![]() |
Weet iemand een goed onderwerp voor een discussie in 5VWO?
En dan wel eentje de niet over Irak gaat :), die is al geweest namelijk :rolleyes:...
Plzzzzzzzzzzzzzz, I neeeeeeeeeeeeed options, k heb m namelijk morgen :rolleyes:.... |
Er zijn zulke leuke onderwerpen om over te discussiėren. Jammergenoeg weten veel mensen er niet genoeg van om erover mee te praten (bv. klonen).
Maar bijvoorbeeld over het integratieprobleem dat Nederland heeft. Wat moet daar tegen gedaan worden? |
Dat onderwerp is al zooooooo uitgemelkt...
Is er niet een een beetje nieuw onderwerp...? Zoals die studiefinanciering afschaffen... Alleen tis een beetje onmogelijk om stellingen op te verzinnen :confused:...! |
Het is inderdaad uitgemelkt, maar daar kan je goed wijzen op de rechts-links situatie die steeds maar weer geschetst wordt. Of de simplistische reacties die steeds maar weer herhaald wordt.
Met andere woorden; elke stelling is goed, mits je er wat nieuws aan toe te voegen hebt. Het probleem is immers nog niet opgelost. Maar de afschaffing van de stufi, dan kan je beter een stelling in de groep gooien mbt het begrotingstekort (en daar kan je weer oude kabinneten erbij halen, volgens mij vd Uyl). |
Hmmmmmmmmmmm...
Jah ok :), thnx! |
het welbesproken onderwerp: normen en waarden...
of wat dacht je van emancipatie? medische etiek? |
Mijn onderwerp voor de discussie was laatst:
Televisie kijken en computeren beperken jongeren in hun sociale omgang en moeten daarom worden teruggebracht tot een acceptabele tijdsomvang Verdere onderwerpen van discussies waar ik bij heb gezeten: Nederland is te vol Sport en beweging zijn zo gezond, geestelijk en lichamelijk, dat iedere jongere verplicht lid moet worden van een sportvereniging Pff, en nou zelf nog even nadenken: Er moeten meer literatuurboeken verplicht gelezen worden door jongeren Hhmz, heb je hier wat aan denk je? |
aanleg betuwelijn (y)
|
Als je op een christelijke (of weet ik veel welk ander geloof) kan je over het geloof discusseren...
bv Wat in de bijbel staat is allemaal onzin of iets in die geest. |
S&S --> Moderne talen
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43. |