Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Flora & Fauna (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=9)
-   -   stervend beest... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=380783)

het dappere meisje 17-02-2003 17:10

stervend beest...

nou kijk je hamster ligt al de hele dag naar adem te happen in z'n kooi ...

ga jij dan met de hamster op je fiets naar de dierenarts? (en laat je je daar afzetten door 80 euro te betalen voor een spuitje)

of laat je de natuur zijn eigen gang gaan ?

fairyangel 17-02-2003 17:12

Ligt eraan of je veel aan het beestje gehecht bent. Als mijn cavia dat zou doen, zou ik denk ik wel naar de dierenarts gaan. Het is toch ook een levend wezen. Ik zou het anders echt heel zielig vinden voor het beestje. Bij een hond of kat zou je toch hetzelfde doen??

murwari 17-02-2003 17:45

Citaat:

fairyangel schreef:
Ligt eraan of je veel aan het beestje gehecht bent. Als mijn cavia dat zou doen, zou ik denk ik wel naar de dierenarts gaan. Het is toch ook een levend wezen. Ik zou het anders echt heel zielig vinden voor het beestje. Bij een hond of kat zou je toch hetzelfde doen??
Ik vergelijk de situatie met mijn katten, ik heb namelijk nog nooit een hamster gehad. Laten we dan zeggen dat ook die 80 euro een pakje duurder wordt, dan nog zou ik naar de dierenarts rennen met hem/haar... Misschien niet meteen voor een spuitje, even kijken of andere hulp nodig is, maar ik zou hen niet erg veel laten lijden.

Leonoor 17-02-2003 17:49

Ik vergelijk de situatie ook met mijn katten, heb ook nog nooit een hamster gehad. Met mijn katten zou ik zeker weten naar de dierenarts gaan, al is het idd alleen maar om te kijken wat hij heeft (misschien is het wel helemaal niet per se dodelijk, maar heeft hij iets in z'n keel zitten oid, dat kun je zelf niet echt zien) en als het echt niet anders kan, dan laat ik hem inslapen al kost me dat €300,-. Ik laat een mens ook niet onnodig lijden, waarom een dier dan wel? (Wat niet wil zeggen dat het me geen moeite zou kosten, maar das weer een heel ander probleem, met een heel andere oorzaak.)

Toet0r 17-02-2003 17:56

ik zou ook meteen naar de dierenarts gaan (met mnkonijn dan...k hebgeen hamster) ook laten kijken wat het is en als het beestje niet meer te redden is zou ik hem inlaten slapen. Ik zou zo'n beestje geen pijn willen laten lijden als het niet nodig is!

Janneke1 17-02-2003 17:56

Ik zou dat met mn hond doen, met mn katten ook en zelfs met mn vogeltje...Ik weet nog dat iemand het te duur vond en toen zn hamster zelf heeft doodgeslagen met een grote hamer...Die was wel op slag dood, maar zou dat nooooit kunnen :'(

r3nske 17-02-2003 20:11

Citaat:

Leonoor schreef:
en als het echt niet anders kan, dan laat ik hem inslapen al kost me dat €300,-. Ik laat een mens ook niet onnodig lijden, waarom een dier dan wel? (Wat niet wil zeggen dat het me geen moeite zou kosten, maar das weer een heel ander probleem, met een heel andere oorzaak.)
Helemaal mee eens, ik denk echt dat dit een goed uitgangspunt is... Overigens denk ik dat kosten in zo'n geval geen rol mogen spelen! Ik ben een paar jaren geleden ongeveer met een soortgelijk incident met mijn hamster naar de dierenarts gegaan, ik had toen geluk en hoefde niets te betalen... Ik weet niet precies waarom misschien omdat het zo'n klein diertje was, maar ik denk ook dat een arts wel eens uitzonderingen maakt vooral wanneer iemand merkt dat je echt om een diertje geeft. Vind het trouwens erg jammer dat er niet meer van dit soort mensen rond lopen maar dit terzijde!!!

DutchGirl 17-02-2003 22:13

houd hem warm (maar niet benauwd) zorg dat hij een beetje de ruimte heeft om te ademen en te lopen zeg maar..
ga niet aan hem zitten en als je dat wel doet en hij reageert er nauwelijks/niet op, kun je hem beter in laten slapen.
ik heb ook 24 uur gezeten met een slecht beademde hamster maar toen heb ik hem nog in laten slapen.
nadat hij het spuitje kreeg was hij nog niet weg.
het werd dus 50 euro, heb ik dat wijf verrot gescholden.. (50 euro kom op zeg)
en toen hoefde ik nog maar 5 euro te betalen (ze had een "foutje" gemaakt) :rolleyes:

Vlooienband 17-02-2003 22:13

Gut, een maand geleden had ik precies dezelfde situatie. Geinig :)
Goed, ik deed het volgende:
Een dag lang zag ik het aan, met hetgoeie goedkeuren van de dierenarts. Die gaf Fedja (de hamster) een goede kans. Tot vrijdag, het was toen woensdag.
Rond 19u woensdag werd het te erg, Fedja maakte spastische bewegingen, lag apatisch in zijn kooi, ging van het ene moment (doodlijkend) heel actief rennen (hyper).
Ik besloot naar de arts te gaan, hoewel de reis hem misschien fataal zou worden. Ik zat in de auto (mn pa bracht me) en besloot zijn nek om te draaien als die nog iets erger zou worden...
Hij redde het net tot de arts. :)
Het spuitje was nog net op tijd, anders had ik hem zelf geholpen. Ik kon het gewoon niet aanzien, hem zo zien lijden? Gemeen. Hij was twee jaar mijn hamrat, dan verdient hij ook een waardig afscheid. Geen martelweg met spasmen erbij.

Toet0r 18-02-2003 07:20

Citaat:

r3nske schreef:
Helemaal mee eens, ik denk echt dat dit een goed uitgangspunt is... Overigens denk ik dat kosten in zo'n geval geen rol mogen spelen!

(y) (y) Bij mn konijn zou het me ook geen bietuit maken hoeveel het kost om dr weer beter te maken, alsze maar weer gezond wordt!

Shibby 18-02-2003 12:16

wat ik doe in deze situatie is mn hamster volgieten met druivensuiker... werkt echt leven ze weer op. Is bij mijn hamsters al 2x zo geweest. :)

Maar daar gaat het niet om... het gaat er zeker over hoeveel geld je uitgeeft aan een hamstertje? Ligt er aan hoeveel je van het diertje houdt... ik heb het nog nooit hoeven laten doen dus.. ik weet niet

DutchGirl 19-02-2003 18:16

Citaat:

Shibby schreef:
wat ik doe in deze situatie is mn hamster volgieten met druivensuiker... werkt echt leven ze weer op. Is bij mijn hamsters al 2x zo geweest. :)

Maar daar gaat het niet om... het gaat er zeker over hoeveel geld je uitgeeft aan een hamstertje? Ligt er aan hoeveel je van het diertje houdt... ik heb het nog nooit hoeven laten doen dus.. ik weet niet

voor mijn ene rat heb ik ook veel over gehad.. (zijn medicijnen waren gedurende dit jaar meer als 400 gulden + castratie)
als hij nu weer wat krijgt, laat ik hem in slapen want ik ben anders gewoon helemaal blut.. en hij gaat alleen maar achteruit (n)(n):( :/ alle moeite voor niks dus...

DutchGirl 19-02-2003 18:16

Citaat:

*~ Toeter ~* schreef:
(y) (y) Bij mn konijn zou het me ook geen bietuit maken hoeveel het kost om dr weer beter te maken, alsze maar weer gezond wordt!
mij ook niet :) hij is al 13 jaar bij me en hij moet nog lang mee gaan ;)

helaas gaat dat niet lukken, want hij is blind aan het worden, mager en hij heeft kanker, maar zolang hij geen pijn heeft houd ik hem lekker bij me :)

faan 20-02-2003 17:06

GElijk zelf afmaken *

Fade of Light 20-02-2003 21:39

ik denk dat ik voor een gasdood ga (koolstofdi(/mono)oxide)

Shadow X 21-02-2003 11:29

Ik maak hem ook zelf kapot.
Ik bedoel, kom, een hamster...

:D

twim 21-02-2003 11:51

Jup ook ik ben voor het zelf dood maken maar dan wel met iets verdovends.
Dus NIET met een grote hamer.

faan 21-02-2003 12:07

verdovends? lol
met een grote hamer is ie binnen 1 sec dood.. als je goed raakt tenminste :o :D

een konijn, hond, kat, etc. is denk ik moeilijk om dood te maken, die moeten echt ingeslapen worden.

StefanLovertje 21-02-2003 18:03

nou mijn hamster deed een beetje raar die zat steeds moeilijk te ademen.. maar at wel gewoon enzo.. dus ik zeg tegen me ma.. let op die is volgende week wel dood.. en ja hoor.. 't arme beestje hield het niet langer vol.. heb er dus verder niets aan gedaan.. 'k heb ook geen flauw idee of het beestje pijn heb gehad.. 'k weet wel dattie in zijn slaap gestorven is.. 'k vond hetw el zonde maar was ook al 4 dusja.. en die dwergbeesjes worden maar 4 ofzo

DutchGirl 24-02-2003 12:11

Citaat:

StefanLovertje schreef:
nou mijn hamster deed een beetje raar die zat steeds moeilijk te ademen.. maar at wel gewoon enzo.. dus ik zeg tegen me ma.. let op die is volgende week wel dood.. en ja hoor.. 't arme beestje hield het niet langer vol.. heb er dus verder niets aan gedaan.. 'k heb ook geen flauw idee of het beestje pijn heb gehad.. 'k weet wel dattie in zijn slaap gestorven is.. 'k vond hetw el zonde maar was ook al 4 dusja.. en die dwergbeesjes worden maar 4 ofzo
2/3 ja :p 4 is een prestatie hoor :p

AlopiA 25-02-2003 11:26

Citaat:

het dappere meisje schreef:
(en laat je je daar afzetten door 80 euro te betalen voor een spuitje)
ben dus net terug van de dierenarts, mijn hamster had een enorme tumor die heel snel groeit. En hij heeft een spuitje gekregen.
80 euro?
dacht het niet
denk maar aan 5 euro.

kees17 25-02-2003 19:39

Citaat:

faen schreef:
verdovends? lol
met een grote hamer is ie binnen 1 sec dood.. als je goed raakt tenminste :o :D

>Als je goed slaat is het gelijk over, maar ze kunnen nog wel stuiptrekkingen krijgen, lijkt erg maar ze voelen er niks van.

een konijn, hond, kat, etc. is denk ik moeilijk om dood te maken, die moeten echt ingeslapen worden.

>Een konijn een klap in de nek achter zijn oren, zijn ze ook gelijk dood(vaak toe gepast bij de jacht). Een vogel kan je de nek wel omdraaien, ook gelijk gebuurt. Honden en katten worden lastig en die kun je beter laten in slapen als je geen bloedbad wil.

StefanLovertje 25-02-2003 20:15

Citaat:

Pannekoeketrut schreef:
2/3 ja :p 4 is een prestatie hoor :p
ja zie je wel.. 'k wist dat 't zoiets was.. was mij beestje een echte doorzetter :)

Bazz 26-02-2003 01:49

Mijn dwerghamster werd 5,5 :eek:
hij was dan wel blind en bijna doof hoor :o
Daar niet van.
Maar iig, wat dat betreft ben ik een klootzak.
Hamsters of iets in die richting zijn redelijk vervangbaar.
Katten en honden daarentegen niet (n)
Die zal je ongetwijfeld de rest van je leven met je meedragen.
Ik heb namelijk niet echt dingen bij m'n hamsters gehad waarvan ik denk, DAT was leuk!
Bij m'n hond bv, als die dood is, dan heb ik daar weken / maanden verdriet van. Omdat je je veel erger aan zo'n beest hecht, omdat je er veel intiemer contact mee heb (tenzij je natuurlijk je hamster je kut in laat lopen :rolleyes: )
Maar nu weer serieus:
Zo'n hond laat je elke dag minstens 1x uit, je speelt met hem etc.
Een hamster geef je eten, drinken en speeltjes. En af en toe een schone kooi.
Daar heb ik dus veel minder mee : \

faan 26-02-2003 17:05

Kees, ik zou niet weten hoe dat moet en veel andere mensen ook niet, lijkt me :) Als mensen dat kunnen, moeten ze het vooral doen, maar ik kan en durf het niet aan,,

kees17 27-02-2003 18:56

Citaat:

faen schreef:
Kees, ik zou niet weten hoe dat moet en veel andere mensen ook niet, lijkt me :) Als mensen dat kunnen, moeten ze het vooral doen, maar ik kan en durf het niet aan,,
Kan, veel mensen durfen het ook niet, en je moet wel 100% durfen want als je een konijn in de nek slaat en omdat jij het dan niet durft en dus niet te hard slaat en het dier overleeft het vind ik het zonde voor het konijn.

DarkCat 02-03-2003 15:18

De hamster van mn vriend heeft zelfmoord gepleegd :D
Hij was uit zn hokje gekropen en in een half volle fles sisi gesprongen :D

Maareh ik denk dat ik, als ik zeker wist dat mn hamster dood aan het gaan was, ik er zelf een eind aan zou maken bij dat beestje. Ik vind het zonde van het geld, en feitelijk doe je dan precies hetzelfde als dat je het zelf doet. Ik zou alleen geen hamer pakken maar een andere manier zoeken. Nee, geen rattengif. :p Lachgas? :) Is vast niet dodelijk.

Ach ja. Met mn kat zou ik direct naar de dierenarts gaan. Ik zal nooit een kat dood kunnen maken of pijn doen, tenzij het een kat is van 4 meter hoog die dreigt MIJ op te eten :D

kees17 03-03-2003 18:43

Citaat:

DarkCat schreef:

Ach ja. Met mn kat zou ik direct naar de dierenarts gaan. Ik zal nooit een kat dood kunnen maken of pijn doen, tenzij het een kat is van 4 meter hoog die dreigt MIJ op te eten :D

>Ik kan wel wilde katten dood maken, maar dat is een ander verhaal. Ik zal onze hond(jack russel) zelfs ook nooit dood maken.

Dminor 04-03-2003 19:50

Laten creperen natuurlijk. De enige die er last van heeft als je hem gaat helpen afmaken ben jij.

cartman666 04-03-2003 19:54

Citaat:

Dminor schreef:
Laten creperen natuurlijk. De enige die er last van heeft als je hem gaat helpen afmaken ben jij.
ja, maar dat beest heeft er voordeel bij(misschien). dus de motivatie om em te laten creperen is wel erg eenzijdig.

Dminor 04-03-2003 19:56

Citaat:

cartman666 schreef:
ja, maar dat beest heeft er voordeel bij(misschien). dus de motivatie om em te laten creperen is wel erg eenzijdig.
Altijd eerst aan jezelf denke hè, vergeet dat niet.

Dminor 05-03-2003 19:42

Citaat:

bloempjuh schreef:
Als je dat áltijd doet kan je sowieso beter niet aan een beest beginnen, en dan heb je dit probleem ook niet :)
Hm, probleem, ik krijg later waarschijnlijk een kat, schildpadden en honden... :o

cartman666 05-03-2003 20:00

Citaat:

Dminor schreef:
Hm, probleem, ik krijg later waarschijnlijk een kat, schildpadden en honden... :o
en annika

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:42.