Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Volle maan (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=381970)

MissCzechMeOut 18-02-2003 17:05

Volle maan

Ja de nieuwe films zijn weer binnen, en de grootste is toch Volle maan, ik heb um dus gisteren gezien.
Wat een saaie film zeg.
Er zit geen verhaal in, en er wordt weer bewezen dat Nederlanders niet kunnen acteren.

maantje tuurt 18-02-2003 18:00

cas jansen speelde wel aardig, maar verder is het gewoon een costa! film...

*gaapt* 18-02-2003 18:22

ik heb em niet gezien, Costa trouwens ook niet

10.45 19-02-2003 15:11

bagger

lady-kris 19-02-2003 15:14

Ik vond het juist wel leuk, en Cas Jansen is ook heel leuk en Daan Schuurmans ook alleen in deze film zit zijn haar niet zo leuk..... :mad:

10.45 19-02-2003 15:27

Citaat:

lady-kris schreef:
Ik vond het juist wel leuk, en Cas Jansen is ook heel leuk en Daan Schuurmans ook alleen in deze film zit zijn haar niet zo leuk..... :mad:
leukheid alom

gladiatorgirl 19-02-2003 16:06

Citaat:

Tweety2k schreef:
Ja de nieuwe films zijn weer binnen, en de grootste is toch Volle maan, ik heb um dus gisteren gezien.
Wat een saaie film zeg.
Er zit geen verhaal in, en er wordt weer bewezen dat Nederlanders niet kunnen acteren.

helemaal mee eens. enige puspunt zijn de lekkertjes die meespelen ;-)

Sithan 19-02-2003 17:17

Ik vond m alleen leuk omdat het begin bij ons op school was opgenomen :)

MissCzechMeOut 19-02-2003 19:43

Citaat:

gladiatorgirl schreef:
helemaal mee eens. enige puspunt zijn de lekkertjes die meespelen ;-)
welke lekkertjes :confused:

Daan is lelijk, Cas is gewoon, en die player valt ookw el mee.

Multilot 19-02-2003 21:49

Mag ik ook nog even zeggen dat het het SLECHTSTE twentsche accent is wat ik ooit heb gehoord!?!? Na deze film is het logisch dat iedereen ons de grond in stapt (let op het wij-gevoel;)) Maar goed, dit is dus geen twents mensen, dat klinkt echt beter!!!

(ik heb me wel bescheurd van het lachen om het accent (net zoals de rest van de mensen in de bioscoopzaal))

T* 19-02-2003 21:57

puspuntjes

mhaha

Wahan_Metan 20-02-2003 10:39

Citaat:

Tweety2k schreef:
Wat een saaie film zeg.

Ik vond er geen zak aan!!!!! Ik heb de film nog een keer gezien met commentaar van de acteurs..en dan is het wel leuk!! Ze vertellen dan waar het mis ging...en waar het gewoon in Nederland is opgenomen..dan is de film wel interessant om te zien.

kastdeur 20-02-2003 11:40

probeer ook eens de zoekfunctie uit!!:p

Uice 20-02-2003 14:31

Ik heb hem niet gezien... Ik hou niet van discriminerende films vol niet-kloppende vooroordelen. (ik heb het dus over dat zogenaamde goth meisje)

Sithan 20-02-2003 16:42

Citaat:

Juice schreef:
Ik heb hem niet gezien... Ik hou niet van discriminerende films vol niet-kloppende vooroordelen. (ik heb het dus over dat zogenaamde goth meisje)
Pffffffffff wat een bull shit...zeg gewoon dat je m nie boeiend leek, dan deze shit over discriminerende films te posten, want dat slaat echt alles...

Wie is er nou bezig met vooroordelen :rolleyes:

MissCzechMeOut 20-02-2003 17:12

Citaat:

Juice schreef:
Discriminerende film?
Das dus echt bullshit, maar ja, logisch je hebt het niet gezien dus je weet waar je het over hebt :rolleyes:

Talon 20-02-2003 17:24

Citaat:

Tweety2k schreef:
Wat een saaie film zeg.

ik krijg het idee dat elke recente nederlandse film een beetje op hetzelfde neer komt..

Daangerous 20-02-2003 17:52

Citaat:

Talon schreef:
ik krijg het idee dat elke recente nederlandse film een beetje op hetzelfde neer komt..
de films die lang in de bios zijn wel jah, er zijn echt wel goeie Nederlandse acteurs

Uice 20-02-2003 19:17

Citaat:

Tweety2k schreef:
Discriminerende film?
Das dus echt bullshit, maar ja, logisch je hebt het niet gezien dus je weet waar je het over hebt :rolleyes:

Van discriminatie is absoluut sprake. Niet in huidskleur ofzo, maar in lifestyle. Daar is op zich niets mis mee, maar wel als het gaat om irritant niet-kloppende vooroordelen.

Sithan 20-02-2003 19:19

Citaat:

Juice schreef:
Van discriminatie is absoluut sprake. Niet in huidskleur ofzo, maar in lifestyle. Daar is op zich niets mis mee, maar wel als het gaat om irritant niet-kloppende vooroordelen.
Ik dacht dat jij m niet gezien had? :o

purplerose 20-02-2003 19:31

Citaat:

MarTjuH schreef:
bagger
HAHA!!! vind ik ik ook het is zo'n ......... film die accenten lijken nergens naar.. het verhaal ...euuj sser niet en arg *rilling*

Uice 20-02-2003 21:26

Citaat:

Sithan schreef:
Ik dacht dat jij m niet gezien had? :o
Diverse trailers, recensies en specials zeggen genoeg. Ik zeg ook niks over de kwaliteit van de film.

legatus 20-02-2003 23:00

Citaat:

en er wordt weer bewezen dat Nederlanders niet kunnen acteren.
Het is weer triest gesteld met de kennis van de gemiddelde videotheek-medewerker.

Rutger Hauer, Huub Stapel, Monique van de Ven, Carice van Houten, Fedja Huet, Jan Decleir, Tamar van den Dop, Victor Low, Peer Mancini, Cas Jansen, Els Dottermans, Willeke van Ammelrooy, Theo Maassen, Sacha Bulthuis, Jeroen Krabbe, Famke Janssen, Derek de Lint, Hidde Maas , etcetra.

Nederland zit boordevol sterke acteurs en actrices.

legatus 20-02-2003 23:02

Citaat:

Ik hou niet van discriminerende films vol niet-kloppende vooroordelen.
Zegt een horrorfilmliefhebber. De 'discriminerende' films die het christendom aanvallen.

Gothic is ook maar een trend. Die mag je van mij lekker overdreven laten overkomen. Dit is niet bepaald een film die zich extreem realistisch wil voordoen.

T* 21-02-2003 01:09

derek de lint in dat ene.. hoe heet t ook alweer.. die poltergeist serie ofzo? ok.. dat ene dus.. hij suckt man!

(duidelijk zin)

JoRTh 21-02-2003 05:14

En dan noemt legatus nog maar het topje van de ijsberg wat betreft goede acteurs!
Maar goed, mensen die alleen maar Costa! en Volle Maan kijken, omdat ze er op willen schelden, en nooit Nederlandse films zien verder die zullen wel niet beter weten...

Het gothic 'karakter' is wel een van de weinige 'intelligente' in de film. Maar dat zijn gothics natuurlijuk niet, dus is het inderdaad discriminerend.

Multilot 21-02-2003 12:21

Opzich toch wel grappig... Zo'n film wordt hier ontzettend de grond in getrapt en toch worden er miljoenen mee verdiend... De bios zat echt helemaal vol hoor toen ik hem zag...

En wat betreft dat discrimeren, das echt onzin. Zijn geen vooroordelen, gewoon verschillende typtetjes... (die dan misschien slecht worden neergezet)....

Uice 21-02-2003 17:40

Citaat:

legatus schreef:
Gothic is ook maar een trend.
Niet als je het echt meent.

Citaat:

Die mag je van mij lekker overdreven laten overkomen.
Natuurlijk, maar in Volle Maan wordt de andere kant op overdreven. Een overdreven gothic zou een soort hippie in middeleeuwse gewaden zijn.

legatus 22-02-2003 12:45

Citaat:

Niet als je het echt meent.
Dat is net zoiets als bepaalde Gothik mensen die bepalen wie dan wel gothik is, en wie niet.

Citaat:

Natuurlijk, maar in Volle Maan wordt de andere kant op overdreven. Een overdreven gothic zou een soort hippie in middeleeuwse gewaden zijn.
Stereotypes brengen soms het idee beter over. Ze is eigenlijk ook niets meer dan een outcast , niet eens zozeer een Gothic.

Uice 22-02-2003 15:22

Citaat:

legatus schreef:

Stereotypes brengen soms het idee beter over. Ze is eigenlijk ook niets meer dan een outcast , niet eens zozeer een Gothic.

Ze komt niet eens bij een goth in de buurt. Maar mensen denken wel dat dat zo is, en gaan dus met vreemde ogen naar echte goths kijken.
Gothic is trouwens een bijvoegelijk naamwoord. Zelfstandig naamwoord is goth.

Landslide 22-02-2003 17:24

Ik heb nog nooit zo gelachen om een film. Toen Cas Jansen zelfmoord wilde plegen: geniaal :D

Het is volgens mij de slechtste film die ik ooit gezien heb.
Echt een rede om te emigreren.

Maar toch heb ik er wel heel veel lol aan om dat soort shit te kijken. Echt zwaar cool (y) :cool: :D

fib 23-02-2003 16:27

ik erger me trouwens dood aan dat dialect, het lijkt voor geen meter op echt drents :o

Sithan 23-02-2003 18:30

Citaat:

Juice schreef:
Maar mensen denken wel dat dat zo is, en gaan dus met vreemde ogen naar echte goths kijken.

Alsof dat iets nieuws is...for the record: dat deden ze al :o

Uice 23-02-2003 18:47

Citaat:

Sithan schreef:
Alsof dat iets nieuws is...for the record: dat deden ze al :o
Met name door dergelijke films

Sithan 23-02-2003 19:43

Citaat:

Juice schreef:
Met name door dergelijke films
Met name door hoe ze in de samenleving verschijnen, daar komt geen media aan te pas.

Alicia Silverstone 23-02-2003 22:12

Ik wil 'm zeker wel zien... maar dan vanwege Ellen ten Damme :o

Miracle 23-02-2003 22:14

Citaat:

Alicia Silverstone schreef:
Ik wil 'm zeker wel zien... maar dan vanwege Ellen ten Damme :o
ach, ik zou er niet teveel van verwachten hoor... denk maar dat hij heeel stom is, dan valt het altijd mee ;)

Alicia Silverstone 23-02-2003 22:27

Citaat:

dreen schreef:
ach, ik zou er niet teveel van verwachten hoor... denk maar dat hij heeel stom is, dan valt het altijd mee ;)
ach...als zij maar heeeeel vaak in beeld komt ben ik al tevreden :p :o

Uice 24-02-2003 11:06

Citaat:

Sithan schreef:
Met name door hoe ze in de samenleving verschijnen, daar komt geen media aan te pas.
Laatst was er nog een documanaire die gothic in verband bracht met 'dood, schedels en vleermuizen'. In veel films zijn goths door Satan en de dood geobsedeerde freaks. Twee jongens die hun klasgenoten neerschoten werden in de krant gothic-freaks genoemd (omdat ze naar Marilyn Manson lusiterden, muziek die ook niet in de buurt van gothic komt).
Dat heeft niets met hun verschijning in de samenleving te maken.

Sithan 24-02-2003 11:24

Citaat:

Juice schreef:
Laatst was er nog een documanaire die gothic in verband bracht met 'dood, schedels en vleermuizen'. In veel films zijn goths door Satan en de dood geobsedeerde freaks. Twee jongens die hun klasgenoten neerschoten werden in de krant gothic-freaks genoemd (omdat ze naar Marilyn Manson lusiterden, muziek die ook niet in de buurt van gothic komt).
Dat heeft niets met hun verschijning in de samenleving te maken.

Ik zeg ook "het wordt met name bepaald"...ik kan zelf ook nog wel voorbeelden geven waarin mijn stelling niet opgaat en dat is waarom ik dus niet zeg..."het wordt alleen bepaald"

Redeneren is ook een kunst :o

Uice 24-02-2003 14:52

Citaat:

Sithan schreef:
Ik zeg ook "het wordt met name bepaald"...ik kan zelf ook nog wel voorbeelden geven waarin mijn stelling niet opgaat en dat is waarom ik dus niet zeg..."het wordt alleen bepaald"

Redeneren is ook een kunst :o

Okee, laten we dan kijken naar hun verschijning in het openbaar: zwarte, rode of paarse kleding, soms zwart witte make-up... op zich niets vreemds.
Het ligt toch vooral aan het beeld dat de media ervan geeft, met niet kloppende documantaires, vooroordelen in het nieuws, films als Volle Maan, zogenaamde 'gothic' bands als Marilyn Manson en Cradle of Filth.

Sithan 24-02-2003 15:02

Citaat:

Juice schreef:
Okee, laten we dan kijken naar hun verschijning in het openbaar: zwarte, rode of paarse kleding, soms zwart witte make-up... op zich niets vreemds.

Dat noem ik vreemd :o
Maar ik geloof dat we een beetje afdwalen van het topic ;)

Uice 24-02-2003 17:03

Citaat:

Sithan schreef:
Dat noem ik vreemd :o

Jij bent vreemd :rolleyes:
*gaat verder met afdwalen*

Sithan 24-02-2003 17:09

Citaat:

Juice schreef:
Jij bent vreemd :rolleyes:

Weet ik :p

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29.