![]() |
Waarom zoek je (on)bewust steeds de 'dingen' op die je verdriet doen?
Misschien is die titel niet zo handig gekozen, maar wat ik bedoel is het volgende:
.. zoals jullie wellicht gelezen hebben in een topic ben ik heel erg verliefd op iemand die waarschijnlijk toch onbereikbaar is.. In plaats van hem uit de weg te gaan, zoek ik hem juist op. Terwijl ik weet dat het verstandiger/handiger zou zijn als ik hem ging vergeten. En zo lukt dat natuurlijk nooit. Als ik naar hem toe wil moet ik eerst 1,5uur (!) reizen en de kans dat ik hem dan zie is net iets groter dan dat ik hem daadwerkelijk spreek, maar met een beetje geluk heb ik 75% kans dat ik hem tegen kom. Het gaat dus allemaal heel bewust en ik moet het eigk ook niet meer doen, maar ik doe het toch! Zo zijn er uiteraard nog veel meer voorbeelden te bedenken.. maar de vraag is; waarom doen mensen dit zichzelf aan? Waarom zou je jezelf 'pijnigen' (oeh, dit klinkt wel heel zwaar http://forum.scholieren.com/wink.gif) als je het ook kan voorkomen? Mjah, d'r is niet echt één reden voor aan te wijzen, dat besef ik heel goed, maar ik vind het toch een interessant vraagstuk. |
Het is niet echt een makkelijke vraag; "waarom zoeken mensen de dingen op die hen verdriet doen?"
Ik zal proberen omer zo goed mogelijk antwoord op te geven voor zover dat uberhaupt mogelijk is. Ik denk dat ze/we het onbewust doen omdat ze/we diegen of dat ene ding zo graag willen zien of wat dan ook, dat we de narigheid die het met zich mee brengt accepteren als een soort vergelding van dat kleine stukje plezier. Dit antwoord is niet helemaal waterdicht, maar ik zal er nog over nadenken. En het aanbod van me mailen (van de vorige topic) staat ook nog, hoor! shark_attack20@hotmail.com En nogmaals veel succes! You can do it! [Dit bericht is aangepast door Zaza123 (29-03-2002).] |
ik begrijp wel wat je bedoelt. sommige dingen doen mij ontzettend veel verdriet om te zien, maar ik zoek het idd altijd weer op.
ik denk eigenlijk dat dat komt doordat ik het begrip voor die situatie niet kan vinden. maar dat is natuurlijk weer anders bij andere situaties. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:09. |