idd in gaat geloven kan je leven ervan afhankelijk worden. Als de geest zegt dat je zelfmoord gaat plegen en je vind zelf dat die geest de waarheid spreekt, tsja dan kan het wel eens tot vervelende dingen leiden. Maar als je er gewoon objectief tegenover staat, denk ik niet dat het kwaad kan om geesten op te roepen.
(nee ik heb geen ervaring, dit is gewoon mijn eigen boek)

Dark Psycho 23-02-2003 12:12

Citaat:

Hopla schreef:
je bedoelt een ouija-bord
ja idd, en je spreekt het ook niet uit als wiezja maar wietjah en die t iets zachter meer zo wiedja......iig, dat heb ik van een moeder van me vriendin gehoort...
of het zo is?..........

Martijn 26-02-2003 20:38

Citaat:

Dark Girl! schreef:

vertel op :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:27.