Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Ik ben bang (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=38192)

Ki Fighter 20-03-2002 21:02

Ik ben bang

Ik voel me de laatste tijd bang, gewoon het gevoel bang zijn. Niet dat ik ergens bang voor ben, want ookal zit ik in een kamer met gezellige mensen dan voel ik me nog bang. Voor iets dat gaat komen of zo. Het is een raar gevoel. Wie heeft nog meer dit gevoel? Of wie kan er nog meer over mee praten?

Andijvie 20-03-2002 21:16

Hmm... ik voel me soms bang, niet altijd. Maar ook niet echt om iets dat je aan kunt wijzen, ik voel me gewoon bang.

Ik heb zelf geen idee waar het door komt, omdat ik dus ook niet weet waarvoor ik bang ben. Misschien helpt het door er met iemand over te praten waarbij je je erg op je gemak voelt, vertellen hóe bang je je voelt en wat je denkt als je zo bang bent. Niet dat het daarvan over gaat, maar het verlicht wel een beetje.

Ik heb er met mijn vriend over gepraat, en nu kan ik een beetje steun zoeken bij hem als ik weer zo bang wordt. Is erg prettig om het met iemand te delen.

Succes

Nighttime Bird 20-03-2002 22:17

Ik heb het vaak. Dan loop ik bijvoorbeeld door de gang op school ofzo en dan ben ik echt doodsbang voor iedereen, durf niemand aan te kijken, enzovoorts....
Soms heb ik het gevoel dat echt iedereen achter me aan zit.
Ben altijd 'opgelucht' als ik het heb terwijl ik alleen op m'n kamer ben, of als ik ergens naartoe heb kunnen vluchten waar ik alleen ben.

Ki Fighter 21-03-2002 08:41

Citaat:

Nighttime Bird schreef:
Ik heb het vaak. Dan loop ik bijvoorbeeld door de gang op school ofzo en dan ben ik echt doodsbang voor iedereen, durf niemand aan te kijken, enzovoorts....
Soms heb ik het gevoel dat echt iedereen achter me aan zit.
Ben altijd 'opgelucht' als ik het heb terwijl ik alleen op m'n kamer ben, of als ik ergens naartoe heb kunnen vluchten waar ik alleen ben.

Nee daar heb ik het niet over. Het is gewoon het gevoel dat ik bang ben, niet dat ik voor iets bang ben. Alleen het gevoel, maar praten helpt ook niet. Het maakt niet uit of ik nou in een eng bos zit, of met heel veel mensen gezellig aan het kletsen ben. Ik blijf bang. Maar ik weet niet waar voor.

Nighttime Bird 22-03-2002 14:17

Citaat:

Ki Fighter schreef:
Nee daar heb ik het niet over. Het is gewoon het gevoel dat ik bang ben, niet dat ik voor iets bang ben. Alleen het gevoel, maar praten helpt ook niet. Het maakt niet uit of ik nou in een eng bos zit, of met heel veel mensen gezellig aan het kletsen ben. Ik blijf bang. Maar ik weet niet waar voor.
Dat bedoel ik juist wel...
Ik ben ook altijd bang, gewoon angstig....het is gewoon een gevoel dat ik heb, het zit in me....
En dat uit zich dan bij mij doordat ik vaak voor alles en iedereen ontzettend bang wordt dus...er is niet één bepaald iets waar ik bang voor ben dan...

Ki Fighter 23-03-2002 10:18

Jah dat gevoel heb ik dus ook. Aleen het gevoel dan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:19.