Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Studiefinanciering terugbetalen... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=381333)

ZlatanSuperJood 17-02-2003 23:03

Studiefinanciering terugbetalen...

Ik heb een vraagje waar ik graag een antwoord op wil (kan de site van ib-groep niet openen, dus vandaar)...

Ik doe nu een opleiding aan de Universiteit waar het redelijk gaat. Echter, ik denk eraan om volgend jaar in de andere stad te gaan studeren...

Nu is de vraag:

Moet je je studiefinanciering aan de IB-Groep terugbetalen als ik nu niet meer dan de helft van het te behalen studiepunten haal??
Ik las namelijk ook ergens iets, dat als je je diploma in 10 jaar haalt, je ook het eerste jaar niet hoeft terug te betalen...

Iemand die dit toevallig weet??? :confused:

elines84 18-02-2003 12:41

je moet 21 studie punten halen om niet terug hoef te betalen, van die 10 jaar heb ik ook iets gehoord, maar daar weet ik niks van volgens mij is dat alleen in bijzondere gevallen

ZlatanSuperJood 18-02-2003 13:07

Citaat:

elines84 schreef:
je moet 21 studie punten halen om niet terug hoef te betalen, van die 10 jaar heb ik ook iets gehoord, maar daar weet ik niks van volgens mij is dat alleen in bijzondere gevallen
Dus alle mensen die een verkeerde keuze gemaakt blijken te hebben (wat ik heel vakk hoor), kunnen dan allemaal flink gaan betalen...

Lekker dan.. :mad:

Yolcu 18-02-2003 13:25

Citaat:

ZlatanSuperJood schreef:
Dus alle mensen die een verkeerde keuze gemaakt blijken te hebben (wat ik heel vakk hoor), kunnen dan allemaal flink gaan betalen...

Lekker dan.. :mad:

Niet als je stopt vóór 1 februari.. (maar daar ben je nu te laat mee)

Vincent Vega 18-02-2003 13:32

Die 1 februari-regeling geldt tegenwoordig ook met terugwerkende kracht. Dat betekent dan dat je als je nu stopt alleen deze maand hoeft terug te betalen.

ZlatanSuperJood 18-02-2003 13:44

Kan nu ineens wel de site openen:

Het basisbedrag prestatiebeurs en de aanvullende prestatiebeurs worden eerst als lening uitbetaald. Afhankelijk van je studieprestaties blijven ze een lening of worden ze een gift.

In het eerste jaar moet je minstens 30 studiepunten halen. Als dit lukt, wordt je prestatiebeurs van de eerste 12 maanden een gift. Lukt dat niet, maar haal je je diploma wel binnen 10 jaar, dan wordt je prestatiebeurs over het eerste jaar alsnog een gift. Ook de prestatiebeurs over het tweede, derde en vierde jaar worden dan een gift.

Hieruit concludeer ik gewoon dat als ik binnen 10 jaar mn diploma haal er niets aan de hand is..

Of heb ik t weer s mis?? :)

Drazzy 18-02-2003 17:39

Citaat:

ZlatanSuperJood schreef:
(kan de site van ib-groep niet openen, dus vandaar)...

Iemand die dit toevallig weet??? :confused: [/B]
Ik kan je helaas niet helpen maar heb ook al een tijdje problemen met die site van de ib-groep :(

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:34.