![]() |
Een goed boek
Weet iemand een goed boek met menselijke relaties als thema
|
vooral familiebanden
|
De kleine blonde dood - B. Buch
Volgens mij gaat dat boek over een vader-zoonrelatie. Ik heb het boek alleen nog nooit gelezen. |
Domingo heeft gelijk
Verder is "De Buitenvrouw" van Joost Zwagerman ook een idee, hoewel ik die ook nog niet gelezen heb, dus weet ik niet zeker. (geen familierelaties helaas) Zwagerman's "Vals Licht" is dan wel weer een goed idee, maar ook geen familie-relaties. Het is eigenlijk geschreven als liefdesverhaal tussen een prostituee en een student, als we de recensies moeten geloven iig, maar het komt beter uit de bus als sociale vertelling dan als liefdesromannetje... |
Karakter van Bordewijk
|
'De Buitenvrouw' gaat idd over een relatie, over een leraar Nederlands en een zwarte lerares lichamelijke opvoeding. Maar dat boek gaat meer over discriminatie en rascisme dan over zoiets als liefde en familiebanden hebben er natuurlijk helemaalniets mee te maken. Wat ik je wel zou aanraden is 'De Geruchten' van Hugo Claus, een boek dat gesitueerd is in het Belgie van medio jaren vijftig. Het gaat over een jongen, Rene, die uit de frontlinies terugkeert naar huis en blijkbaar niet al te aardig was voor zijn ouders die hem als een nietsnut en lapzwans beschouwen. Vandaar dat er neit echt een 'huisje-boompje-beestje' plaatje ontstaat zoals dat traditioneel was in de jaren 50. Niet al te moeilijk geschreven, makkelijke inhoud, dus...
|
Karel Glastra van Loon - De Passievrucht.
Ik kwam er makkelijk doorheen, gaat over een vader die erachter komt zijn hele leven onvruchtbaar te zijn. |
De tweeling- tessa de loo
anna hanna johanna - Marianne freriksen (<---- Moet je gelezen hebben!!!) |
Citaat:
|
lees 'het goddelijke monster' van Tom Lanoye. Echt lekker verotte familie daarin..
|
Citaat:
Je kan ook geheimekamers van J. Brouwers nemen die is wel wat dikker maar zeker tien keer leuker! |
de passievrucht ind
en een hart van steen van renate dorrestein ook wel enigzins en ik omhels je met 1000 armen van giph ook wel enigzins en de wetten van connie palmen, maar dat zijn geen familiebanden... |
Afscheidsbrief van bobje goudsmit is een aanrader!
|
Russisch blauw - Rasha Peper
Jij, jij en jij - Per Nilsson |
Menuet van L.P. Boon
Is alleen een beetje zwaar misschien... |
Citaat:
hij kreeg voor de trilogie trouwens onlangs de gouden uil |
Citaat:
Veel boeken zijn al genoemd: Passievrucht, De Buitenvrouw, Karakter... Maar je zou ook Ik ook van jou van R. Giphart kunnen lezen... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:10. |