Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Kan iemand mij even vertellen wat er zo leuk is aan drugs? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=382156)

Vivjahhh 18-02-2003 19:02

Kan iemand mij even vertellen wat er zo leuk is aan drugs?

Dat vroeg ik me dus even af.
Waarom gebruiken jullie drugs en waarom zijn jullie ermee begonnen?
Als ik dit forum zo eens bekijk krijg ik de indruk dat mensen er zelf trots op zijn dat ze drugs gebruiken en dat ze zich dan erg stoer vinden.

Atheďstic Sheep 18-02-2003 19:13

Leuk? Het is relaxed, manier om de problemen te vergeten en te chillen. Waarom kijken mensen voetbal? Is net zo'n soort vraag. Bij psychidelische drugs zijn't meer de halucinaties

fiepje 18-02-2003 19:16

Citaat:

Atheďstic Sheep schreef:
Leuk? Het is relaxed, manier om de problemen te vergeten en te chillen. Waarom kijken mensen voetbal? Is net zo'n soort vraag. Bij psychidelische drugs zijn't meer de halucinaties
sluit ik me bij aan (y)

Vivjahhh 18-02-2003 19:17

Sorry,maar volgens mij kan je op andere manieren ook relaxen zonder die troep.

mood indigow 18-02-2003 19:19

kan ja..
maar wat jenk je nou. als wij drugs willen gebruiken moeten we dat zelf weten.

fiepje 18-02-2003 19:20

mjah misschien wel maar sommige mensen willen gwoon drugs gebruiken... laat ze dan.. ik bedoel.. hun geld, hun lichaam. kortom hun leven :)

Vivjahhh 18-02-2003 19:23

Citaat:

mood indigow schreef:
kan ja..
maar wat jenk je nou. als wij drugs willen gebruiken moeten we dat zelf weten.

Ik zeg ook niet of je het nou wel of niet mag gebruiken.Natuurlijk is het jou lichaam en jou leven.Ik vroeg me alleen af waarom mensen het gebruiken.

fiepje 18-02-2003 19:27

om problemen te vergeten en te relaxen
maarjah sommige zijn er gewoon zwaar verslaafd aan en die kunnen er niet mee stoppen, hoe graag ze ook willen...

Vivjahhh 18-02-2003 19:30

Oke dat is dus jullie manier om problemen te vergeten.
Maar als de drugs is uitgewerkt komen die problemen toch weer gewoon terug? :confused:

Atheďstic Sheep 18-02-2003 19:32

dan heb je wel die tijd gehad zonder zorgen

Vivjahhh 18-02-2003 19:35

Maar als die problemen terugkomen heb je weer een klap te verwerken omdat die zorgen dan wéér terug komen.

Gustav 18-02-2003 19:37

Citaat:

Vivjahhh schreef:
Als ik dit forum zo eens bekijk krijg ik de indruk dat mensen er zelf trots op zijn dat ze drugs gebruiken en dat ze zich dan erg stoer vinden.

wat is drugs? drugs is een groot begrip, zoals bv Drugs en Alcohol, dit forum, dat klopt al niet, alcohol is toch een een drug?
En koffie dan? Er zijn genoeg mensen die niet meer zonder koffie kunnen... Is dat dan ook een drug?
Maar om even bij je vraag te blijven, Ik rook wiet, ik zeg niet dat ik drugs gebruik, ik blow alleen :)
Stoer vinden? nee, maar het is wel leuk :) En trots? nee ook niet, maar op wel op mijn waterpijpen :D

[EDIT: ow ja, en ik ben begonnen omdat ik het altijd wel al wou doen, ik had van die filmpjes op inet gezien waar mensen blowden, ze hadden het naar hun zin :D en ook in films werd wel eens geblowd... en nieuwsgierigheid :)]

fiepje 18-02-2003 19:37

nou dat valt wel mee...
ik bedoel.. als ik me kut voel... dan rook ik een jointje..
dan voel ik me daarna wel iets beter (als t is uitgewerkt)
en dan heb je nog de tijd dat je stoned bent...
daar doe ik t voor :D

Vivjahhh 18-02-2003 19:39

Ja oke dan heb ik dit topic verkeerd begrepen want ik dacht dat hier zwaar verslaafde zaten :D

Gustav 18-02-2003 19:40

Citaat:

Vivjahhh schreef:
Maar als de drugs is uitgewerkt komen die problemen toch weer gewoon terug? :confused:

leuk voorbeeld: gister had ik een probleem, ik kwam er maar niet uit en lag in bed... ik sta op, pak mijn bong, doe er wat hasj in, blow wat in bed en zie dat het hele probleem helemaal geen probleem was, ik stel me maar wat aan :)
Je gaat er lekker rustig door nadenken :) (puur dan he, wiet)

CokemanLalalala 18-02-2003 19:41

hoe oud ben jij?

fiepje 18-02-2003 19:55

wie? :confused:

Vivjahhh 18-02-2003 19:59

Hij bedoelt vast mij,ik ben 16.

Uncle_Sam 18-02-2003 20:05

Ik vind Vivjahh wel een punt hebben eigenlijk - als ik haar goed interpreteer. De redenen die hier zoal opgenoemd worden om te blowen (ik rook een joint, want daarmee verlicht ik mijn probleem gedurende een bepaalde tijd), zijn van een uitermate triest niveau. Kleutertjes, als je om die reden drugs wilt gebruiken, doe het dan niet! Ga lekker kijken naar een limited edition-video van Pokemon of what so ever...

(n).

Vivjahhh 18-02-2003 20:09

Ik denk dat jij wel snap wat ik bedoel.
Maar als mensen drugs willen gebruiken moeten ze dat zelf weten.Ik heb nu antwoord gehad op mijn vraag.

Atheďstic Sheep 18-02-2003 20:10

Citaat:

Uncle_Sam schreef:
De redenen die hier zoal opgenoemd worden om te blowen (ik rook een joint, want daarmee verlicht ik mijn probleem gedurende een bepaalde tijd),
dat is niet de reden waarom ik blow; ik heb geen problemen en als ik ze al heb boeien ze me bar weinig

ik blow omdat ik't lekker vind

barkrukkie 18-02-2003 20:12

*eens met vivjahhh*

kheb wel eens een joint gerookt, gewoon om te kijken of het echt zo geweldig was...
paar keer niks gevoeld, toen een keer zoveel gerookt dat ik misselijk werd van het roken (niet 'high' ofzow). Sindsdien nooit meer :)

Vivjahhh 18-02-2003 20:12

Citaat:

Atheďstic Sheep schreef:
dat is niet de reden waarom ik blow; ik heb geen problemen en als ik ze al heb boeien ze me bar weinig

Goede instelling. :rolleyes:

Atheďstic Sheep 18-02-2003 20:14

Citaat:

Vivjahhh schreef:
wie ben jj om te bepalen of't goed of slecht is? Ik ben er tevreden mee, dus is't goed genoeg voor mij. Eet jij kauwgom? Waarom doe je dat dan? Ook omdat je't lekker vindt? Hecht ik daar dan ook meteen een waardeoordeel aan?

barkrukkie 18-02-2003 20:15

Je kunt het wel lekker vinden...
Maar je problemen gaan er niet mee weg.
Bij een kauwgom wel, je hebt geen slechte adem meer :)

Uncle_Sam 18-02-2003 20:15

Citaat:

Vivjahhh schreef:
Op zich wel! Je kan beter je problemen onder ogen zien en met opgeheven hoofd verder gaan op je levenspad, dan dat je van een kleine mug een olifant maakt (uitmondend in traumatische psychoses enzo).

Ok, ik overdrijf, :).

Atheďstic Sheep 18-02-2003 20:18

Alles is relatief, en er is m.i. geen probleem belangrijk genoeg om je aandacht voor al te lange tijd aan te spenderen; met piekeren kom je ook geen stap verder

Vivjahhh 18-02-2003 20:21

Citaat:

Atheďstic Sheep schreef:
wie ben jj om te bepalen of't goed of slecht is? Ik ben er tevreden mee, dus is't goed genoeg voor mij. Eet jij kauwgom? Waarom doe je dat dan? Ook omdat je't lekker vindt? Hecht ik daar dan ook meteen een waardeoordeel aan?
Ik ben mezelf en ik heb een mening,mijn mening geef ik en jij bent het er niet mee eens.Oke dat kan,je hoef het ook niet altijd met iemand eens te zien.

En ik bepaal ook helemaal niet of het goed of slecht is.Doe wat jij wil,tis jou leven en jou lijf. :)

En even over dat kauwgom hé,valt zoiets eigenlijk wel te vergelijken met drugs?Tis wel stukke gezonder...

Atheďstic Sheep 18-02-2003 20:44

Citaat:

Vivjahhh schreef:
En even over dat kauwgom hé,valt zoiets eigenlijk wel te vergelijken met drugs?Tis wel stukke gezonder...
mwa, van roken wist men vele jaren later pas dat't slecht is, dus misschien komen we er over 30 jaar achter dat kauwgom eigelijk heel slecht is. Zegt niets

Vivjahhh 18-02-2003 20:48

Lijk me sterk met de kennis van nu....weet je hoeveel mensen (tandartsen)onderzoek hebben gedaan naar kauwgom,en als kauwgom zo slecht zou zijn dat hadden we dat nu wel gemerkt hoor.

fiepje 18-02-2003 21:03

mjah maar t ging erom wrom mensen nou eigelijk drugs gebruiken als ik me niet vergis?
:D

Pan Am 18-02-2003 22:29

Het leuke van bepaalde soorten drugs is dat je dingen beleeft die je anders nooit zou beleven. Het gevoel dat je hebt na het slikken van een pil vind ik magisch te noemen....ik kan me eigenlijk niet herinneren ooit in mijn leven zulke gevoelens te hebben gehad als na het slikken van een goede pil (eentje met MDMA en geen andere rommel). Natuurlijk voel ik mezelf wel eens übergelukkig zonder drugs, maar een gevoel alsof je de hele wereld wil omarmen, alleen maar mooie dingen ziet aan mensen, helemaal opgaat in muziek is toch prachtig??

Blenderhead 18-02-2003 22:50

:eek: moeder theresa de 2e....

apekop123 19-02-2003 00:01

waarom post je hier? Dit is een Drugs & Alcohol forum !

Het is toch logisch dat mensen hier posten met hun vragen over Drugs & Alcohol. Dat wil dan toch ook helemaal niet zeggen dat ze zich dan ook meteen "stoer" voelen ofzow

Ik gebruik zelf drugs om 2 redenen

1. Je voelt je er relaxed door. Kom nou niet meteen met drugs is niet de oplossing en er zijn andere manieren om je relaxed te voelen, want dat vind ik zelf nl. ook

Ja er zijn andere manieren om je relaxed te voelen maar door drugs kan je je op een bepaalde manier relaxed voelen die je niet op een andere manier kan voelen

2. Voor de ervaringen
Dit gaat meer over hallucinerende middelen zoals paddo's

Door het gebruik van paddo's heb ik geleerd de wereld op een andere manier te bekijken. Ik kan het verder ook niet echt uitleggen, de mensen die paddo's hebben gebruikt zullen het denk ik wel begrijpen.

Verder heb ik geen problemen. Ik ga gewoon naar school en haal goede cijfers. Het gebruik van drugs zie ik ook niet als het moet. Ik hoef geen drugs te gebruiken en als ik dat niet wil doe ik het ook niet. Met andere woorden ik gebruik dus alleen drugs als ik dat zelf wil.

Kijk de overheid laat alleen problematische gebruikers zien, maar wat dacht je van al die andere gebruikers die geen problemen hebben?

Mijn neven hebben vroeger best veel dingen gebruikt (ook hard-drugs) dat wil nog niet zeggen dat ze nu ergens in de goot zijn beland. Ze zijn er gewoon overheen gegroeid en gebruiken niets meer van harddrugs (eigenlijk gebruiken ze alleen nog alcohol)

Waarom is het zo moeilijk te accepteren dat er ook mensen zijn die bijv. wiet gebruiken en verder gewoon een normaal leven hebben?

Drugsgebruik kent vele vormen. Waarschijnlijk heb je zelf ook wel eens iets van drugs gebruikt. (je hebt vast wel is iets van alcohol gedronken). Dat wil nog niet zeggen dat je dan ook meteen verslaafd bent.

Citaat:

Vivjahhh schreef:

Ik heb nog nooit drugs gebruikt om mijn problemen te vergeten (eigenlijk heb ik ook bijna nooit problemen)

maar zelfs als je drugs gebruikt om je problemen te vergeten is dat toch niet meteen fout. Sommige mensen gaan sporten om hun problemen te vergeten andere gaan tv kijken ofzow. Bij die mensen zijn de problemen toch ook niet meteen weg?

bong 19-02-2003 05:59

Citaat:

Vivjahhh schreef:
Sorry,maar volgens mij kan je op andere manieren ook relaxen zonder die troep.
ja kan ook maar je hebt meer soorten relaxen en met bijv wiet is wel fijn ;)

fiepje 19-02-2003 13:08

Citaat:

bong schreef:
ja kan ook maar je hebt meer soorten relaxen en met bijv wiet is wel fijn ;)
juist (y)

Lepra de Clown 19-02-2003 13:50

Citaat:

barkrukkie schreef:
Je kunt het wel lekker vinden...
Maar je problemen gaan er niet mee weg.
Bij een kauwgom wel, je hebt geen slechte adem meer :)

Ja en het kan ook een laxerend effect hebben! zo zie je maar ieder voordeel heb ze nadeel!

Vivjahhh 19-02-2003 14:37

Citaat:

birthmark schreef:
:eek: moeder theresa de 2e....

Hahaha geweldige humor (y)

*×*M!§T€€Q*×* 19-02-2003 14:42

Citaat:

Vivjahhh schreef:

:confused: drink je als je uitgaat? :confused:

Gustav 19-02-2003 14:43

Citaat:

*×*M!§T€€Q*×* schreef:
:confused: drink je als je uitgaat? :confused:
ik niet :)

Snat$bat$ 19-02-2003 14:44

drugs zijn gewoon chilluch

Mafheid 20-02-2003 11:05

Drugs geven je ervaringen die je niet direkt op een andere manier kan beleven. Met deze ervaringen kun je je geest verijken, en plezier beleven, jezelf in een andere positie zetten dan je gewend bent en zo jezelf beter leren kennen.

Als je t gebruikt om je problemen te vergeten, dan ligt dat aan je instelling. Het ligt aan jou hoe je de drugs gebruikt, wat je er mee doet. Je kan bijvoorbeeld ook met drugs in confrontatie komen met je problemen, als je ze opzoekt, en zo jezelf er uit werken. Drugs brengen je kijk op t leven en alles in een ander perspektief, waardoor je de wereld op een andere manier bekijkt, tot oplossingen kan komen die je anders nooit had gevonden.

Je kan ook vluchten naar deze andere perspectieven, om zo problemen te vergeten, te weigeren te zoeken naar oplossingen en te weigeren de andere kijk te gebruiken voor om je bewustzijn te verijken. In plaats daarvan, gebruik je t veranderde perspectief om je blik af te wenden van je zorgen en t normale leven, omdat je een makkelijke uitweg zoekt. Deze uitweg wordt in stand gehouden door de drugs, niet door jezelf, want t perspektief kun je niet in stand houden zonder de drugs. Maar sommige zouden t liefst niet meer naar de realiteit terug keren, het perspektief waarin je problemen zijn gevormd, en vergeten dat zij zelf deze problemen in stand houden, door ze te ontwijken.

bluesboy 20-02-2003 17:27

gewoon omdat het leuk is, daar hoeft toch geen heel verhaal bij te horen?

Mafheid 20-02-2003 18:11

Citaat:

bluesboy schreef:
gewoon omdat het leuk is, daar hoeft toch geen heel verhaal bij te horen?
Drugs komen zo negatief in de publiciteit dat mensen die er niet mee in aanraking komen niet kunnen bevatten dat de negatieve bijeffecten niet snel opwegen tegen de positieve ervaringen die je er mee op kunt doen, en de gevolgen van drugsgebruik helemaal niet ernstig hoeven te zijn als er goed met de middelen wordt omgegaan.

dreadlocks 20-02-2003 19:27

Citaat:

Vivjahhh schreef:
Lijk me sterk met de kennis van nu....weet je hoeveel mensen (tandartsen)onderzoek hebben gedaan naar kauwgom,en als kauwgom zo slecht zou zijn dat hadden we dat nu wel gemerkt hoor.
je loopt gewoon te zeiken. we doen t omdat we t lekker vinden, omdat we er plezier aan beleven. er zijn zat mensen die niet kunnen bevatten dat andere mensen sex lekker vinden.

dus.

Minni 21-02-2003 08:50

Ik sluit me aan bij alle posts van SecreT-JunkY :)
Maar ik heb maar 1 waterpijp ;)

Cyph0n 24-02-2003 12:45

Citaat:

Bij psychidelische drugs zijn't meer de halucinaties [/B]
en de gedachtes ;p

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:47.