Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   2 netwerken 1 netwerkkaart. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=381934)

TIGEK 18-02-2003 16:38

2 netwerken 1 netwerkkaart.

Ik ga een netwerk thuis aan leggen.(spullen al gehaald) Maar ik heb 1 groot probleem. Ik heb zelf 1 laptop je met maar 1 netwerk kaart omdat ik geen zin heb om al die IP instelingen te veranderen en op nieuw op te starten vroeg ik me af of er geen leuk software er voor bestaat.

De eisen
Minimaal 2 verschillende Ip-instelingen in kunnen stellen Liefst meer
Zonder problemen ip instelingen kunnen wijzigen liefst zonder opnieuw opstarten.

Rugbuksnuffer 18-02-2003 16:46

Wat dacht je van een switch. Geef alle PC's een eigen IP en geen problemen meer.

Enlightenment 18-02-2003 16:46

Je wilt een netwerk aanleggen, en je probleem is dat je laptop maar 1 netwerkkaart heeft?

Ik snap het probleem niet zo eigenlijk. ;)

Martin 18-02-2003 17:13

Citaat:

Rugbuksnuffer schreef:
Wat dacht je van een switch. Geef alle PC's een eigen IP en geen problemen meer.
een switch? je bedoelt een router ;)

Triloxigen 18-02-2003 17:18

IP instellingen worden opgeslagen in het register, je kunt dus dmv een reg bestandje op je desktop (of waar dan ook) met 1 klik (nou jah, 2 dan) steeds tussen de IP instelingen switchen.

Timmert 18-02-2003 17:20

Hij gebruikt z'n laptop ook op z'n werk of school, maar ook thuis. Gevolg is dus dat ie steeds z'n netwerksettings moet veranderen, en nu vraagt ie of er niet aan handig tooltje voor is dat je als het ware meerdere netwerk "profielen" aan kan maken waar je uit kan kiezen bv. als je opstart.

Do I get it?

Ontopic: ik heb geen idee of zoiets bestaat, maar ik zou t zelf ook graag willen weten :)

niemand 18-02-2003 17:30

Citaat:

Timmert schreef:
Hij gebruikt z'n laptop ook op z'n werk of school, maar ook thuis. Gevolg is dus dat ie steeds z'n netwerksettings moet veranderen, en nu vraagt ie of er niet aan handig tooltje voor is dat je als het ware meerdere netwerk "profielen" aan kan maken waar je uit kan kiezen bv. als je opstart.

Do I get it?

Ontopic: ik heb geen idee of zoiets bestaat, maar ik zou t zelf ook graag willen weten :)

check de pcm van deze maand, pagina 110

bam 18-02-2003 17:38

Citaat:

niemand schreef:
check de pcm van deze maand, pagina 110
En iedereen gaat hem gelijk kopen natuurlijk..

Rugbuksnuffer 18-02-2003 17:58

Citaat:

Martin schreef:
een switch? je bedoelt een router ;)
Waarom een router als je in een netwerkje met een switch ook overweg kunt.
Een router ga je naar mijn idee pas gebruiken als je ook het internet op wilt met meerdere PC's tegelijk

Dwarfie 18-02-2003 18:51

Citaat:

Timmert schreef:

Do I get it?

Windows XP kan dit zeker weten, Windows 2000 dacht ik ook.

Anders is het misschien een idee om gewoon dhcp te gebruiken? (Als dat op je werk/school ook gebruikt wordt?) En anders misschien thuis intern dezelfde range gebruiken als op school thuis?

TIGEK 18-02-2003 20:18

Citaat:

Rugbuksnuffer schreef:
Te verschillende Plaatsen Twee verschillende Netwerken Twee verschillende IP instelingen. ik wil op beide plaatsen niet te gelijk natuurlijk maar wel er op interneten en bestanden delen.

HUIS SCHOOL
IP 198.212.123.1 IP 132.123.232.123

Dus ik wil ze kunnen veranderen (Ik heb maar 1 netwerkkaart

TIGEK 18-02-2003 20:21

Citaat:

Dwarfie schreef:
Windows XP kan dit zeker weten, Windows 2000 dacht ik ook.

Anders is het misschien een idee om gewoon dhcp te gebruiken? (Als dat op je werk/school ook gebruikt wordt?) En anders misschien thuis intern dezelfde range gebruiken als op school thuis?

eentje die het snapt :D

Alleen op school is het een toegewezen een totale andere ip instelingen (waaronder Gateway) Ik gebruik ME

niemand 18-02-2003 20:29

Citaat:

TIGEK schreef:
eentje die het snapt :D

Alleen op school is het een toegewezen een totale andere ip instelingen (waaronder Gateway) Ik gebruik ME

in de pcm staat het helemaal zoals ik al zei

TIGEK 18-02-2003 20:56

Maar die heb ik niet

niemand 18-02-2003 21:11

Citaat:

TIGEK schreef:
Maar die heb ik niet
in nederland hebben we nog altijd winkels, voorzover ik weet
je loopt ff naar binnen, pakt de pcm en schrijft ff over wat je moet doen

Enlightenment 19-02-2003 00:42

DHCP is ook wel mooie oplossing. Op school gebruiken ze dat vast wel. En thuis moet je dan een DHCP server instellen. Kan met b.v. Windows 2000/XP. Of speciale DHCP-software.

TIGEK 19-02-2003 07:17

Ik ben uit huis en daar werk ik met een vast ip adress dus je raad het al dat daar alle gevens zijn in gevult. Dus ik heb een programma nodig die meerdere IP instelingen zonder problemen in kunt stelen.

Dwarfie 19-02-2003 07:30

Citaat:

TIGEK schreef:
Ik ben uit huis en daar werk ik met een vast ip adress dus je raad het al dat daar alle gevens zijn in gevult. Dus ik heb een programma nodig die meerdere IP instelingen zonder problemen in kunt stelen.
Dat lijkt me met Windows ME onmogelijk, omdat je met ME je pc opnieuw op moet starten om de nieuwe netwerkinstellingen toe te passen. Bij Windows 2000 en Windows XP is dit niet noodzakelijk...

Timmert 19-02-2003 16:25

Ik kwam dit tegen op een ander forum: http://www.netswitcher.com/.

Misschien heb je er iets aan :)

TIGEK 19-02-2003 18:31

Citaat:

Timmert schreef:
Ik kwam dit tegen op een ander forum: http://www.netswitcher.com/.

Misschien heb je er iets aan :)

Ik kijk

Dwarfie 19-02-2003 18:37

Je moet er nog steeds voor rebooten...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:22.