![]() |
mss zwanger
een vriendin van mij is misschien ongewenst zwanger geraakt .
wa moet ik doen om haar te helpen??? :mad: |
ik denk veel bij haar zijn en steunen! naar de dokter met haar gaan lijkt me in ieder geval lief. suc6
|
talon als je niets zinnigs te zeggen hebt zwijg da dit is niet voor te lachen
|
Is het van jou? Dan doorloop je het hele traject samen. Ik neem tenminste aan dat jullie niet zo naief zijn dat julie vadertje en moedertje willen gaan spelen.
Zoniet, waar blijft de vader met hulp en steun? |
haar troosten als het echt zo is en ze daar verdrietig om is, haar steunen en helpen (mss met haar meegaan) als ze een abortus wil, het voor haar opnemen als ze het kind wil krijgen, als je kunt en je er zelf niet té veel last van ondervindt haar helpen bij het grootbrengen van het kind...
met haar praten... de vader zoeken en hem uitleggen dat hij dat ook allemaal moet doen maar dan nog in meerdere mate... ennem ik denk dat dit meer iets is voor... hmm... l&g of psychologie? |
Misschien? Ga dan eerst een test doen. De kans dat ze zwanger is, is aanwezig. De kans dat je niet zwanger is, is minstens zo groot. Zeg haar een test te doen, dan heeft ze zekerheid.
Probeer haar gerust te stellen en er voor haar te zijn. Zeg iig niet dat ze dom is geweest door geen voorbehoedsmiddel te gebruiken, want dat weet ze ondertussen zelf ook wel (tenzij ze het iq van een hobbelpaard heeft)! In geval van zwangerschap kan ze het beste contact opnemen met haar huisarts, die kan haar informeren over verdere stappen en mogelijkheden. |
Citaat:
|
Inderdaad.
Praat normaal Nederlands of rot op. Ik dacht dat Belgen altijd zo goed waren in Tien voor Taal? Ontopic, je kunt verder niet veel meer doen dan haar ouders e.d. inlichten en haar voor advies naar een huisarts of ander persoon wat te vertrouwen is, sturen. Probeer het niet zelf op te lossen. This is way out of your league. |
Citaat:
Maar goed, laten we verder maar ontopic blijven. |
Is er nog tijd voor een after-morning pil?? DOEN!!!
Anders praten met haar wat ze wil... (abortus... houden..) weet ik veel. Als je maar niet boos tegen haar gaat doen, dat voelt nie lekker!! (Trust me) Maar, ik denk dat je eerst ff moet afwachten of ze nog ongesteld wordt.... (Tenzij de After-morning pil nog kan natuurlijk)!! |
ik ben dat gezeur over taalgebruik echt zat.
Verder gaat deze naar L&G :) xx |
zwangerschapstest halen bij de drogist :D
|
nee het is niet mij vriendin.
maar ze is al een maand over tijd maar ze wil die tests gewon niet doen uit schaamte. ze is 15 en heeft het 1 keer gedaan met ne gast en de week erna was de realtie gedaan :rolleyes: en haar moeder heeft ze ook mee gepraat en die zegt gewoon van "hou de kleine maar he" (n) is vrij rare situatie :( |
Citaat:
|
een vriend vanmij had zn vriendin zwanger gemaakt (de sukkel :P), en geloof me hij zat er evenveel mee dan zij.. Vooral niet laten merken dat jeje vriendin aan dr lot over laat, gewoon steunen in alles en zeggen dat je der in de toekomst ook niet in de steek laat... , niet teveel je eigen mening opdringen ( misschien doet ze wel iets dat ze niet wil) . Ik wens je vriendin heel veel sterkte
|
Als zr inderdaad zwanger is gaat ze een hele moeilijke tijd tegemoed, ik weet zelf ook sinds een week dat ik (ongewenst) zwanger ben.
Ze zal eerst zelf een beslissing moeten nemen en met die jongen gaan praten. Zijn ze het eens is het al veel makkelijker. Zijn ze het niet eens, moet ze eerst aan zich zelf denken, zij is 15 en moet nog studeren en stappen, wil ze dat op geven voor een kind? Nou heel veel sterkte, steun haar in ieder geval en laat haar a.u.b. een test doen anders heeft ze straks geen keuze meer |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:13. |