![]() |
'k heb zitten denken...........
als je zelfmoord pleegt, wat kom je ermee verder? ik heb er zelf vaak aan gedacht, maar redeneerde het dan weer uit m'n hoofd.
Zelf merk je er niks meer van (als je het gedaan hebt). Maar de mensen om je heen drijf je het verdriet in , het verdriet wat jij eerst had. Is dat wat je zou willen? Kan iemand mij hier antwoord op geven? Of gewoon een reactie? http://forum.scholieren.com/frown.gif |
Als je het níet doet, dan merk je het. Doe je het wel, dan merken de anderen het. Dat is't het hele probleem nou juist http://forum.scholieren.com/frown.gif
|
To be or not to be, that's the question
|
Citaat:
Nee geintje, maar met zelfmoord schiet je niks op. |
Het is inderdaad letterlijk het opzadelen van anderen met jouw probleem. Als je niets meer hebt om voor te leven, leef dan voor anderen.
Zelfmoord is zo egoïstisch. |
ik denk dat veel mensen daar over nadenken, ik ook.
ik heb ook een poging gedaan(ik had toen bijna niemand om verdriet te doen alleen mijn ouders en dat deed me al pijn om ze in mijn gedachte alleen al zien te huilen bij mijn kist) nu heb ik veel vrienden en ben zelfs een tante geworden dus ik heb genoeg om voor te leven maar nog steeds speelt het in mijn hoofd maar je moet je vriend(inn)en geen verdriet doen, straks kunnen ze het niet verwerken en doen ze het zelfde. de wereld zit al zo vol met leed en verdriet dus doe het niet (ik ook niet) |
dat weet ik ook wel maar, af en toe voel je je zo wanhopig dat het de enige uitweg lijkt (En ik ben niet iemand die dat snel zegt)
|
Citaat:
je weet niet of je dr niks van merkt.. verder is het nooit een verstandige daad eerder een "wanhoopsdaad"of het echt niet meer zien zitten. is moeilijk te begrijpen ik denk dat je dat wat meer snapt als je zelf oit eens in die situatie hebt gezten. Verder denk ik dat je dnkpatroon dan zoenzo niet normaal is dat is ook logisch want je hebt geen gevoel van "veiligheid" meestal. de selling van pytagoras is het uit men hoofd gezegt waar ik naar verwijs. Groetjes Edwin |
Citaat:
|
Hmm oke je doet met zelfmoord andere mensen pijn....
Maar wat als er geen "andere mensen" zijn? |
Citaat:
je ouders geven er ook heus wel om. raar voor mij om dit te zeggen, maar het is zo. zelfs mensen op dit forum zouden er om geven. denk ik zo. |
Citaat:
M'n ouders geven er al helemaal niet om,de rest van m'n familie ook niet,eigenlijk niemand. Maar goed,ondanks dat ik er weleens aan denk,zou ik geen zelfmoord plegen. Zou het niet eens kunnen,ben te laf.... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:28. |