Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   15 maart (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=381321)

chiaracatharina 17-02-2003 22:32

15 maart

ik weet niet of het al gezegd is..maar het kan niet vaak genoeg gezegd worden....15 maart is er (zeer waarschijnlijk maar onder voorbehoud) opnieuw een demo in a'dam of utrecht tegen de oorlog in Irak!
dus:

KOMT ALLEN

naam onbekend 17-02-2003 22:45

Count me in!

Sokrates 17-02-2003 22:57

Ik kijk er tegen op : Geen zin om weer te bevriezen terwijl ik daar neit eens voor mijn lol sta

Edit:

Alhoewel - Een spandoek met "Bush, I'm behind you" zou niet gek staan :)

*Burning water* 18-02-2003 10:16

Zou het dan niet te laat zijn? Ik heb niet het idee dat als de Amerikanen toch gaan aanvallen, ze daar nog erg lang mee wachten. Dan schijnt het te warm te zijn daar in Irak.

Benfatto 18-02-2003 10:59

Citaat:

*Burning water* schreef:
Zou het dan niet te laat zijn? Ik heb niet het idee dat als de Amerikanen toch gaan aanvallen, ze daar nog erg lang mee wachten. Dan schijnt het te warm te zijn daar in Irak.
dat zou geweldig zijn, de invasie op 14 maart:D

en al die mensjes dan daar voor lul staan in amsterdam:D:D

nare man 18-02-2003 11:23

Wordt er nog gereld dan?

lukas15 18-02-2003 11:49

Ik hoop niet dat ze dan gaan protesteren, als 't goed is gaan we dan een dagje naar Parijs met school. K*tzooi.

Trouwens nog een leuk idee voor een spandoek

(P)RESIDENT EVIL

Escapism 18-02-2003 12:21

Citaat:

FEYENOORDvakX schreef:

dan sta je er helemaal niet voor lul vinnik, tis niet zo van 'ow ze zijn begonnen, nou laat dan maar'

Anne 18-02-2003 12:27

En als ik dan ook nog even mag. 20 februari, 20.00 uur, een bijeenkomst in Utrecht (Utrecht tegen oorlog). Maar meer weet ik er ook niet van, alleen maar van gehoord. :D

aldi - PUNK 18-02-2003 12:33

probeer te komen

red_and_black 18-02-2003 12:54

Citaat:

FEYENOORDvakX schreef:

Hey je staat pas voor lul als je zo dom lult vriend....denk na man :mad: als amerika irak aanvalt..is dat het einde van de wereld....
In irak wonen ook kinderen die het recht hebben om te leven!!!!!

Lul nie zo dom en denk eerst na over wat je zegt

Oh ja ik ben zeker van de partij (y)

Gatara 18-02-2003 12:57

Citaat:

FEYENOORDvakX schreef:

Juist niet

aldi - PUNK 18-02-2003 13:10

en we zullen van ond laten horen!!!!

sublime 18-02-2003 13:21

ga ook wer komen dan natuurlijk...

en zelfs al is de oorlog dan al begonnen > tijdens de vietnam oorlog gingen de demo's ook gewoon door; het gaat erom dat je je stem laat horen, dat je het niet zomaar laat gebeuren zonder te laten merken dat jij het er absoluut niet mee eens bent...

>niet in mijn naam< :)

chiaracatharina 20-02-2003 19:46

Citaat:

Sokrates schreef:
Ik kijk er tegen op : Geen zin om weer te bevriezen terwijl ik daar neit eens voor mijn lol sta

jezus man...als we niet uitkijken zitten strax duizenden mensen in de kou...wij moeten echt niet zeuren als we een keer een paar UURTJES ergens moeten staan en daarnaa weer lekker naar huis kunnen om warme chokomelk te drinken...zij kunnen dat strax niet meer namelijk.....dus lul alsjeblieft niet zoon ONZIN!

(ja sorrie dat ik zo heftig reageer maar tegen zo een ongelovelijk egoisme kan ik ECHT niet!! :mad: )

chiaracatharina 20-02-2003 19:47

Citaat:

sublime schreef:
ga ook wer komen dan natuurlijk...

en zelfs al is de oorlog dan al begonnen > tijdens de vietnam oorlog gingen de demo's ook gewoon door; het gaat erom dat je je stem laat horen, dat je het niet zomaar laat gebeuren zonder te laten merken dat jij het er absoluut niet mee eens bent...

>niet in mijn naam< :)

helemaal mee eens!! (y)

BARON 20-02-2003 22:23

Citaat:

gegennazis schreef:
Hey je staat pas voor lul als je zo dom lult vriend....denk na man :mad: als amerika irak aanvalt..is dat het einde van de wereld....

"het einde van de wereld" -> Goh, ben je ook nog Jehova getuige naast het communist zijn :p

(y)

moet jij vooral zeggen :rolleyes:

red_and_black 21-02-2003 13:36

Citaat:

BARON schreef:
moet jij vooral zeggen :rolleyes:
Laten we vooral oude koeien uit de sloot gaan halen!!!
Grow up!!! Zullen we ff iedereen in zijn waarde laten :mad:

moon 23-02-2003 19:21

Als er inderdaad 15 maart weer wordt gedomstreerd, kom ik ook!! De vorige keer kon ik er niet bij zijn, ik had het erg druk ivm een tentamenweek. Voelde me achteraf schuldig dat ik niet was geweest, maar kom nu zeker!

Joostje 23-02-2003 20:16

ok

DeltaOne 23-02-2003 20:20

omfg, niet weer he......

hopelijk is de oorlog dan al begonnen, ik word doodmoe van al dat domme gedemonstreer

'geen oorlog!!, geen oorlog!!, saddam moet wel weg , maar zonder oorlog!!!, we weten zelf niet hoe, maar dat maakt niet uit, die mensen lijden daar dan wel, maar dan zitten wij tenminste veilig!'

Gatara 23-02-2003 20:40

Citaat:

DeltaOne schreef:
omfg, niet weer he......

hopelijk is de oorlog dan al begonnen, ik word doodmoe van al dat domme gedemonstreer

'geen oorlog!!, geen oorlog!!, saddam moet wel weg , maar zonder oorlog!!!, we weten zelf niet hoe, maar dat maakt niet uit, die mensen lijden daar dan wel, maar dan zitten wij tenminste veilig!'

Ik word moe van al dat lijden, van al dat oorlogsgedoe en van alle oorlogspropaganda.
Ik word moe van mensen die continue zeggen dat we niet weten hoe dit op een ander manier op te lossen is, terwijl ze niet serieus ingaan op onze alternatieven.
Ik word ook moe van het hypocriete gedoe van landen waarvoor bepaalde wetten niet lijken te gelden, terwijl andere landen gedwongen worden zich eraan te houden.

DeltaOne 23-02-2003 20:42

yep, en ik word moe van die mensen die gewoon niet INZIEN dat je saddam niet op een andere manier wegkrijgt, aangezien alles al geprobeerd is :rolleyes:

sublime 23-02-2003 20:48

jeetje het wordt hier wel een slaperig gebeuren :D

> @DeltaOne; ik zou maar niet te vroeg juichen, ook als de oorlog al begonnen is gaan de demonstraties wel door... jammer voor je joh ;)

en ik begin het zo langzamerhand vrij irritant te vinden, (onee, ik begin moe te worden :D) dat jij een heleboel commentaar levert, maar daarbij niet in gaat op wat wij (de tegen-oorlog mensen dus) zeggen...

wat jij zegt over onze houding tov een evt oorlog is steeds hetzelfde en klopt nog niet ook.

Blitzkrieg Bop 23-02-2003 21:01

Citaat:

DeltaOne schreef:
yep, en ik word moe van die mensen die gewoon niet INZIEN dat je saddam niet op een andere manier wegkrijgt, aangezien alles al geprobeerd is :rolleyes:
ik wil hier best nog een keer mn hele verhaal neer te zetten om je te wijzen op de gevaren van een oorlog, met aanvullende alternatieven, maar ik heb niet het idee dat je er serieus iets tegen in brengt behalve elke keer WOII erbij halen, en zeggen dat Saddam zo eng is en gewoon weg moet.....jammer (n)

DEChengst 23-02-2003 21:18

Count me out. Ik doe alleen nuttige dingen.

DeltaOne 23-02-2003 22:13

o ja, ik haal over WO2 erbij :rolleyes:

sorry dat ik gewoon realistisch ben, en jij niet

Blitzkrieg Bop 23-02-2003 22:22

Wat heeft dat met realisme te maken dan?

De prijs die het Iraakse volk en daarbij de hele golfregio, incl Israel en Turkije moeten betalen voor het verdrijven van Saddam is gewoon te hoog, veel te hoog.
Bovendien is het de Amerikanen echt niet te doen om het Iraakse volk te helpen. Het gaat hier puur om eigenbelang.

DeltaOne 23-02-2003 22:24

Citaat:

duyvel schreef:
Wat heeft dat met realisme te maken dan?

De prijs die het Iraakse volk en daarbij de hele golfregio, incl Israel en Turkije moeten betalen voor het verdrijven van Saddam is gewoon te hoog, veel te hoog.
Bovendien is het de Amerikanen echt niet te doen om het Iraakse volk te helpen. Het gaat hier puur om eigenbelang.

nou ga ik dus toch ff WO2 erbij halen, sorry, amerika bevrijdde ons ook niet omdat ze zo om ons gaven, maar om het geld van de wapenindustrie en al dat soort shit, maar zitten wij ermee? nee tuurlijk niet, wij waren van die bezetting af

oftewel, dat zullen zij ook zijn, ookal deed amerika het voor de olie.. :rolleyes:

Blitzkrieg Bop 23-02-2003 22:41

Dan moet het Iraakse volk dus zo'n hoge prijs betalen om ze door de VS te laten verlossen van een dictator die de VS daar zelf heeft neergezet?? (CIA-files, 1979) Denk nou eens aan de enorme vluchtelingenstromen, de mogelijke tegenaanvallen van Saddam op Israel, Turkije, en misschien wel op zijn eigen bevolking. De manier waarop de VS europa heeft bevrijd van de nazi's vind ik ook niet oke. De massale bombardementen op Dresden en Munchen waren totaal niet nodig en hebben heel veel onschuldige burgers gekost.
Vraag is ook nog eens of de Irakezen het na de verdrijving van Saddam zoveel beter krijgen. Ik denk dat de regio zal afzakken naar een soort anarchie met anti amerikaanse gevoelens en aanslagen. Het iraakse volk blijft een speelbal in de wind van de VS, dat is het al sinds 1979, toen de VS Saddam installeerden.

nare man 24-02-2003 00:39

Leuk om 'n dagje Amsterdam te doen.

northwave 24-02-2003 08:51

DEnken jullie werkelijk dat het die bush ook maar ene reet zal schelen als wij hier een beetje in de vrieskou gaan lopen en staan???? die bush is verzot op het spelletje oorlog.Anders verveelt hij zich zo :confused: Jullie moeten het zelf weten maar ik denk dat het niks uitmaakt...

Jozzy 24-02-2003 09:05

Citaat:

Desecrator schreef:
Count me out. Ik doe alleen nuttige dingen.
Citaat:

nare man schreef:
Leuk om 'n dagje Amsterdam te doen.
Ik twijfel tussen deze twee... Maar ik denk dat ik het te druk vind om wat rond te kijken in Amsterdam, dus count mij ook maar helemaal out.

Gatara 24-02-2003 09:44

Citaat:

DeltaOne schreef:
Alles?
Bron?

Gatara 24-02-2003 09:45

Citaat:

DeltaOne schreef:
o ja, ik haal over WO2 erbij :rolleyes:

sorry dat ik gewoon realistisch ben, en jij niet

Als je echt realistisch was, realizeerde je je dat WOII zo'n 60 jaar
geleden was en er in de tussentijd veel veranderd is op internationaal
gebied.

(zie ook mijn antwoord op Willem van Oranje)

DeltaOne 24-02-2003 11:02

Citaat:

Gatara schreef:
Alles?
Bron?

als je nou is naar het nieuws luistert, het was vanmorgen nog op de radio :rolleyes:

Benfatto 24-02-2003 12:24

Citaat:

gegennazis schreef:
Laten we vooral oude koeien uit de sloot gaan halen!!!
Grow up!!! Zullen we ff iedereen in zijn waarde laten :mad:

iedereen behalve die gemene Bush en zn amerikaanse rovers die die zielige saddam (die in zn bunker leuke wapentjes aan het knutslen is) aan gaan vallen en alle vrouwen en kinderen van Irak gaan vermoorden:rolleyes::D:D:D

Nate 24-02-2003 14:28

Citaat:

gegennazis schreef:

Oh ja ik ben zeker van de partij (y)

Oh, hahahahahaha.

Jij profeet jij.

(Als in: count me out)

Gatara 24-02-2003 17:33

Citaat:

DeltaOne schreef:
als je nou is naar het nieuws luistert, het was vanmorgen nog op de radio :rolleyes:
Lijkt me sterk dat daarin werd beweerd dat ALLE alternatieven al uitgeprobeerd waren en deze herhaaldelijk mislukten.

aldi - PUNK 24-02-2003 20:41

tering! wat een gezwets, hebben we dit niet al eens besproken!?
:confused:

DeltaOne 24-02-2003 21:44

Citaat:

aldi - PUNK schreef:
tering! wat een gezwets, hebben we dit niet al eens besproken!?
:confused:

ja idd, en is er al niet eerder zo'n zinlose demonstratie geweest?
:rolleyes:

sublime 24-02-2003 21:48

Citaat:

DeltaOne schreef:
ja idd, en is er al niet eerder zo'n zinlose demonstratie geweest?
:rolleyes:

als jij het zinloos vind, best, maar laat ons dan lekker zinloos bezig zijn in onze "Naiviteit", maar asjeblieft, hou op met steeds hetzelfde zeggen, de hele discussie wordt zo 10 x herhaald en jij luistert/reageert toch niet naar/op de argumenten die de tegen-oorlog-mensen geven... dat heeft dan toch helemaal geen zin?

nare man 24-02-2003 22:01

Als je denkt dat het doel van een demonstratie is, een politicus of land daadwerkelijk te laten stoppen met het uitvoeren van plannen, bezit je niet bijster veel realiteitszin.

Een demonstratie wordt ook wel manifestatie genoemd. Een manifest is een proclamatie, een mededeling. Een demonstratie is er dan ook primair op gericht om je stem te laten horen, zodat de politiek en de hogere echelonen van het bestuur weten wat er onder het volk leeft. Als we daar met z'n allen staan te schreeuwen is dat niet in de hoop dat Bush op andere ideeën komt, maar omdat we ons ongenoegen willen uiten en willen bewerkstelligen dat men onze mening kent.

Blitzkrieg Bop 25-02-2003 00:45

Citaat:

duyvel schreef:
Dan moet het Iraakse volk dus zo'n hoge prijs betalen om ze door de VS te laten verlossen van een dictator die de VS daar zelf heeft neergezet?? (CIA-files, 1979) Denk nou eens aan de enorme vluchtelingenstromen, de mogelijke tegenaanvallen van Saddam op Israel, Turkije, en misschien wel op zijn eigen bevolking. De manier waarop de VS europa heeft bevrijd van de nazi's vind ik ook niet oke. De massale bombardementen op Dresden en Munchen waren totaal niet nodig en hebben heel veel onschuldige burgers gekost.
Vraag is ook nog eens of de Irakezen het na de verdrijving van Saddam zoveel beter krijgen. Ik denk dat de regio zal afzakken naar een soort anarchie met anti amerikaanse gevoelens en aanslagen. Het iraakse volk blijft een speelbal in de wind van de VS, dat is het al sinds 1979, toen de VS Saddam installeerden.

HE deltaone!! antwoord nou eens een keertje man!!!

aldi - PUNK 25-02-2003 18:38

Citaat:

nare man schreef:
Een demonstratie wordt ook wel manifestatie genoemd. Een manifest is een proclamatie, een mededeling. Een demonstratie is er dan ook primair op gericht om je stem te laten horen, zodat de politiek en de hogere echelonen van het bestuur weten wat er onder het volk leeft. Als we daar met z'n allen staan te schreeuwen is dat niet in de hoop dat Bush op andere ideeën komt, maar omdat we ons ongenoegen willen uiten en willen bewerkstelligen dat men onze mening kent.
als ze nou bij provinciale state nou een referendum houden over kwestie irak 'demonstreert' het hele volk.

Karin18 25-02-2003 22:45

He mensen,

denken julllie nou echt dat bush zich wat aantrekt van die paar duizend mensen in a'dam? Laat het ze lekker allemaal uitzoeken in de VS en in Irak en ga lekker verder met leven.

Gatara 26-02-2003 07:42

Citaat:

Karin18 schreef:
He mensen,

denken julllie nou echt dat bush zich wat aantrekt van die paar duizend mensen in a'dam? Laat het ze lekker allemaal uitzoeken in de VS en in Irak en ga lekker verder met leven.

En dan maar schouders ophalen en doen alsof je neus bloedt terwijl het midden-oosten in lichterlaaie gaat staan?

Dacht het niet!

Karin18 26-02-2003 12:46

Citaat:

Gatara schreef:
En dan maar schouders ophalen en doen alsof je neus bloedt terwijl het midden-oosten in lichterlaaie gaat staan?

Dacht het niet!

Boeiend!!!

Gatara 26-02-2003 13:28

Citaat:

Karin18 schreef:
Boeiend!!!
Nee, jouw bijdrage is boeiend :rolleyes:

red_and_black 26-02-2003 14:02

Citaat:

Karin18 schreef:
He mensen,

mmmm, dit gaat niet alleen om het midden-oosten, maar over de hele wereld en nee Bush trekt zich niet veel aan van de 100 000 mensen op de dam, maar we laten de wereld wel onze mening horen!!

als er oorlog uitbreekt dan beïnvloed dat de hele wereld, er wordt een olie oorlog uitgevoerd waardoor de olie en dus benzine prijzen dramatisch gaan stijgen, de economie gaat drastisch naar beneden, want oorlog kost veel heel veel geld! We hebben er dus wel degelijk last van!!!

Snap je!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38.