![]() |
Schulgevoel
Hebben jullie dat ook wel eens dat als je (zoals in mijn geval) problemen thuis hebt ofzo en je praat daar met een docent of iemand van het ggz ofzo over, dat je daarna een gigantisch schuldgevoel hebt tegenover je moeder of degene met wie je thuis (ofzo) problemen hebt???? Ik wel, heel erg zelfs!
|
Ja, dat ken ik wel. Ik heb dan 't gevoel alsof ik d'r heb lopen zwart maken. Vooral als ze dan ineens weer heel lief tegen me doet, dan voel ik me helemaal zo schuldig...
|
Citaat:
Als het je helpt om er met anderen over te praten moet je dat zeker doen. Het alternatief is dat je er mee rond blijft lopen. In het begin kan dat nog wel, maar na verloop van tijd wordt dat gewoon te veel, dus het is wat dat betreft veel beter om er met anderen over te praten. |
Ja, ik ken dat, ik heb dat heel vaak..
Ik geef mezelf bijna van alles dat misgaat de schuld... Zo gauw als ik niemand kan vinden die het schuld is trek ik alles meteen naar mezelf toe... (ik denk dan vaak: "tja, waar moet het anders aan liggen??") Ik weet dat t niet goed is om zo te denken.. maar toch doe k t.. omdat ik toch denk zeker te weten dat ik het wèl schuld ben.. (boh wat ben ik weer logisch bezig...*zucht*) Nou.. k ga maar ns kappen met mn gezwets en gezeur anders komen jullie er dadelijk helemaal geen wijs meer uit.... Kiss, Laura |
Citaat:
Ja Precies! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:19. |