Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   !! mijn vriend is alcohol verslaafd !! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=381753)

meissie 18-02-2003 14:03

!! mijn vriend is alcohol verslaafd !!

mijn vriend pakte steeds sneller die fles
en nu kan hij er niet meer vanaf blijven!
ik wil hem helpen maar ik weet niet hoe
hij vindt het fijn om ff van al zijn problemen af te zijn
maar ik wil niet dat hij dat op deze manier doet!!
wat moet ik doen?

Snees 18-02-2003 14:48

Met hem meedrinken, dubbele pret gegarandeerd!

serieuze hulp: praat er met hem over, ga naar huisarts.

Günther 18-02-2003 16:19

Citaat:

Christen schreef:
Dat krijg je van alcohol.
Het is gewoon een slecht verboden middel en je moet er geheel vanaf blijven. Je vriend kan beter naar een afkickkliniek gaan.
En dan moet hij ook totaal afkicken en niet 'af en toe' nog alcohol willen drinken.

je bent 13, af en toe alcohol is zelfs gezond...

Julian 18-02-2003 16:34

Citaat:

black angel schreef:
je bent 13, af en toe alcohol is zelfs gezond...
Jep.. maar het is ook ontzettend kutspul.. verslavend en lastig vanaf te komen. Ben zelf niet alcohol verslaafd (geweest) maar heb er wel ervaring mee in mijn directe omgeving. Door de maatschappelijke acceptatie is het (1 van de) meest(e) onderschatte drugs.

meissie, praat er over met je vriend, als dat mogelijk is... geeft hij het toe? ontkent hij het? Misschien beseft hij ook wel dat hij verkeerd bezig is maar lukt het hem zelf niet te stoppen, probeer hem dan te helpen.. als het te erg word is hulp van buitenaf zoeken het beste.

harrie the 5th 18-02-2003 17:20

Citaat:

Xtuv schreef:
Door de maatschappelijke acceptatie is het (1 van de) meest(e) onderschatte drugs.

het tegenovergestelde van wiet dus

Gustav 18-02-2003 17:37

ik drink niet :)

Met hem praten en misschien zijn ouders?

apekop123 18-02-2003 17:58

Leg 'm ook uit dat het niet alleen zijn probleem is, maar dat jij er ook mee zit. Als hij slim is zal hij beseffen dat hij er dus ook andere "pijn" mee doet! Dat is meestal wel een goede motivatie om te stoppen

Imke_BF 18-02-2003 20:54

Heej wat kut voor je...
Als hij aan de alcohol raakt en hij wil niet geholpen worden zit er niets anders op dan hem loslaten. Hoe moeilijk dat ook is maar hij maakt zichzelf kapot en daarmee jou dus ook. Je moet hem voor de keus stellen als dat zo doorgaat. Of hulp zoeken en er aan werken SAMEN of je bent weg en hij zuipt zich maar de pletter. Als hij van je houdt doet hij wat het beste is. Anders is dat heel kut maar toch zijn eigen verantwoordelijkheid...
Succes en sterkte XXX

Blenderhead 18-02-2003 23:10

Citaat:

Imke_BF schreef:
Heej wat kut voor je...
Als hij aan de alcohol raakt en hij wil niet geholpen worden zit er niets anders op dan hem loslaten. Hoe moeilijk dat ook is maar hij maakt zichzelf kapot en daarmee jou dus ook. Je moet hem voor de keus stellen als dat zo doorgaat. Of hulp zoeken en er aan werken SAMEN of je bent weg en hij zuipt zich maar de pletter. Als hij van je houdt doet hij wat het beste is. Anders is dat heel kut maar toch zijn eigen verantwoordelijkheid...
Succes en sterkte XXX

nee...k vind dat je je vriend moet blijven steunen... blijf met hem praten!

Wasp 18-02-2003 23:11

't Meeste is hier al genoemd.
Maak hem duidelijk dat hij je kwetst hiermee.
Vertel hem dat hij niet de enige is die hij kwaad doet.
(Ok, ik zeg 2 keer hetzelfde)

Arenda 19-02-2003 00:10

Was jij niet ook dat meisje wat op L&G had gepost over Anorexia&boulimia?
ZOek hulp, both of ya's....

meissie 19-02-2003 07:59

mischien wel een goed idee.............

Iotje 19-02-2003 08:02

Ik weet niet hoe je tegenover psychen staat, persoonlijk ben ik er als de dood voor, maar een gesprek / meerdere gesprekken, met een psych. zouden mabe wel helpen...ik bedoel...hij drinkt vast niet voor niks.(en dan bedoel ik gesprekken met jullie allebei want jij hebt het IMO ook niet makkelijk!!!)

En probeer er met hem heel veel over te praten, dat zal vast niet makkelijk zijn, maar zeker noodzakelijk. Hij moet weten hoe jij je voelt en wat je denkt. Hiermee bedoel ik niet dat je alleen moe zeggen dat je hierdoor heel erg gekwetst wordt maar praat ook over zíjn gevoelens en bedenk samen dingen om het aan te pakken....

hier staan enkele links naar sites waar je mabe wat aan hebt:

http://forum.scholieren.com/showthre...threadid=49125

meissie 19-02-2003 08:54

jouw woorden komen uit mijn mond
ik ben als de dood voor psychen.......

*×*M!§T€€Q*×* 19-02-2003 12:41

wat je ook doet of zegt laat hem weten dat je er voor hem bent, zelfs als je besluit (tijdelijk) bij hem weg te gaan, vertel hem idd hoe JIJ je hieronder voelt en maak hem duidelijk dat je er alles aan zal doen om hem hiervanaf te helpen...(hulp van buitenaf zoeken?) en tjah... als nix helpt zou ik toch ook maar aan jezelf denken op een gegeven moment...(afstand nemen?)

meissie 22-02-2003 11:49

met al deze dingen ben ik al bezig maar ik durf echt geen afstand van hem te nemen
dan ben ik bang dat hij zich helemaal gaat bezuipen en er nooit meer uitkomt!!
snik....... :(

Iotje 22-02-2003 11:52

Citaat:

meissie schreef:
met al deze dingen ben ik al bezig maar ik durf echt geen afstand van hem te nemen
dan ben ik bang dat hij zich helemaal gaat bezuipen en er nooit meer uitkomt!!
snik....... :(

dat kan ik me voorstellen.... :(

sk888er 22-02-2003 16:11

ff voor duidelijkheid ik ben vriend van meissie en ik heb gin problemen met alcohol

Iotje 22-02-2003 16:13

Citaat:

sk888er schreef:
ff voor duidelijkheid ik ben vriend van meissie en ik heb gin problemen met alcohol
:confused:

meissie 23-02-2003 12:15

ja daar kwammie gisteren opeens mee!!!
terwijl hij mij het zelf heeft verteld en mij heeft gevraagd om hem eraf te helpen!
en ik merk het zelf ook aan hem dus wat moet ik hier nu weer mee?????
en lieverd als je dit leest niet boos worden aub
luv ya

sk888er 23-02-2003 16:22

Citaat:

meissie schreef:
ja daar kwammie gisteren opeens mee!!!
terwijl hij mij het zelf heeft verteld en mij heeft gevraagd om hem eraf te helpen!
en ik merk het zelf ook aan hem dus wat moet ik hier nu weer mee?????
en lieverd als je dit leest niet boos worden aub
luv ya

ik heb al gezegd dat het een misverstand was ik kan der heus wel van af blijven hoor!!!
just watch!!!!

CokemanLalalala 23-02-2003 18:51

LoL

Arenda 23-02-2003 18:54

lol sorry maar euh moet dit nog serieus...

S 25-02-2003 09:27

Citaat:

sk888er schreef:
ik heb al gezegd dat het een misverstand was ik kan der heus wel van af blijven hoor!!!
just watch!!!!

skachtachtachter

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.