Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Exacte vakken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Lineair Programmeren (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=383036)

Martijn_N 19-02-2003 16:42

Lineair Programmeren

He, ik moet voor informatica een PO maken en aangezien ik door een vakkenwijziging nogal achterloop en toch op schema wil blijven heb ik maar kort tijd om komende PO te maken.
Ik moet iets doen over Lineair Programmeren versus Object Oriented programmeren. Over OO programmeren valt wel veel te vinden, maar over lineair programmeren niet echt. Ik vind alleen maar wiskundige onzin en dat heb ik dus niet nodig. Ik zoek juist wat eigenschappen en een geschiedenis.
Dus wie zou mij PLEASE ff kunnen helpen? :confused:

eddie 19-02-2003 16:52

Zoek naar BASIC:) (of Assembly ;))

Martijn_N 19-02-2003 17:07

Mja, das dus een geschiedenis over basic enzo, maar kun je me een beetje vertellen wat lineair programmeren nou precies is? Volgens mij is lineair programmeren gewoon een lange lap code en geen sprongen van het ene stuk naar het andere stuk of zit ik nu weer fout? :confused:

Upior 19-02-2003 17:24

Citaat:

Martijn_N schreef:
Mja, das dus een geschiedenis over basic enzo, maar kun je me een beetje vertellen wat lineair programmeren nou precies is? Volgens mij is lineair programmeren gewoon een lange lap code en geen sprongen van het ene stuk naar het andere stuk of zit ik nu weer fout? :confused:
Ja volgens mij klopt dat wel. Neem een taal als QBasic. Dat is een doodsimpele interprenter, die gewoon regel voor regel het programma doorloopt.

mathfreak 19-02-2003 18:03

Citaat:

Martijn_N schreef:
Je zit inderdaad fout. Lineair programmeren heeft niets met het schrijven van computerprogramma's te maken, maar is een wiskundige optimaliseringstechniek waarbij een (lineaire) doelfunctie aan de hand van gegeven lineaire ongelijkheden geminimaliseerd of gemaximaliseerd moet worden. Een betere en naar mijn mening minder verwarrende term hiervoor is lineair optimaliseren. Het heeft dus niets met programmeren in de zin van het schrijven van computerprogramma's te maken.

wilco984 19-02-2003 18:13

Vergeleken met object georienteerd zit je toch zeker in het gebied van computerprogramma's schrijven. het grootste verschil tussen de 2 is dat bij Object georienteerd er willekeurig stukken code worden aangeroepen. Bijvoorbeeld als jij op een knop drukt word de code voor die knop afgedraait waarna het programma weer w8 op een event. Je kunt natuurlijk ook het programma wat te doen geven... Maar dat is aan jou de keuze.. Lineair programmeren zit je inderdaad in het Basic vlak.. pas op Visual Basic is OO en niet lineair. Maar Q en QuickBasic en voor de oudere onder ons GWbasic zijn zo lineair als de nete. Wat inhoudt dat je in de code zelf de volgorde van de code aan moet geven.. Je kunt sprongen maken maar dat moet je in de code zelf maken.. Wat de gebruiker daarna ook doet, jouw volgorde staat toe of dat kan of niet.. Meer vragen of dingen die jij of andere niet vind kloppen.. Je kan me altijd toevoegen op MSN.. Geef et dan ff aan..

Upior 19-02-2003 18:15

Citaat:

mathfreak schreef:
Je zit inderdaad fout. Lineair programmeren heeft niets met het schrijven van computerprogramma's te maken, maar is een wiskundige optimaliseringstechniek waarbij een (lineaire) doelfunctie aan de hand van gegeven lineaire ongelijkheden geminimaliseerd of gemaximaliseerd moet worden. Een betere en naar mijn mening minder verwarrende term hiervoor is lineair optimaliseren. Het heeft dus niets met programmeren in de zin van het schrijven van computerprogramma's te maken.
oh, sorry!

mathfreak 19-02-2003 20:03

Citaat:

Upior schreef:
oh, sorry!
Geeft niet. Het is, zoals ik al vermeldde, nogal verwarrend om van lineair programmeren te spreken omdat het inderdaad de indruk zou kunnen wekken dat het met het ontwikkelen van computerprogramma's te maken zou hebben als je de term voor het eerst ziet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:38.