![]() |
Welke Rekening
Even een vraagje voor mensen tussen de 13/18 jaar.
Waar hebben jullie een rekening? Is dat om te sparen of neem je er ook geld van op? Hebben er zich al problemen voor gedaan? Kan je rood staan? Hoeveel rente krijgen jullie? Groetjes en Liefs, Siena. |
1 studentenrekening
2 spaarrekening |
* Eurostyle rekening van de ABN. Gebruik ik niet echt meer, maar vorige week bleek dat ik rood stond (im dacht dat dat helemaal niet kon onder de 18?).
* Easyblue rekening van de Postbank. Hier wordt m'n kleedgeld op gestort. * SNS rekening om mee te internet bankieren. Hier wordt m'n salaris op gestort. Ik heb trouwens een spaarrekening aan deze rekening laten koppelen, lekker makkelijk :) Edit: er hebben zich nog geen problemen voorgedaan. Krijg altijd netjes op tijd een nieuw pasje toegestuurd als de een verlopen is, etc. En rente? Geen idee eigenlijk... De rente van dat internetbankieren is wel redelijk hoog geloof ik. |
2 betaalrekeningen
-rabo -post 2 spaarrekening - AH-rekening - plusrekening en me ouders hebben dan ook nog 2 rekeningen voor mij als ik het goie heb |
Citaat:
|
geen :confused:
|
Citaat:
|
Een Eurostyle rekening en een TeleDirect spaarrekening bij ABN, de rente weet ik zo niet... maar ja, ik ben tevreden :)
|
Ik heb een easy blue rekenening, en een easy blue plus. De eerste is voor mijn salaris en kleedgeld enzo. De tweede is om te sparen, op de eerste krijg ik namelijk geen rente.
Ik heb nog een rekening waarop mijn ouders voor mij sparen, maar daar mag ik pas aankomen als ik 18 ben. |
1 betaalrekening
2 spaarrekening |
- eurostyle van de ABN, daar neem ik ook van op.
- easyblue = spaarrekening. Totdat ik merkte dat ik er geen rente op krijg, dus ik heb hem vorige week overgezet naar easy blue plus ofzo. |
Ik had alleen een easybluerekening van de Postbank. Is wel handig, je kan pinnen, chippen etc. en je krijgt zelfs een beetje rente (2% ofzo) ;)
|
1. betaalrekening --> betaal ik mee, doh
2. studentenrekening --> spaarcentjes 3. spaarrekening AH --> staat nog maar 0,40 cent op dusja.. |
toen had ik een zichtrekening, en spaarrekening. Ik kon in het rood gaan tot euh.. ik dacht 250 euro. Niet dat dat ooit gebeurt is.
Rente weet ik echt niet meer. |
Citaat:
|
Ik heb 1 betaalrekening (Rabo Jongerenrekening ofzo) en één spaarrekening, waarik iedere maand wat geld op zet.
Rood staan kan niet en rente weet ik niet. :D |
Citaat:
|
Ik heb een jongerenrekening en een telespaarrekening bij de Rabobank.
|
Ik heb een jongerenrekening bij de Rabo.
En daar neem ik gewoon het geld van op wat ik verdien met werken of als mijn ouders er wat op storten enzo. :) |
Heb een girorekening bij de Postbank (voor salaris)
En een studentenrekening bij de Abn Amro (voor stufi+ salaris) maar mijn rekening bij de postbank ga ik aan waarschijnlijk binnenkort opheffen. Abn Amro bevalt me echt prima, zeker met dat internet bankieren :) (kan ook bij andere banken) Verder hebben mijn ouders nog een spaarrekening voor me en zelf heb ik nu een beleggingsrekening bij PARQ.nl |
1 Rekening bij de ABN Amro
1 Rekening bij de giro 1 Spaarrekening |
1. Easy Blue (@ Postbank uiteraard)
2. Plusrekening (@ Postbank, 3,25% rente) |
1 betaalrekening
2 spaarrekeningen (1 internetspaarrekening) |
Ik heb een rekening bij de giro en via diezelfde rekning spaar ik ook: een internetspaarrekening. Rente is behoorlijk, wat het precies is weet ik niet.
|
1. Studentrekening ABN Amro (om te betalen, komt stufi uiteraard op binnen, geld ouders, en betaal ik ook mee. Het saldo bevind zich de laatste tijd rond de -€150/200
2. Roparco rekening bij Robeco. Een soort spaarrekening (gebruik ik em overigens niet voor), is nodig om geld in aandelenfonds van Robeco te kunnen stoppen. Staat nu €0,93 op. |
- 1 rekening bij de Postbank (had tot vorige week ook een easy blue plus rekening, maar omdat ik bijna 18 ben is het een normale spaarrekening geworden en daar is de rente zoooo laag :( )
- dus nu een Groei Gemak spaarrekening bij de ABN en daar krijg je superveeeeeeeeel rente als je er meer dan €500 op hebt staan :D :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47. |