![]() |
als je vriend(in) depressief is....
ik had een heel leuk vriendje, in het begin dan.
na ongeveer een maand, leek het wel alsof hij ineens niets meer voor me voelde en dat niets hem nog kon schelen... ik heb er een paar keer met hem overgepraat, maar dat leverde niet echt veel op. ik kreeg antwoorden als: 'het ligt echt niet aan jou, maar aan mij' en 'Ik ben echt nog wel verliefd op je' maar de situatie veranderde niet echt... naar een maand heb ik het toen maar uitgemaakt, terwijl ik eigenlijk nog heel erg verliefd was en ben. dat is nu nog ongeveer twee maand geleden. ik zie/ spreek hem nog iedere dag, en vorige week verteld hij me dat hij depressief is. dat verklaarde toch wel heel veel, waarom hij altijd zo negatief is enzo ik voel nog steeds heel veel voor hem en kan hem niet loslaten, omdat ik weet dat hij ook nog iets voor mij voelt ( althans dat denk ik.) vorige week heb ik bijna met hem gezoend... achteraf zei hij dat ie dacht dat het een grapje was, maar zo voelde het absoluut niet. ik weet niet meer echt wat ik moet doen, misschien dat een van jullie hier ervaring mee heeft? [Dit bericht is aangepast door dance!!! (20-03-2002).] |
ik heb er ervaring mee
maar ik speel de rol van het depresieve vriendje en tot nu toe heeft niemand het kunne uithouden en ik denk dat je zeer sterk moet zijn om dat te kunnen en ik denk eerlijk gezecht dat niemand het bijna kan volhouden omdat de last dan ook deels op u gaat komen je kan natuurlijk proberen hem er in te steunen maar als je hem graag ziet moet je ook weten dat hij zonder dat je het wilt deels gaat meetrekken en dan is het weer aan jou dan ook om niet te laten merken dat hij je deels meetrekt anders voelt hij zich er enkel slechter bij je kan eigenlijk beter gewoon vrienden blijven en hem zo steunen majah je doet er natuurlijk mee wat je wil he |
maar sluit je je ook heel erg af van de gevoelens die je eventueel wel voor iemand hebt???
|
Relatie tussen een depressieve en een niet-depressieve kan niet.
Als je depressief bent, zoek dan een vriend(in) die dat ook is, dan begrijp je elkaar beter. http://forum.scholieren.com/smile.gif |
Citaat:
|
Citaat:
Wat ik zeg is dat je, als je depressief bent, een relatie moet zoeken met iemand die dat óók is, alleen die kan jouw gevoelens begrijpen. Een gewoon persoon zal je niet begrijpen. |
Citaat:
ik sluit me meestal voor alles af en laat zo weinig mogelijk zien wat er in me om gaat en soms die ik dingen terwijl ik later spijt van heb zo heb ik het ooit uitgemaakt me een meisje dat ik echt nog graag zag omdat ik vond dat ik te diep in de put zat dus tjah je weet nooit wat je kan verwachten |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar is dat dan uit angst voor iets dat je je van die gevoelens afsluit? |
Als je echt heel veel voor die jongen voelt, zou je een keer heel goed met hem moeten praten. Want als je echt verder met hem wilt, moet je wel 100% zeker weten dat hij ook echt iets met jou wil hebben. Als hij vel voor je voelt, dan zou ik er voor gaan. Het is alleen niet erg makkelijk. Dat moet je echt niet vergeten! Ik heb nu zo'n 1 1/2 jaar verkering met een jongen die ook zwaar depressief is. Hij is ook al bij het ggz e.d. geweest en nu wordt hij binnenkort opgenomen, omdat het gewoon heel erg slecht met hem gaat. Hij is totaal anders als mij. Ik kan vervelende gebeurtenissen en gevoelens heel goed van mij afzetten en ben iemand die alles positief inziet. Toch hebben wij ons altijd nog gered (dusz het kan wel!!!)
|
Citaat:
xxx Janicha |
Uitmaken, en snel ook. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald...
Het niet uitmaken is vragen om moeilijkheden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat versta jij onder gebruiken? Ik vind dit btw een hele misselijke opmerking. |
Citaat:
angst zou ik het noemen natuurlijk zit het er ook bij al ben je zo deprisief als je maar wil zijn je wil de andere niet kwetse en deels weel je dat dat onmogelijk is |
Citaat:
|
Citaat:
thnX |
Citaat:
|
Citaat:
ehm.... als we nu een keer gaan chatten, en dan onze e-mailadressen uitwisselen?? |
Is goed! eeeehm als je nu online bent kunnen we nu ff chatten, maar anders moet je maar ff een tijd neerzetten ok?
|
Citaat:
Verander jezelf. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
angst ook wel een beetje maar meer afweer denk ik (mijn ervaring) |
Citaat:
denk dat het redelijk normaal is dat iemand die depresief is liever alleen wil zijn ik heb dat ook veel heb zelfs als ik dan toch mee ergens enne gaan er een hele tijd stil zit na te denken en me niet echt iets aantrek van de mensen om me heen majah we zijn hier beetje van topic aan het afdwalen nu denk ik |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
mijn ex die is depressief en toen wassik helemaal niet depressief en ik had het idee dattik hem toch wel goed begreep en dattik hem toch wel een beetje hielp, ik hoop dat hij dat ook zo voelde |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34. |